Автоспорт

День в історії: Прост придбав Ligier

Дата: 14 Лютого 2020
Автор: Андрій Іванов

14 лютого 1997 року чотириразовий чемпіон Ф1 Ален Прост оголосив про придбання 100% акції команди Ligier і створення Prost Grand Prix.

 

Команда Гі Ліжьє була присутня у Формулі 1 з 1976 року і досі носить почесне звання найкращої приватної французької стайні. Після злету на початку 1980-х, Ligier поступово відкотилась до середини пелотону і на середину 1990-х закріпилась в районі п’ятого-шостого місця в Кубку конструкторів.

У 1994-му команду придбав Флавіо Бріаторе, який таким хитрим чином намагався (успішно) отримати двигуни Renault для Benetton і Міхаеля Шумахера. Італієць не залишив використану Ligier напризволяще – французи отримали технічну допомогу від конструкторського штабу Benetton (сині боліди стали підозріло схожими на чемпіонські машини Шумахера) і непогані мотори Mugen-Honda.

 

Між тим, після досягнення своєї мети Бріаторе почав підшуковувати нових покупців. Після приголомшливої перемоги Олів’є Паніса на Гран Прі Монако 1996 року популярність Ligier у Франції знову зросла, і почалися розмови про викуп команди та створення національної стайні Ф1 за підтримки уряду.

 

Цим планам не судилося збутися, але натомість команду придбав Ален Прост. Перемовини велися в таємниці, тому новина про покупку Ligier пролунала як грім посеред ясного неба. До того ж, FIA незадовго до цього оприлюднила офіційний список учасників сезону-1997, де команда значилася під своїм попереднім іменем.

 

Насправді Прост виношував плани створення власної стайні ще наприкінці 1980-х, коли пішов з McLaren. Але тоді надійшло запрошення від Ferrari, і він відклав цю мрію на потім.

І ось час настав у 1997-му. Одразу з новиною про появу Prost Grand Prix стало відомо, що Ален домовився і про постачання французьких двигунів Peugeot, щоправда, лише з 1998 року. Пішли чутки, що технічним директором стане давній знайомий Проста – Джон Барнард, який задля цього залишив Ferrari. Здавалося, нову команду чекає світле майбутнє у Формулі 1…

 

До речі, Алену довелося попітніти, щоб змінити назву команди – на той час для цього потрібна була згода всіх суперників. У 1996 Том Вокіншоу зазнав невдачі, коли придбав Arrows і намагався перейменувати її на TWR – дехто з конкурентів не погодився на появу цієї абревіатури у Ф1, і британська стайня продовжила виступати під історичним ім’ям.

 

Та авторитет Проста зробив свою справу. Лише Едді Джордан з принципу довго не давав своєї згоди – ще б пак, Ален відбив у нього безкоштовні мотори Peugeot! Для того, щоб вмовити непоступливого ірландця знадобилося втручання президента FIA – лише після розмови з Максом Мослі, Джордан дав дозвіл на перейменування Ligier.

 

 

Реальність виявилася куди жорсткішою, ніж можна було очікувати. Найуспішнішим роком для Prost Grand Prix став її перший сезон – Олів’є Паніс до свої аварії у Монреалі встиг кілька разів піднятися на подіум і займав третю сходинку у заліку, а Ярно Труллі, що замінив його, мало не виграв Гран Прі Австрії.

 

А вже наступного року команда увійшла в круте піке, найнижчою точкою якого став 2000 рік – коли Prost не заробила жодного очка і офіційно посіла останнє місце у Кубку конструкторів, програвши навіть Minardi.

Невеличка надія з’явилась у 2001-му, коли Ален домовився про постачання двигунів Ferrari – проте гроші в нього на той час вже скінчилися, а майже всі спонсори відвернулися від невдахи-француза. І на початку 2002-го Prost Grand Prix припинила своє існування.

Поділитися
Теги

Новини за темою

Третя практика Гран Прі Штирії скасована. Кваліфікація під питанням

Сильний дощ змусив організаторів Гран Прі Штирії скасувати третю практику Ф1 на Ред Булл...

Детальніше

Гран Прі Штирії: Ферстаппен очолив другу практику

Гонщик Red Bull Макс Ферстаппен показав найкращий час у другому тренуванні Гран Прі Штирії....

Детальніше

Муджелло та Сочі додані до календаря Ф1 на 2020 рік

Формула 1 оголосила про нові етапи, які будуть проведені у сезоні 2020 року.   Вперше...

Детальніше