Автоспорт
Перемога Льюїса Хемілтона на Гран Прі Сан-Паулу підживила інтригу в сезоні Формули 1 2021 року.
Після двох поспіль перемог Макса Ферстаппена (в Остіні та Мехіко), здавалось, що ініціатива наприкінці сезону перейшла до Red Bull Racing.
Тим не менш, у Mercedes вирішили йти ва-банк й знову замінили лідеру команди мотор, що вішувало штраф у 5 місць на стартовій решітці Гран Прі Сан-Паулу. Більш того, після анулювання поулу, Хемілтон взагалі виглядав у невдалій позиції.
Проте, після прориву у спринтерській гонці британець довів, що його болід Mercedes W12 має гарну швидкість й змусив основних суперників хвилюватись.
Й хоча при старті з 10-го місця Льюїсу було потрібно знову прориватись, проте перед стратегами команд стояло непросте завдання правильно провести своїх гонщиків до найкращого результату.
У Red Bull також розуміли, що перевага нового двигуна Хемілтона буде дуже суттєвою, а тому Максу Ферстаппену потрібно було вже на старті проходити Валттері Боттаса й відриватись.
LAP 1/71
Puncture for Lando Norris
Max Verstappen takes P1
Lewis Hamilton up to P6 from P10#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/OaiMtWOXuP
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
На відмінну від суботи, фін не зміг вийти першим після першого повороту. Можливо, аби Боттас стартував на Soft, він би зміг стати лідером гонки, але неспринтерська дистанція зробила логічним вибором – Medium.
Після тони критики за «млявий» старт на Гран Прі Мехіко, цього разу, потрібно визнати, Валттері відпрацював на всі 100 %. Хоча він й пропустив Ферстаппена, але все це було на межі.
Більш того, зачепивши ґрунт у першому повороті, фін став «здобиччю» другого пілота Red Bull Racing Серхіо Перес, який вже у 4-му повороті вийшов на друге місце. Здавалось, кращого розвитку подій для RBR не може й бути.
Але швидкість Хемілтона нікуди не зникла, до 5-го кола британець вже вийшов на 4-е місце, де його великодушно пропустив Боттас. А далі було ще цікавіше.
LAP 6/71 – SAFETY CAR
We're behind the Safety Car, with debris being cleared from the track after Yuki Tsunoda loses part of his front wing#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/WPX31JtGtg
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Перед наступним моментом варто пригадати кваліфікацію в Мехіко, де Юкі Цунода зіпсував останню кваліфікаційну спробу парі пілотів RBR. Після цього Крістіан Хорнер сказав, що їхні пілоти були «Tsunod’ed» або в приблизному перекладі «Цунодо-вані».
На 6-му колі гонки в Сан-Паулу молодий та поки дуже гарячий японський пілот знову зіпсував гонку старшій команді. Вже явно не новачок пелотону пішов в атаку на Ленса Стролла у першому повороті, перебуваючи позаду канадського пілота Aston Martin.
Зі зрозумілих причин Ленс не очікував такого маневру та їхав своєю звичною траєкторією. Результат не змусив забаритись: зламане крило AlphaTauri, розкидані уламки на трасі й поява сефеті-кар.
Чи варто було так боротися за 14-е місце, мабуть, гонщику знову роз’яснять у команді, але гонка на цьому для пілота була фактично завершена, адже він отримав штраф у 10 секунд й фінішував на 15-му місці. Стролл пізніше теж зійшов через пошкодження боліда.
Але поява автомобіля безпека змішала всі карти для RBR, адже тепер Хемілтон сидів фактично на задньому бампері Переса, а відрив Ферстаппена був мінімальний.
LAP 10/71
Safety Car is in and we're racing again!
Max Verstappen aces the restart and is already 1.2s ahead of Sergio Perez (P2)#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/wcnwQLNUn6
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Лише після 10-го кола гонщикам дозволили ганятися й Ферстаппену навіть вдалось відірватись на рестарті.
Боротися з Хемілтоном був змушений Перес, який теж довів у Бразилії, що не просто так отримав місце в RBR.
Хоча й не без допомоги Міка Шумахера, який пошкодив своє антикрило й розкидав уламки трасою. Тепер вже віртуальний сефеті-кар зберіг статус-кво кілька кіл.
Проте вже на 18-му колі Льюїс обходить Серхіо, який першу спробу британця все ж успішно відбив.
LAP 18/71
After briefly swapping positions, Lewis Hamilton passes Sergio Perez to take P2 – and makes it stick
He's now off in pursuit of title rival Max Verstappen
We told you this might be pretty good, didn't we? 😉#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/cN6xGKjh7Y
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Далі Хемілтон спробував наздогнати Ферстаппена, але з 19 по 26 коло стало очевидно, що треба міняти тактику.
LAP 26/71
Both Hamilton and Verstappen report losing grip on their rear tyres
And Mercedes waste no time and call Hamilton in for a fresh set
How long will Red Bull wait?#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/eGVCV0mAX3
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Mercedes вирішила першою закликати Хемілтона на піт-стоп, аби «підрізати» першу позицію Ферстаппена.
Й це майже спрацювало, але у RBR теж вирішили не тягнути й на два кола пізніше (на 28-му) закликали Макса. Обидва гонщики отримали Hard, а розрив між ними скоротився із 4-х до 1,5 секунд.
Наступні кілька кіл нічого не змінювалось й розрив між лідерами тримався біля секунди.
LAP 32/71
As we approach halfway, it's pretty tense at the front as Lewis continues to chase Max
Meanwhile, further back, it's advantage Ferrari in their battle with McLaren for P3 in the constructor standings 👀#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/glbGDNb4nJ
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Й тут несподівано (на 40-му колі) RBR знову заводить Ферстаппена в бокси. При цьому, отриманий раніше Hard міг взагалі дотягнути до кінця гонки.
LAP 40/71
Red Bull commit early here and call Max Verstappen in for his second stop
He emerges in P3, just behind team mate Sergio Perez (P2)#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/lEgHmgGqbO
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Вочевидь, розрахунок був на те, аби Хемілтон вирішив залишитись на трасі й пізніше на зношеній гумі просто б не зміг протистояти «новішому» комплекту Макса.
Але у Mercedes вивчили уроки минулого й не пішли на ризиковану тактику. Так, британець пересидів на трасі до 43-го кола, але команда в підсумку зробила правильне рішення.
LAP 43/71
Hamilton pits for his second stop – and has tyres that are two laps fresher than Verstappen's
Will it count towards the end of the race? Max currently 2.5s ahead…#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/dGKeCMC1jX
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Й хоча після свого піт-стопу Льюїс повернувся на трасу з відставанням у 2,5 секунди, але вже на 48-му колі почалась справжня боротьба за перемогу.
LAP 48/71
;kljhfdjksahfljkahdfaljkdsfhlajksdhf#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/JEidAt74Xq
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Перша атака Хемілтона була відбита Ферстаппеном доволі суперечливо, й хоч гоночні стюарди навіть взяли її «на олівець», проте пізніше все ж залишили «без розгляду».
Самі гонщики, здавалось, теж вирішили трохи відпочити від боротьби й в прямому сенсі «підзарядити свої батареї». На боці Хемілтона було два фактори: новий потужніший мотор й новіша на три кола гума.
LAP 59/71
HAMILTON P1 👀#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/RHk517Brou
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Все це спрацювало на 59-му колі, коли британець майже без опору обійшов нідерландця, котрий колом раніше «виляв» трасою, аби не пропустити суперника, за що й отримав «чорно-білий прапор».
Фактично гонка була виграна, а у Mercedes спробували підбадьорити Боттаса, аби той наздогнав Ферстаппена. Й хоча за 10 кіл фін зміг скоротити відставання до 3-х секунд, але дива не відбулось.
Тим не менш, Хемілтон покращив своє становище у заліку пілотів й, тим самим, зберіг інтригу на решту етапів. А команда Mercedes завдяки «перемозі» Боттаса над Пересом, збільшила відрив у Кубку Конструкторів.
Пілоти Ferrari теж суттєво допомогли команді, яка бореться за третє місце з McLaren. А ось гонщикам останньої явно не пощастило в Бразилії: схід Даніеля Ріккардо та прокол шини Ландо Норріса (до речі, у боротьбі з Сайнсом) принесли команді лише одне очко за 10-е місце Ландо.
П’єр Гаслі, Естебан Окон та Фернандо Алонсо фінішували у колі від лідера (як й Норріс), але пілоти Alpine допомогли команді залишатись у боротьбі з AlphaTauri, честь якої поки здебільшого відстоює Гаслі.
CLASSIFICATION: BRAZIL
Confirmation of a famous win for @LewisHamilton, after an incredible performance all weekend in Sao Paulo 🏆#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/fw86fo2wRD
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.
Гонщик Aston Martin Фернандо Алонсо отримав штрафний час після перегонів в Австралії за...
Гонщик Ferrari Карлос Сайнс виграв гонку Гран Прі Австралії лише за два тижні після своєї...
Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен несподівано здобув поул в Мельбурні, хоча у практичних...
Залишити відповідь