Автоспорт

Гран Прі США: Ферстаппен «агресивно» переграв Хемілтона

Дата: 25 Жовтня 2021
Автор: Роман Галімон

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен здобув перемогу на Гран Прі США, перегравши Льюїса Хемілтона завдяки «агресивній» стратегії.

 

На установчому колі Льюїс Хемілтон дозволив Максу Ферстаппену відірватись, й британець приїхав на стартову решітку із невеликим запізненням. Через це нідерландець стояв на старті найдовше, поки позаду збирався весь пелотон.

 

Такі невеликі хитрості відомі давно, адже змушують охолонути шини та гальма суперників, що важливо на старті.

 

Розрахунок Хемілтона спрацював й після старту гонки пілоти порівнялись й Ферстаппен навіть спробував видавити Льюїса за межі траси, але болід Mercedes вже був усередині лівого першого повороту.

 

 

Як не намагався Макс перегальмовувати, але боротьба в першому повороті була програна. Більш того, Серхіо Перес ледь не обійшов свого напарника, але вчасно зупинився.

 

Наступні кілька кіл це тріо почало відриватись від решти, де лідером був Шарль Леклер, якого переслідував Даніель Ріккардо, адже австралієць після щільної боротьби обійшов Карлоса Сайнса.

 

 

Норріс, Гаслі та Цунода їхали перед Боттасом, який так й не зміг покращити свою позицію на старті (після штрафу за зміну двигуна).

 

На 6-му колі стало зрозуміло, що Ферстаппен може їхати швидше Хемілтона, але наздогнати, ще не значило обігнати.

 

Команді Red Bull довелось першими закликати на піт-стоп Ферстаппена, або той на свіжій гумі «підрізав» позицію Хемілтона. На 10-му колі Макс отримав гуму Medium й виїхав 5-м, позаду Ріккардо, якого одразу обігнав.

 

 

Аналогічно вчинили й у McLaren та закликали своїх гонщиків, аби підрізати Ferrari.

 

Все це дозволило Ферстаппену швидко повернутись на другу позицію й на 12-м колі розрив був вже 15 секунд. Стало зрозуміло, що піт-стоп змінить лідерів.

 

Після зупинки Хемілтона на 13-му колі, Ферстаппен очолив гонку з відривом 6 секунд. Можливо, у Mercedes чекали на піт-стоп Переса, але, швидше за все, в шинній стратегії «срібні стріли» програли суперникам.

 

До 18-го кола ситуація на трасі стабілізувалась: Ферстаппен тримав розрив 6 с від Хемілтона, й майже настільки відставав Перес. Леклер знаходився у комфортній зоні із 10 секундним «прогалинами» спереду та ззаду, а Ріккардо стримував Сайнса та Норріса. Боттас після переходу на Hard став 8-м, випередивши до цього Цуноду в прямій боротьбі на трасі.

 

 

Топ-10 замикали Кімі Райкконен та Фернандо Алонсо, які влаштували невеличку «штовханину» у першому повороті.

 

 

Пізніше Алонсо поборовся й з Джовінацці, і їм обом довелось повертати позиції за виштовхування суперника за межі траси.

 

 

Тим часом, до 27 кола Хемілтон зміг зменшити відставання від Ферстаппена до 3 секунд. При цьому, Перес відстав від британця аж на 15 секунд, що ускладнювало застосування командної стратегії Red Bull.

 

Невелика поява віртуальної машини безпеки на 28 колі не змінила розташування сил, проте на 30-му колі Ферстаппен розпочав другу хвилю піт-стопу, яку підтримав лише Сайнс, а колом пізніше й Перес та Ріккардо.

 

 

Хемілтон, таким чином, вийшов знову вперед й команда повідомила, що він ще має проїхати щонайменше 6 кіл, або втримати 16 секунд до кінця гонки (на той момент – 26 кіл).

 

При цьому, наступними колами нідерландець зміг вигравати лише 0,4 с у лідера гонки, а Тото Вольфф повідомив своєму пілотові, що «він бореться за перемогу».

 

«Срібні стріли» протримали свого лідера на трасі аж до 37 кола й все ж закликали на піт-стоп, аби під кінець гонки Хемілтон мав свіжішу гуму. Ферстаппен знову став лідером гонки з відривом вже 8 секунд, але Льюїс мав наздогнати Макса на останніх колах гонки.

 

 

Таким, чином на 39 колі топ-10 виглядала так: Ферстаппен, Хемілтон (+8 с), Перес (+14 с), Леклер (+11 с), Ріккардо (+18 с), Сайнс (+0,8 с), Боттас (+2 с), Норріс (+4 с), Цунода (+36 с), Райкконен (+3с).

 

В той час як до 42 кола Хемілтон зменшив відрив до 4 секунд (не без допомоги колового Цуноди), Ріккардо та Сайнс трохи поштовхались в боротьбі за 5-е місце, яка закінчилась пошкодженням крила у Карлоса.

 

 

Все це дало змогу Боттасу підібратися до цього дуету ближче, проте фін зміг випередити лише іспанця на останніх колах.

 

 

Так само лише на останніх колах Хемілтон зміг увійти в зону DRS боліда Ферстаппена, але цього було недостатньо для обгону. Макс зміг втримати мінімально необхідний відрив й здобув свою 18-у перемогу в кар’єрі та 8-му в цьому сезоні.

 

Таким чином, Ферстаппен ще трохи збільшив свою перевагу над Хемілтоном в особистому заліку.

 

Перес приєднався до лідерів чемпіонату на подіумі, хоча сил у нього було мало, адже система подачі води у мексиканця не працювала майже всю гонку.

 

Леклер без проблем доїхав до 4-го місця, а Ріккардо фінішував за ним у 24 с. Боттас став 6-м, а Сайнс та Норріс були останніми гонщиками, що не стали коловими. Цунода та Феттель замкнули топ-10, адже Райкконен втратив машину на останніх колах.

 

 

На подіумі ж гонщиків чекав Шакіл О’Ніл, який феєрично привіз кубок переможця на нагородження. Формула 1 залишається в Америці, аби провести ще дві гонки: Мексики та Бразилії.

 

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Гран Прі Катару: Хемілтон виграв першу гонку Ф1 на Лосейл

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон виграв перший в історії Гран Прі Катару та зменшив відставання...

Детальніше

Ферстаппен та Боттас отримали штрафи на старті Гран Прі Катару

Макс Ферстаппен та Валттері Боттас втратять місця на стартовій решітці Гран Прі Катару...

Детальніше

Гран Прі Катару: Хемілтон здобув перший поул на Лосейл

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон став найшвидшим у кваліфікації Гран Прі Катару та здобув свій...

Детальніше