Автоспорт

Renault проти Racing Point: хто виграє від протесту?

Серхіо Перес
Дата: 19 Липня 2020
Автор: Роман Галімон

Боліди Racing Point викликали багато питань цього сезону, адже візуально дуже подібні до минулорічних болідів Mercedes. То що робити іншим командам: протестувати чи копіювати?

 

Ще на початку року в суперників були претензії до дизайну рожевих болідів й команди Renault та McLaren ще навесні перед Гран Прі Австралії збирались подати протест на технічні рішення Racing Point.

 

Проте тоді перший етап не почався офіційно й був перенесений до Австрії. Цікаво ще й те, що після першої гонки в Австрії протест не був зроблений, а претензії були офіційно представлені після фінішу Гран Прі Штирії.




Вочевидь, Renault хоче «вбити двох зайців»: дізнатися позицію FIA щодо болідів Racing Point та у випадку їхньої нелегальності позбавити команду із Сільверстоуна очок за другий етап, де два боліда фінішували у топ-10.

 

Більш того, у Renault вже заявили, що збираються подати протест на результати Racing Point й в Угорщині, де Серхіо Перес й Ленс Стролл можуть фінішувати ще вище.

 

До речі, чимось ця ситуація нагадує 2019 рік, коли навпаки Racing Point подала протест на результати Renault й тоді обох пілотів французької команди дискваліфікували та викреслили з протоколів Гран Прі Японії.




То в чому суть претензій?

На думку французів, рожеві PR20 настільки сильно нагадують минулорічні Mercedes W10, що не можуть вважатися власною розробкою колективу з Сільверстоуна.

 

Однак «сильно нагадують» і «власна розробка» – це занадто абстрактні поняття для Формули 1, де кожен гвинтик урегульований кількома пунктами різних регламентів. Так в чому ж конкретно Renault звинувачує Racing Point?

 

Формально протест Renault вказує на порушення стосовно конкретних елементів – гальмівних повітрозабірників передніх і задніх коліс. Їх кожен конструктор зобов’язаний розробляти самостійно, але на RP20 ці деталі, на думку Енстоуна, є копією тих, що стояли на Mercedes W10. Якщо це дійсно так, то повітрозабірники – а з ними й вся рожева машина – нелегальні.




Коли буде рішення?

Відповідно до процедур FIA будь-який протест має для початку бути прийнятим до розгляду. Детальне розслідування ще попереду, але виконавчий орган Ф1 вже ухвалив принципове рішення: ще у Шпільберзі було підтверджено, що привід для розгляду дійсно існує.

 

В опублікованому документі йдеться: «У відношенні передніх і задніх гальмівних повітрозабірників, використовуваних на машинах №11 та №18 [Переса і Стролла], судді викликали і заслухали представників обох команд і Технічного департаменту FIA.

 

Судді встановили, що протест відповідає всім вимогам Статті 13 Міжнародного спортивного кодексу FIA, і, таким чином, є допустимим.

 

В технічний департамент FIA була направлена інструкція опечатати і видалити відповідні частини машин №11 і №18 для підготовки до подальшого вивчення цих частин.

 

Представникам [технічного департаменту] також направлено запит на складання для суддів детального звіту, що включає висновки з питань невідповідності, зазначеним у протесті.

 

Від імені суддів представники наділені правом звернутися при проведенні свого дослідження за сторонньої технічною допомогою, в тому числі до командам Renault DP World F1 Team, BWT Racing Point F1 Team, Mercedes-AMG Petronas F1 Team.

 

Також судді розпорядилися, аби команда Mercedes-AMG Petronas F1 Team надала в Технічний департамент для дослідження передні і задні гальмівні повітрозабірники своєї машини Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power +, яка використовувалася в сезоні 2019 року».




Слухання щодо самого предмету протесту відбудуться лише за готовності звіту, який доручено скласти Технічному департаменту.

 

Яким чином підуть події далі важко передбачити. На початку року протест Red Bull щодо легальності системи DAS у Mercedes був відхилений, в той час як численні скарги команд на минулорічні двигуни Ferrari призвели до того, що FIA та Скудерія підписали таємну угоду й з тих пір фактично червоні боліди втратили потужність.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook та Twitter.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Доменікалі стане новим генеральним директором Формули 1

Стефано Доменікалі призначений президентом і генеральним директором Формули 1 з січня 2021...

Детальніше

Боттас очолив й другу практику Ф1 у Сочі

Після першої практики гонщик Mercedes Валттері Боттас показав найкращий час за підсумками...

Детальніше

Боттас очолив першу практику Ф1 у Сочі

Пілот Mercedes Валттері Боттас показав найкращий час на першому тренуванні Гран Прі Ф1 у...

Детальніше