Автоспорт

Ф-1 2019. Топ-10 подій. Великі втрати – Вайтінг та Лауда

Дата: 27 Грудня 2019
Автор: Роман Галімон

Сезон Ф1 2019 року запам’ятається крім всього й двома втратами для автоспорту: Чарлі Вайтінг та Нікі Лауда вже ніколи не з’являться на стартовій решітці.

 

Перше ж Гран Прі сезону 2019 року принесло шокуючу звістку для всіх вболівальників Формули 1 – багаторічний гоночний директор Ф1 Чарлі Вайтінг пішов із життя лише за день до початку етапу в Австралії.

 

Читайте також:

При чому Вайтінг вже був у Мельбурні та вже інспектував трасу в Альберт-парку, і саме тому ця звістка була приголомшливою, адже багато хто вже бачив його в паддоку напередодні Гран Прі Австралії.

 

Як виявилося пізніше, лише невелике коло людей знало про хворобу Вайтінга і йому вже деякий час підшукувалась заміна. Проте Чарлі все ж встиг органзувати навколо себе чітку структуру, яка гідно провела весь сезон 2019 року.

 

Варто відзначити, що Вайтінг прийшов до Формули 1 ще у 1977 році й почав роботу механіком  у команді Hesketh та незабаром в Brabham, де став головним механіком. Саме в цій команді він познайомився з Берні Екклстоуном, який після продажу стайні посприяв тому, аби Чарлі став технічним делегатом Ф1, а пізніше зайняв посади директора FIA і делегата з безпеки.

 

Звісно, найбільшого визнання Вайтінг отримав саме в ролі технічного директора Ф1. Він багато зробив для безпеки машин та трас, постійно вдосконалював технічний та спортивний регламент й не дозволяв командам отримувати неконкурентні переваги.

 

Можна впевнено сказати, що саме Вайтінг створив Ф1 такою, якою вона є. Принаймні, він мав вплив на багато технічних й спортивних питань. Одна з його останніх ініціатив це введення Halo на болідах Ф1, а потім й на болідах інших серій.

 

При тому, що команди воліли відкласти впровадження Halo, саме через позицію технічного департаменту FIA, гонщики тепер мають вищий рівень безпеки.

 

Крім цього, було створено багато інших речей заради безпеки гонщиків та глядачів, за які всі мають бути вдячні Чарлі Вайтінгу.

 

Невтомний Лауда

Фото: Red Bull Content Pool

Іншою втратою для Ф1 у сезоні 2019 року стала смерть Нікі Лауди, який довгий час разом із Тото Вольффом очолював команду Mercedes.

 

І хоча Лауда мав посаду «невиконавчого директора» всі розуміли, що завдяки досвідченому австрійцю Mercedes зробила правильні кроки у поверненні до Ф1.

 

Саме Лауда вмовив Льюїса Хемілтона приєднатися до команди у 2013 році, хоча переконливих результатів у «срібних стріл» тоді ще не було.

 

Цікаво, що до Mercedes австрієць вже мав досвід керування командою Ф1. Це був Jaguar у 2001-2002 роках, але тоді команді не вдалось показати видатних результатів й інший автогігант Ford не продовжив співпрацю з Лаудою.

 

Проте він не залишив Ф1 й багато років був експертом для німецького телеканалу RTL, де «відпускав» чимало жартів на адресу всіх завсідників паддоку.

 

Саме тому Нікі завжди знав, що відбувається навколо тієї чи іншої команди і, можливо, це дозволило краще підготувати повернення Mercedes на вершину.

 

Якщо говорити про гоночні успіхи Лауди, то тут не вистачить й книги, хоча гарну ілюстрацію одного незабутнього для нього сезону містить фільм «Rush». Звісно, це лише художній фільм, але переглядаючи його можна ще раз згадати триразового чемпіона Ф1 Нікі Лауду.

 

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

AlphaTauri оголосила про новий контракт Гаслі

Французький гонщик Ф1 П’єр Гаслі залишиться в команді AlphaTauri ще на один рік.   Після...

Детальніше

Гран Прі Португалії: Хемілтон перевершив рекорд Шумахера

Гонщик Mercedes виграв гонку Гран Прі Португалії та здобув 92-у перемогу в кар’єрі Ф1, чим...

Детальніше

Гран Прі Португалії: Хемілтон переграв Боттаса у кваліфікації

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон виграв перший поул Ф1 на трасі Алгарве, який став 97-м поулом для...

Детальніше