Автоспорт

День в історії: Прост придбав Ligier

Дата: 14 Лютого 2020
Автор: Андрій Іванов

14 лютого 1997 року чотириразовий чемпіон Ф1 Ален Прост оголосив про придбання 100% акції команди Ligier і створення Prost Grand Prix.

 

Команда Гі Ліжьє була присутня у Формулі 1 з 1976 року і досі носить почесне звання найкращої приватної французької стайні. Після злету на початку 1980-х, Ligier поступово відкотилась до середини пелотону і на середину 1990-х закріпилась в районі п’ятого-шостого місця в Кубку конструкторів.

У 1994-му команду придбав Флавіо Бріаторе, який таким хитрим чином намагався (успішно) отримати двигуни Renault для Benetton і Міхаеля Шумахера. Італієць не залишив використану Ligier напризволяще – французи отримали технічну допомогу від конструкторського штабу Benetton (сині боліди стали підозріло схожими на чемпіонські машини Шумахера) і непогані мотори Mugen-Honda.

 

Між тим, після досягнення своєї мети Бріаторе почав підшуковувати нових покупців. Після приголомшливої перемоги Олів’є Паніса на Гран Прі Монако 1996 року популярність Ligier у Франції знову зросла, і почалися розмови про викуп команди та створення національної стайні Ф1 за підтримки уряду.

 

Цим планам не судилося збутися, але натомість команду придбав Ален Прост. Перемовини велися в таємниці, тому новина про покупку Ligier пролунала як грім посеред ясного неба. До того ж, FIA незадовго до цього оприлюднила офіційний список учасників сезону-1997, де команда значилася під своїм попереднім іменем.

 

Насправді Прост виношував плани створення власної стайні ще наприкінці 1980-х, коли пішов з McLaren. Але тоді надійшло запрошення від Ferrari, і він відклав цю мрію на потім.

І ось час настав у 1997-му. Одразу з новиною про появу Prost Grand Prix стало відомо, що Ален домовився і про постачання французьких двигунів Peugeot, щоправда, лише з 1998 року. Пішли чутки, що технічним директором стане давній знайомий Проста – Джон Барнард, який задля цього залишив Ferrari. Здавалося, нову команду чекає світле майбутнє у Формулі 1…

 

До речі, Алену довелося попітніти, щоб змінити назву команди – на той час для цього потрібна була згода всіх суперників. У 1996 Том Вокіншоу зазнав невдачі, коли придбав Arrows і намагався перейменувати її на TWR – дехто з конкурентів не погодився на появу цієї абревіатури у Ф1, і британська стайня продовжила виступати під історичним ім’ям.

 

Та авторитет Проста зробив свою справу. Лише Едді Джордан з принципу довго не давав своєї згоди – ще б пак, Ален відбив у нього безкоштовні мотори Peugeot! Для того, щоб вмовити непоступливого ірландця знадобилося втручання президента FIA – лише після розмови з Максом Мослі, Джордан дав дозвіл на перейменування Ligier.

 

 

Реальність виявилася куди жорсткішою, ніж можна було очікувати. Найуспішнішим роком для Prost Grand Prix став її перший сезон – Олів’є Паніс до свої аварії у Монреалі встиг кілька разів піднятися на подіум і займав третю сходинку у заліку, а Ярно Труллі, що замінив його, мало не виграв Гран Прі Австрії.

 

А вже наступного року команда увійшла в круте піке, найнижчою точкою якого став 2000 рік – коли Prost не заробила жодного очка і офіційно посіла останнє місце у Кубку конструкторів, програвши навіть Minardi.

Невеличка надія з’явилась у 2001-му, коли Ален домовився про постачання двигунів Ferrari – проте гроші в нього на той час вже скінчилися, а майже всі спонсори відвернулися від невдахи-француза. І на початку 2002-го Prost Grand Prix припинила своє існування.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Новітню систему Mercedes все ще можуть заборонити цьогоріч

Команди Ф1 все ще вивчають легальність системи DAS у команди Mercedes та можливість подати...

Детальніше

Ferrari визнала проблеми на перших днях тестів

Команда Ferrari не продемонструвала під час перших днів офіційних тестів  Ф1 вагомих...

Детальніше

Мета Williams у 2020 році – потрапляння до Q2

Заступниця керівника Williams Клер Вільямс вважає, що її команда може реально змагатися за...

Детальніше