Автоспорт

Ф-1 2019. Топ-10 подій. Перемоги GP2-engine

Дата: 26 Грудня 2019
Автор: Левчук Дмитро

Honda довелося змінити команду-партнера, щоб не лише не чути образ на свою адресу, але й почати вигравати гонки.

 

У 2014-му Формула 1 переживала складний період з точки зору того, що з’явився очевидний фаворит. Подібне часто бувало і буде, але коли таке трапляється, то нейтральним вболівальникам важко дивитися перегони…

 

Проте у тому ж році лунали неймовірні чутки про силу Honda, яка ось-ось мала повернутися в Ф-1 у якості постачальника двигунів для McLaren. Очікування були грандіозні, а ось реальність швидко спустила мрійників на землю.

 

Читайте також:

Звісно, тоді Honda було важче, ніж у 2018-му чи 2019-му. Вже забулося, але тоді існувала система “жетонів”, яка стримувала виробників двигунів у їхньому розвитку. Але справу більше нагнітали стосунки з McLaren. Вочевидь, за лаштунками було гаряче, але згодом це стало видно всім.

 

Майже немає сумнівів, що навіть нові вболівальники Ф-1 знають, про що йдеться у заголовку статті. І добре знають автора слів “GP2-engine” (ну а хто ні – пишіть у коментарях:).

 

Рана гнила і рішення могло бути лише одне – розлучення. Добре те, що сторони почали нове життя з високо піднятою головою. Про McLaren ми вже поговорили, а тепер черга про Honda. Вона пов’язала своє життя зі структурою Red Bull та за два роки досягла неймовірного прориву.

Фото: Red Bull Racing

Вочевидь, Honda допомогла і подвійна співпраця з Toro Rosso та Red Bull. Це був ще один плюс у додаток до того, що японський виробник вже був не новачком та вже дещо дізнався про гібридні силові установки. Якби Honda прийшла б до Red Bull дебютантом, то історія могла бути геть інакшою, але цього ми вже не дізнаємося.

 

Як і з McLaren, справа була не лише у результатах, але й у стосунках. Звісно, двигун став надійнішим та швидшим – і причин критикувати Honda вже було значно менше. Це так. Але чи не було це пов’язано саме з нормальними відносинами?

 

Наприклад, McLaren наполягала на компактному розміщенні елемента двигуна і через це значним чином страждала надійність. Toro Rosso у 2018-му використала досить “відкритий” болід, який міг вільно дихати. Це ж був крок на зустріч, чи не так?

 

У другій половині сезону Toro Rosso відверто йшла на штрафи, щоб випробувати новинки від Honda. Так, це була гра на користь Red Bull, а у McLaren такої можливості не було… Хоча, стоп! McLaren не мала такої “підставної” команди, але двигуни у неї горіли так, що не позаздриш. У неї точно була можливість чимось пожертвувати, щоб на якийсь наступний сезон досягнути прогресу.

Фото: Honda

Вже на Гран Прі Австралії сталося диво. Макс Ферстаппен фінішував у топ-3 – це був перший подіум після повернення Honda у Формулу 1. Причому, мене особисто більше здивував обгін Макса на трасі, де це “неможливо”. Ще й з двигуном Honda, який та-а-ак довго критикували в McLaren. Пригадуєте, як британська команда називала своє шасі чи не найкращим у пелотоні, але мотор його стримував? Гадаю, що так. А у 2019-му Honda таки поставили на одне з найкращих шасі (проте вже не на словах, а в реальності). І ми побачили, що з цього вийшло.

 

Red Bull та Ферстаппен не претендували на титул, проте у них були й свої гонки. І, мабуть, перша перемога стала найдивовижнішою. Макс навіть втратив позиції на старті та відкотився на дев’яте місце, але фінішував першим. І, мабуть, всі пам’ятають той самий обгін Шарля Леклера. З того моменту судді все ж таки стали на сторону перегонів, але про це ми ще поговоримо в окремому матеріалі:)

 

Згодом – перемога в Німеччині та майже перемога в Угорщині. Але навіть програна дуель Льюїсу Хемілтону в Будапешті не завадила Ферстаппену стати найкращим гонщиком липня. Так, це дуже обмежений період часу, який не дозволив зачепитися за боротьбу за титул, але ж ми говоримо про Honda…

 

Що цікаво, у тих самих Німеччині та Бразилії на подіумі фінішували й гонщики Toro Rosso! Навіть якби не було Red Bull, то Honda змогла б нарешті опинитися у топ-3. Так, там їм дуже сильно пощастило, але ж до цього McLaren не користувалася подарунками долі, а на подіумах були інші представники середньої групи.

 

Honda одним помахом стала претендентом на перемоги хоча б на окремих етапах. Але тут постає питання – що ж буде далі. Red Bull та Honda не можна втрачати Ферстаппена, тому їм треба вже наступного року зробити відчутний крок уперед, щоб не довелося кормити нідерландця обіцянками.

 

Red Bull хоча й допомогла виграти Honda, але з двигунами Renault вона теж перемагала. Тоді в окремі моменти також відчувалася непогана форма команди, але їй так і не вдалося стрибнути вище голови та стати постійним конкурентом Ferrari та Mercedes.

 

Якщо ситуація повториться, то це не влаштує Ферстаппена. Так, це буде краще за долю Даніеля Ріккардо, який вирішив сильно ризикнути, але ж Максу вже точно хочеться титул. І заради нього він може застрибнути в Mercedes. І, здається мені, гроші його поки що не цікавлять.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Гран Прі Австрії: Перший поул сезону здобув Боттас

Гонщик Mercedes Валттері Боттас здобув перший поул сезону Ф1 2020 року, який розпочався на Гран Прі...

Детальніше

Гран Прі Австрії: Mercedes знову очолила практику

Гонщики команди Mercedes знову стали найкращими у практиці Гран Прі Австрії. Цього разу в третій...

Детальніше

Суперечливу систему DAS офіційно визнали легальною

Команда Mercedes змогла довести легальність системи подвійного кермування та планує...

Детальніше