Автоспорт

Ф-1 2019. Топ-10 подій. Бардак у Ferrari

Дата: 31 Грудня 2019
Автор: Роман Галімон

Остання тема нашого рейтингу «топ-10 подій» стосується Скудерії. Ferrari знову програла титули Ф1. Що ж сталося знову?

 

Здавалося, що на початку сезону-2019 у команди було все необхідне: швидка машина, швидкі гонщики та додаткове фінансування програми Ф1.

 

Читайте також:

 

Ferrari передостанньою представила болід SF90, про він виявився найшвидшим на зимових тестах у Барселоні. Проте свято на вулицях Маранелло було недовгим.

 

Вже на першому етапі в Австралії стало зрозуміло, що «червоні» не мають вже такої беззаперечної переваги. Себастьян Феттель та Шарль Леклер не очолили жодної сесії (якщо не рахувати Q1), в кваліфікації програли лідеру 0,7 секунди, а в гонці 34 секунди.

 

Проте на другому етапі Ferrari несподівано поїхала. Леклер виграв свій перший поул та впевнено йшов до перемоги, поки один із циліндрів на його SF90 не вимкнувся. Шарль дотягнув до фінішу та здобув свій перший подіум у Ф1, але ця гонка стала певною квінтесенцію сезону Ferrari.

 

Гонщики Скудерії начебто й були основними претендентами на перемоги, але в той же час й самі себе (або за «допомогою команди») їх позбавляли.

 

Пів сезону без перемог

 

Першу половину сезону Ferrari провела без перемог. І хоча Феттель все ж фінішував першим на Гран Прі Канади, його оштрафували на п’ять секунди за блокування Льюїса Хемілтона та фактично віддали перемогу британцю.

 

Найкращими результатами Себастьяна та Шарля стали кілька других місць (Монако, Канада й Німеччина – Феттель, та Австрія – Леклер), в той час як Хемілтон здобув вісім перемог та впевнено очолив залік пілотів.

 

Сірі зони

 

Проте під час літньої перерви у Ferrari щось знайшли у сірих зонах регламенту та їхні боліди явно полетіли. При чому полетіли так, що Леклер здобув чотири поули поспіль від Гран Прі Бельгії, а Феттель знову підтвердив швидкість SF90 в кваліфікації Гран Прі Японії.

 

Суперники явно не знали, що робити з таким темпом суперників й перші два етапи після літньої перерви виграв Леклер. Не без допомоги Феттеля.

 

Але далі, знову щось пішло не так. «Сірі зони» вже наздогнали саму Ferrari.

 

І тут варто відзначити три фактори. По-перше, гонщики, які були до цього напарниками, побачили конкуренту машину й почали боротися між собою. При чому Феттель, який явно очікував на підтримку від Леклера, не врахував здоровий егоїзм Шарля, який у критичні моменти працював лише на себе.

 

Нагнітання ситуації, яку вочевидь приховувала й приховує команда, призвело до того, що пілоти не поступалися позиціями на трасі на прохання команди. А це в підсумку призвело до зіткнення на Гран Прі Бразилії.

 

У Маранелло продовжують повторювати мантру «повітря між ними розряджене», але підписання контракту з Леклером до 2024 року й контракт Феттеля до 2020 року говорять саме про того, на кого команда поставила. І це зрозуміло. Лише погляньте на внутрішньокоманду дуель й все буде зрозуміло.

 

 

По-друге, команда Mercedes не опустила рук й продовжила перемагати Ferrari у гонках стратегічно. Попри поули Скудерії, «срібні стріли» краще адаптувались до треків та показували кращу гоночну швидкість.

 

По-третє, команда Red Bull написала «скаргу» на двигуни Скудерії, які нібито використовували мастило з інтеркулера, що потрапляло в ДВЗ та збільшувало потужність силового агрегату в критичні моменти. І диво, після цього темп Ferrari впав. Після Японії стайня з Маранелло вже не здобувала поулів, а найкращими місцями стали два подіуми.

 

То чи були використані сірі зони в двигуні? FIA каже, що не було.

 

Але «сірі зони» явно були в стратегії команди й залишаються у відносинах між гонщиками. Якщо команда не зможе прибрати цей «бардак», то сезон-2020 стане лише продовженням попереднього.

 

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Williams оголосила про нове керівництво технічного штабу

Команда Ф1 Williams винайняла двох досвідчених фахівців, які очолять її технічний...

Детальніше

Алонсо вирішив повернутись до Формули 1

Дворазовий чемпіон Ф1 Фернандо Алонсо знову натякнув, що повний рішучості повернутися до...

Детальніше

День в історії: поява чемпіонського Mercedes W05

28 січня 2014 року Mercedes представила перший болід сучасної «турбо-ери» - W05. Саме ця машина...

Детальніше