Автоспорт

Гран Прі Азербайджану: Перес виграв «вибухову» гонку

Дата: 6 Червня 2021
Автор: Роман Галімон

Гонщик Red Bull Racing Серхіо Перес здобув свою другу перемогу в Ф1 й сталося це на Гран Прі Азербайджану, який відзначився «вибухами» задніх шин.

 

На старті лише Серхіо Перес зміг суттєво покращити свою позицію (на два місця). Шарль Леклер спокійно ж поїхав вперед та не отримав навіть натяку на атаки від Льюїса Хемілтона та Макса Ферстаппена.

 

Але вже на третьому колі на стартовій прямій Хемілтон показав перевагу техніки Mercedes й без DRS забрав у Леклера лідерство.

 

 

Ферстаппену довелось почекати аж до 7-го кола, коли він зміг (вже з допомогою DRS) обігнати монегаска. А вже за коло Перес посунув Леклера на 4-е місце.

 

 

Проте вже на 10-му колі у Ferrari вирішили зробити піт-стоп для Леклера та поставили йому Hard, як й Сайнсу колом пізніше. При цьому Сайнс одразу помилився у 8-му повороті й був змушений повернутися заднім ходом, втративши позиції.

 

Вже на 12-му колі в бокси заїхали обидва гонщики Mercedes, але команда була змушена протримати Хемілтона, аби пропустити в’їзд на піт-стоп Гаслі.

 

Цього вистачило, аби Ферстаппен після свого піт-стопа на 13-му колі зміг виїхати випередити британця, й став другим після зупинки Переса, який виїхав теж попереду Хемілтона. Таким чином, два боліда Red Bull змогли «перестрибнути» на піт-стопі лідера «срібних стріл».

 

А лідером гонки (вперше з Гран Прі Бразилії 2019 року) в цей час став Себастьян Феттель на Aston Martin, який відвідав бокси лише на 18-му колі. Такий доволі довгий відрізок на Soft дозволив німцю вийти вперед Цуноди й стати 7-м.

 

Тим часом на 20-му колі Хемілтон почав «насідати» на Переса, й деякий час становив небезпеку для дуету Red Bull. Проте за кілька кіл стало зрозуміло, що темпу Mercedes недостатньо для обгону в гонці. Британець вирішив приберегти шини на фінальний відрізок гонки, тим більш Ферстаппен не зміг сильно відірватися, а команда попереджувала його про перегрів шин.

 

На 30-му колі Ленс Стролл, який стартував на Hard після вчорашньої аварії в кваліфікації й довгий час перебував на 4-му місці, втрачає машину перед в’їздом на піт-лейн й розбиває свій Aston Martin. Й це стало першим дзвіночком шинникам…

 

 

Попередньою причиною аварії став прокол заднього колеса, який призвів до різкої втрати притискної сили, але пізніше виникли інші підозри. Гоночна дирекція була вимушена викликати автомобіль безпеки, при цьому піт-стоп був закритий, адже там були уламки боліда Стролла.

 

На 35-му колі піт-лейн відкрили, а коловим дозволили повернутись в коло лідера. Багато гонщиків поза топ-10 скористались піт-стопом, а Міку Шумахеру навіть «забули» прикрутити одне колесо.

 

 

Тим часом вже на наступному колі відбувся рестарт гонки й найцікавішою була атака Феттеля на Леклера за 5-е місце, яка була успішна проведена в першому повороті. Після цього монегаск намагався контратакувати, сильно заблокувавши колеса у другому повороті, але все ж віддав місце.

 

 

Цікаво, що Феттель після цього не зупинився й пішов в атаку на Гаслі, якого обійшов на довгій стартовій прямій. Все ж двигуни Mercedes у «Астон Мартіна» надали свою перевагу.

 

На деякий час ситуація в гонці стабілізувалась й здавалось, що Red Bull здобуде перший дубль за багато років.

 

 

Проте за 5 кіл до фінішу на стартовій прямій у боліда Ферстаппена вибухає задня ліва шина й нідерландець на повній швидкості влітає у бетону стіну. Добре, що зіткнення було по дотичній й з гонщиком все було добре.

 

 

Гоночна дирекція вирішила зупинити гонку на 49-му колі, аби очистити трасу від уламків й водночас з’ясувати причини пошкодження шини: чи це наїзд на уламок чи це проблеми із шинами Pirelli (до речі, шинник привіз склад шин до Баку на один ступінь м’якіший за минулорічний).

 

Після всіх консультацій гонку вирішили продовжити о 18:10 за місцевим часом. При цьому на рестарт гонщики отримали нові комплекти гуми Soft (звісно, якщо вони були в наявності).

 

 

Перес успішно захистив свою позицію від атаки Хемілтона, але британець заблокувавши шини просто вилетів у першому повороті й повернувся на трасу вже останнім. Попередньо, на боліді Mercedes були перегріті гальма.

 

 

Перес та Феттель спокійно доїхали до фінішу, а за Гаслі був змушений захищати своє третє місце від атак Леклера та Норріса, що йому й вдалось.

 

Це вже друга перемога Переса (й перша із Red Bull) й перший подіум для Феттеля з Aston Martin. Хоча мексиканця довелось повертатись в бокси пішки, адже команда попросила його зупинити болід.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Гран Прі Італії: Ріккардо виграв насичену інцидентами гонку

Гонщик McLaren Даніель Ріккардо здобув перемогу на Гран Прі Італії й приніс команді переможний...

Детальніше

Гран Прі Італії: Боттас впевнено виграв спринтерську гонку

Гонщик Mercedes Валттері Боттас виграв 18-колову спринтерську гонку Гран Прі Італії, яка...

Детальніше

Гран Прі Італії: Боттас здобув поул спринтерської гонки

Гонщик Mercedes Валттері Боттас стартуватиме першим у суботній спринтерській гонці, адже на...

Детальніше