Автоспорт

Ф-1 2019. Топ-10 подій. Як судді стали на сторону перегонів

Дата: 28 Грудня 2019
Автор: Левчук Дмитро

Посеред сезону Формули 1 пристрасті вирували не лише на трасах, але й у суддівських кімнатах – в Канаді та згодом в Австрії трапилося таке, що змусило суддів переглянути свій підхід.

 

Одним із найболісніших спогадів 2019 року (якщо брати виключно події на трасі, а не втрати відомих людей) був Гран Прі Франції. Так, “захопливу” гонку на Поль-Рікарі хто лише не критикував. Але мова зовсім не про нього. Чому про нього згадав? Та лише тому, що він немов розділив чемпіонат на дві віртуальні частини: до нього судді були злими, а після – ми могли бачити справжнє шоу. А все чому? Ну просто велосипеда у тих суддів не було…

 

Читайте також:

 

Судді… Дуже складна штука для оцінки. Нещодавно сів за біографію Найджела Менселла, який також був одним із стюардів на деяких Гран Прі, коли Ф-1 почала запрошувати відомих гонщиків у суддівську кімнату. Він визнає, що це та робота, за яку ніхто ніколи вдячний не буде.

 

У всіх нас є свої емоції, свої оцінки і так далі. Збігається думка з твоєю – молодці судді, не збігається – вони нічого не знають. Все стандартно, в принципі. Але до своєї роботи Менселл ставився відповідально, і надавав основним суддям свій погляд. І не просто погляд, а думку чемпіона світу 1992-го (зараз прибіжать ще й ті, хто вважає його чемпіоном на самовозці). Пілоти в болідах живуть в паралельному світі, який не відобразить жоден повтор – і поставити себе на їхнє місце просто неможливо.

 

Що мав робити Себастьян Феттель, коли зрізав шикану в Канаді? Ну спеціалістів багато, але німець зробив так, як зробив. У світі мільйони тих, хто зробив би справу краще за нього (шкода, що лише на словах). А що мали зробити судді? Теж критиків багато, теж багато хто краще знає цю справу. Це все суб’єктивізм, але є й факти. Цей випадок змінив Формулу 1. Правильно покарали? Тоді чому ж на наступних етапах судді почали заплющувати очі на подібні епізоди?

 

Хоча, не одразу. Був згаданий Гран Прі Франції, де на останньому колі відбувся єдиний живий епізод гонки. І за нього Даніеля Ріккардо покарали подвійним 5-секундним покаранням! Так, формально він був неправий, але що про це все подумає звичайний вболівальник? За шоу тут ще й карають? Та йдіть ви під три чорти!

 

Подібне було й після Канади. Феттель виграв, але насправді ні. І його покарали в епізоді, де думки розділялися кардинально і жодна з них не отримала однозначної підтримки (хіба що аналіз Каруна Чандока, з яким Ferrari пішла до суду – це це вже безглуздя зі сторони Скудерії).

 

Liberty Media взялася за спрощення Формули 1 і для вболівальників. Нікому нецікаві деталі – всім важливі емоції. Є ті, хто розуміє різницю між MGU-H та MGU-K, але… Господи, за що? Не за цим люди йдуть, витрачаючи 300-500 доларів за квиток на трибуну. У точно не ті, хто йде в паддок. Вони не хочуть після гонки бачити розбірки або обіс&^%них пілотів.

 

Бінго! Ф-1 прозріла. Цього варто було так довго чекати. Ми миттєво побачили дуже якісні гонки, коли пілоти просто не боялися боротися. В Австрії Макс Ферстаппен формально виштовхнув Шарля Леклера. Якби це було в Канаді, то його покарали б, але ні. Знову були довготривалі розбірки – і знову всі почали боятися, що у нас буде “новий” переможець гонки.

 

Так, Леклер дещо образився. Мовляв, “а так можна було?” Тепер – можна! І після цього Шарль з Максом влаштували справжнє шоу в Сільверстоуні. Просто дух захоплював! Але ж можна було сказати “Макс отримав перевагу за межами траси і має бути покараний”. О ні, тільки не це… І на цьому справа не закінчилася. Серед всього іншого ми можемо пригадати й жорсткий захист Леклера в Монці, коли він відбивався від Льюїса Хемілтона.

 

Ось це подобається людям. Так, до подібних маневрів також може бути різне ставлення. Наприклад, у будь-якій ситуації можна скаржитися, що хтось когось притис і так робити не можна. Але подібні епізоди дуже швидко забуваються. А ось відібрана перемога Феттеля ще дотепер у пам’яті. Можливо, не стільки це, як переставлені таблички поруч із болідами у паддоку.

 

Нехай краще пілоти один одного штовхають і потім віддуваються. Приставляти до цього суддівський фактор – тоді все змішається. Так, нам ще потрібні судді, щоб контролювати те, чи заїхав гонщик на зважування… Якщо ж серйозно, то у нас ще трапляються епізоди, коли один пілот буквально зносить іншого. Вочевидь, без покарання там не обійтися.

 

Але дуже непогано те, що ми вже не просимо стюардів про те, щоб вони суперечливі епізоди називали гоночними – нехай собі їдуть далі. А ми будемо дивитися на шоу без їхнього втручання.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Алонсо отримав штраф за аварію Расселла на Гран Прі Австралії

Гонщик Aston Martin Фернандо Алонсо отримав штрафний час після перегонів в Австралії за...

Детальніше

Гран Прі Австралії: сенсаційна перемога Сайнса та схід Ферстаппена

Гонщик Ferrari Карлос Сайнс виграв гонку Гран Прі Австралії лише за два тижні після своєї...

Детальніше

Гран Прі Австралії: Ферстаппен несподівано виграв кваліфікацію

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен несподівано здобув поул в Мельбурні, хоча у практичних...

Детальніше