Автоспорт

Гран Прі Саудівської Аравії: Хемілтон виграв кваліфікацію, Ферстаппен вилетів

Дата: 4 Грудня 2021
Автор: Роман Галімон

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон став найкращим у кваліфікації Гран Прі Саудівської Аравії, в той час як Макс Ферстаппен розбив болід у фінальній спробі.

 

Перед кваліфікацією стало відомо, що Льюїса Хемілтона викликали до стюардів через порушення режиму подвійних жовтих прапорів під час попередньої практики. Проте рішення стосовно пеналізації британця до початку кваліфікації не було винесено.

 

Q1

 

Незвичним стало те, що майже всі гонщики одразу залишили піт-лейн на початку першого сегменту кваліфікації. Команди вирішили перестрахуватись від появи жовтих або червоних прапорів, які могли з’явитися в разі вильоту якогось боліду.

 

Новий трек змушував гонщиків шукати можливості покращення результатів, а отже ризик міг привести до помилки. Під час гонки Ф2 вже виникали подібні моменти.

 

Ферстаппен почав першим й показав найкраще коло 1.28.659, а ось Хемілтон помилився у першій спробі й був змушений робити одразу другу – 1.28.466 (знявши 0,193 с із часу Макса).

 

Проте поверхня траси навіть ввечері продовжила еволюціонувати й гонщики змогли прискоритись: Карлос Сайнс (1.28,330), Валттері Боттас (1.28,526), Шарль Леклер (1.28,554).

 

Таким чином, всі гонщики були змушені знову виїхати наприкінці сесії й Ферстаппен покращив час навіть на вживаному «софті» – 1.28,285, яке майже одразу Боттас покращив – 1.28,057.

 

Найкращим все ж став Серхіо Перес (1.28,021) й у топ-5 вже не відбулось змін.

 

Кінець кваліфікації, як завжди, відзначився справжнім «корками» на трасі, й багато гонщиків не змогли покращитись.

 

Сесію залишили: гонщики Aston Martin, Haas та Ніколя Латіфі. Й під питанням був болід Боттаса, який заглух на в’їзді на піт-лейн через проблеми з системою пожежогасіння.

 

Q2

 

Старт другого сегменту знову відзначився чергою на виїзді з піт-лейн. При цьому, боліди вже були взуті в гуму Medium.

 

Тим не менш, гонщики Red Bull почали з кращих кіл: Перес (1.28,651) та Ферстаппен (1.27,953).

 

А ось Хемілтон зміг показати лише 1.28,715, що було гірше Леклера та Боттаса.

 

З другої спроби британець зміг наблизитись до гонщиків Red Bull (1.28,068), але Перес встановив нову планку – 1.27,946, а Боттас обійшов напарника – 1.28,054.

 

5-й та 6-й рядки були за гонщиками AlphaTauri, а Хемілтон на останніх хвилинах все ж показав найкраще коло – 1.27,112, проїхавши на своєму Medium додаткові кола, які могли б знадобитись у гонці.

 

На цьому етапі кваліфікацію залишили: Ріккардо, Райкконен, Алонсо, Расселл та Сайнс, який двічі вилітав на своїх швидких колах.

 

 

Пілоти Alfa Romeo теж були на межі, але Джовінацці все ж зміг пройти у фінал, а Райкконен відзначився контактом із Боттасом.

 

Q3

 

Третій сегмент кваліфікації першими вирішили почати гонщики Mercedes, але через помилку Хемілтона, кращим став Боттас – 1.28,143. Проте британець залишився на трасі й проїхав друге швидке коло поспіль – 1.28,035.

 

Ферстаппен виїхав трохи пізніше й одразу встановив 1.27,653. За ним був Боттас – 1.27,974.

 

Всі гонщики кращої «десятки» були на Soft, але лише вісім розмістилось в одній секунді від лідера.

 

При цьому, після своєї спроби Ферстаппен попросив «аеродинамічний мішок» від напарника, аби ще покращитись. А Хемілтон попросив змінити налаштування кута атаки переднього антикрила.

 

Й у другій спробі Льюїс показує 1.27,511, але Ферстаппен на двох перших секторах траси йшов зі значним перевищенням часу британця. Але перед останнім поворотом нідерландець помилився й зачепив заднім правим колесом бар’єр – цього було достатньо, аби зруйнувати задню підвіску.

 

 

Таким чином, проміжний поул Хемілтона став повноцінним 103-м у кар’єрі, адже Боттас показав лише 1.27,622.

 

Тим не менш, Хемілтон, Боттас та Ферстаппен все ще залишились у топ-3. Четвертим став Леклер, а Перес був 5-м.

 

На разі, Red Bull все ще має проаналізувати пошкодження боліда Ферстаппена та можливо замінити коробку передач, яка зазвичай страждає в таких ударах. Все це може відобразитись на стартовій позиції Макса у недільній гонці.

 

Під час кваліфікації також стало відомо, що Хемілтон не отримає покарань за жовті прапори  у практиці, а натомість команда Mercedes сплатить грошовий штраф. Хоча команда Red Bull може подати апеляцію на це рішення.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Формула 1 у 2022 році: перші тізери болідів

Формула 1 починає сезон 2022 року й команди вже опублікували перші зображення болідів 2022...

Детальніше

Ферстаппен отримав Кубок чемпіона Ф1, а Хемілтон став «Людиною року»

FIA провела традиційне нагородження за підсумками гоночного сезону 2021 року й нагородила всіх...

Детальніше

Mercedes відкликала апеляцію на результати Гран При Абу-Дабі

Команда Ф1 Mercedes відкликала свою апеляцію щодо результатів Гран Прі Абу-Дабі напередодні...

Детальніше