Автоспорт

Ferrari пообіцяла фінішувати у топ-3 наступного сезону

Дата: 20 Грудня 2020
Автор: Роман Галімон

Команда з Маранелло прагне повернутись на позиції, на яких зазвичай команду звикли бачити останніми роками.

 

Керівник команда Маттіа Бінотто вірить, що стайня має для цього всі складові успіху: чіткий план, новий болід, новий двигун та нового гонщика.

 

Обіцянка-цяцянка

Ще два роки тому Ferrari мала амбіції на титули в обох заліках, але останній скандал із двигунами відкинув гонщиків команди якщо не в хвіст пелотону, то за межі топ-10 точно.

 

Враховуючи, що сезон-2020 відбувався в умовах застосованих фінансових лімітів, котрі всі команди зобов’язались виконувати, жодний виробник не міг вдосконалювати двигун протягом року. Й аналогічна ситуація відбуватиметься наступного сезону, коли до Ф1 знову повернеться система «токенів» (жетонів).

 

Про це вже натякнув Бінотто у своєму нещодавньому інтерв’ю: «У нас є обмеження в розробці на наступний рік – система токенів. З двома жетонами нам доведеться спробувати усунути або змінити слабкі місця цього року».

 

При цьому керівник Скудерії зазначає, що конкуренція в середині пелотону лише виросте.

 

«Є команди, які на даний момент не обмежені жетонами. У них є безкоштовні токени, Racing Point та AlphaTauri. Тож ці команди матимуть перевагу, конкурентну перевагу [порівняно] з нами та іншими командами, з точки зору розвитку, про що ми повинні бути в повній мірі обізнаними».

 

Однак, тут Бінотто трохи лукавить, адже знає, що зазначені команди не розроблятимуть свої боліди самі, а отримають їх від старших партнерів.

 

А ось кого буде важко випередити, так це McLaren. Якщо британська команда продовжить прогрес і новий двигун не погіршить (розбалансує) роботу боліда, то колектив із Вокінга може теж поборотись за місце у топ-3 нового сезону, про що в команді вже давно заявляють.

 

«Інші команди [а це лише McLaren] змінять виробника двигунів й, можливо, матимуть вдосконалення з точки зору потужності двигуна, про що нам знову ж треба подбати», – сказав Бінотто.

 

«Тож конкуренти будуть дуже сильними наступного року. Але, як я вже сказав, вважаю, що у нас тут, у Маранелло, сильна команда, і я цілком впевнений, що ми можемо зробити кращу роботу порівняно з тим, що ми робили до сьогодні».

 

Новий болід

Ferrari дійсно прагне почати новий сезон по-новому й для цього навіть змінила підхід до презентації боліда та вже оголосила його назву.

 

«Ми вже обрали ім’я для машини на майбутній рік. Вона називатиметься SF21», – підтвердив Бінотто.

 

Вочевидь, в Маранелло вирішили забути чи то позбутись попередниці із назвою SF1000, яка мала б підкреслювати історичні надбання Скудерії. Проте іноді потрібно просто працювати над результатом. Схоже, так й вирішили в штаб-квартирі італійського виробника спорткарів.

 

«Це дуже проста назва, бо майбутній сезон стане перехідним до 2022 року. Тому нехай буде SF21. Зрозуміло, що через замороження регламенту частково це буде те ж саме шасі, що й в 2020-му».

 

Італійська команда також не планує проводити пишну презентацію, яку зазвичай робила на початку сезону.

 

«Ми проведемо презентацію, але організуємо її не так, як завжди, – підтвердив Бінотто. – У нас буде перший захід для уболівальників, партнерів і журналістів – за участю команди й гонщиків. Але за ним буде другий – на трасі в Барселоні прямо перед стартом тестів. Саме там ми покажемо машину. Ця церемонія пройде інакше».

 

Новий двигун

Минулий сезон довів, що саме двигун був слабким місцем Ferrari та її клієнтських команд. Саме на ньому планується зробити основний акцент й витратити можливо більшість токенів.

 

У Маранелло вже підготували новий двигун, який й має допомогти поверненню у топ-трійку.

 

«Можу підтвердити, що мотор показує хороші результати, – сказав Бінотто. – Якщо говорити про ефективність, то вона помітно зросла. Я порівнюю з тим, що було в 2020-му.

 

Думаю, можна говорити, що ми знову отримаємо конкурентоспроможну силову установку. Вважаю, що вона не буде гіршою в пелотоні. Це показують цифри, отримані на стенді. Але складно сказати, чим зайняті суперники і як далеко вони змогли просунутися вперед».

 

Але в Скудерії знають й про інші проблемні місця свого боліда, як високий лобовий опір. Планується, що над всіма проблемами будуть працювати комплексно.

 

«Ми докладаємо максимум зусиль, щоб позбутися слабких місць машини 2020 року, – додав Бінотто. – Я в першу чергу маю на увазі двигун, але також минулого сезону у нас був надмірний лобовий опір. Дивлячись на нову машину, можна сказати, що з цим ми більш-менш розібралися».

 

Але, як це часто буває, обіцянки можуть залишитись лише на папері або на словах. Якщо минулі сезони Ferrari розроблювала боліди під Себастьяна Феттеля, то 2020 рік став першим, коли прислухались до думки свого нового лідера – Шарля Леклера.

 

Можливо, цим можна пояснити спад результатів німця в останньому сезоні зі Скудерією, проте навряд чи варто очікувати, що новобранець Ferrari Карлос Сайнс отримає повні преференції.

 

Новий гонщик

Проте у Маранелло номінально заявляють, що обидва гонщика отримають однакові права. Хоча, навіть, за часів Феттеля, в команді натякали кому вони нададуть перевагу, якщо обидва гонщики претендуватимуть на подіум (чи перемогу).

 

«У контракті Шарля немає ані слова про те, що він є лідером [команди], – сказав Бінотто. – Думаю, два наших гонщика отримають свободу битися один з одним на трасі.

 

Зрозуміло, що вони не повинні завдавати один одному пошкодження, але, я вважаю, у них будуть рівні можливості. Як мінімум на старті сезону».

 

Сайнс вже відвідав базу в Маранелло та провів перші технічні брифінги з тими, з ким працюватиме наступного сезону. Іспанець також пройшов примірку сидіння та вперше одягнув свій новий комбінезон.

 

«Я вперше одягнув червону уніформу – як ви можете собі уявити, це особливий момент, – сказав Сайнс. – І в цілому особливий для мене день. Напевно, я ніколи його не забуду.

 

Я повністю готовий, повністю мотивований – вчора я вже переїхав сюди з Великої Британії. Тому для мене все в новинку, свіжі емоції й новий виклик.

 

Ми розлучимося на Різдво і свята, щоб якомога швидше перезарядити батареї. Але можете не сумніватися, вже на початку січня я повернуся до активної роботи, щоб допомагати команді якомога швидше просуватися вперед у правильному напрямку.

 

Чесно кажучи, я весь в нетерпінні. Сьогодні ми вже провели перші брифінги, я розглянув базу. І все це ніколи не забуду».

 

Отже Ferrari начебто має всі складові для наступного сезону Ф1. Але конкуренти теж не сидять без діла. Посунути Mercedes з трону буде дуже важко, адже регламент 2021 року майже не зміниться. А ось для 2022 року команди мають створити абсолютно нові боліди з новою аеродинамікою й там вже можуть бути сюрпризи, проте як показує час топ-команди навряд чи втратять хист до перемог.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook та Twitter.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Час Феттеля у Ф1 вичерпався?

Перехід Себастьяна Феттеля до команди Aston Martin поки не показав справжню форму німецького...

Детальніше

Ferrari та Alpine протестували 18-дюймові колеса

Команди Ф1 Ferrari та Alpine залишились у Бахрейні для тестів нових шин Pirelli на 18-дюймових...

Детальніше

Tesla створить першу українську команду Ф1

Виробник електричних автомобілів Tesla готовий прийти до Формули 1 та створити першу...

Детальніше