Автоспорт

День в історії: річниця аварії Роберта Кубіци

Дата: 6 Лютого 2020
Автор: Андрій Іванов

6 лютого 2011 року спільнота Формули 1 і всього автоспорту загалом жахнулася зі звістки про тяжку аварію Роберта Кубіци під час ралійних перегонів. Це поставило хрест на успішній формульній кар’єрі талановитого поляка.

 

Роберт Кубіца був одним із найяскравіших пілотів Формули 1 другої половини 2000-х і багатьма вважався майбутнім чемпіоном. Після кількох років, проведених у BMW Sauber, поляк перейшов до Renault, де став беззаперечним лідером команди.

 

Після непоганого першого сезону з новою стайнею, можна було сподіватися на упевнений прогрес і зростання досягнень – подальший приклад Кімі Райкконена показав, що дуже скоро Роберт отримав би змогу змагатися за перемоги, а ще за рік Кубіца мав вдягнути червону форму – на момент аварії він вже мав у кишені підписану угоду з Ferrari на 2012-й…

 

У рамках підготовки до сезону-2011 Кубіца встиг провести перші тести з Renault у Валенсії на початку лютого, а 6 лютого взяв участь у ралі Ronde di Andora.

 

Він називав ралійні перегони своїм головним хобі, проте саме воно поставило хрест на його яскравих перспективах у Ф1 – на першому ж швидкісному допі Кубіца потрапив у серйозну аварію – його Scoda Fabia S2000 занесло, і вона зіштовхнулась з бар’єром. Під час аварії від бар’єра безпеки від’єдналась одна з рейок, яка проштрикнула салон, спричинивши пілоту важкі травми.

Кубіца отримав численні переломи правої руки, кисті й ноги. Гонщика доставили до італійського шпиталю у П’єтра-Лігурі, де зробили операцію, що тривала 7 годин. Після операції поляка занурили у штучну кому. Стало відомо, що на відновлення функціональності руки піде, щонайменше, рік.

 

Загалом, Роберт провів у лікарні 76 днів й переніс чотири складних операцій. Він пропустив сезон 2011 року, але сподівався, як і його команда, згодом повернутися до Формули 1. Проте, відновлення затягнулось у часі, а функціональність правої руки Кубіци так і залишилась обмеженою. На довгий час це зробило неможливим повернення Роберта.

 

Проте він зробив те, чого ніхто не очікував – у 2018-му Кубіца став резервним пілотом Williams, а у 2019-му – провів повний сезон у складі британської команди.

 

На жаль, цей час збігся з найбільшим піком падіння спортивної форми Williams, що у випадку з поляком ще більше погіршило його і так досить невиразний темп.

 

Але, хоча Роберт вочевидь був найповільнішим гонщиком сезону, йому вдалося здобути одне залікове очко і з високо піднятою головою завершити виступи у Формулі 1. Хоча, можливо, лише на деякий час?

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Доменікалі стане новим генеральним директором Формули 1

Стефано Доменікалі призначений президентом і генеральним директором Формули 1 з січня 2021...

Детальніше

Боттас очолив й другу практику Ф1 у Сочі

Після першої практики гонщик Mercedes Валттері Боттас показав найкращий час за підсумками...

Детальніше

Боттас очолив першу практику Ф1 у Сочі

Пілот Mercedes Валттері Боттас показав найкращий час на першому тренуванні Гран Прі Ф1 у...

Детальніше