Автоспорт

Топ-10 команд Ф1: рейтинг команд сезону-2019

Дата: 20 Грудня 2019
Автор: Редакція

Наша редакція підготувала рейтинг команд Формули 1, які виступали у сезоні 2019 року. І якщо з першим місцем все зрозуміло, то далі не обійшлось без сюрпризів.

 

Ми вже писали про найкращих пілотів та невдах сезону Ф1 2019 року, а тепер прийшла черга проаналізувати команди.

 

Звісно, всі оцінки цілком суб’єктивні, але наш колишній редакторський колектив без симпатій до жодної з команд вирішив дати оцінку наявним 10 командам

 

10. Williams – 2.7 бали (Результати сезону: КК – 10 місце, 1 очко)

Роман Галімон – 5 – З цією командою начебто все зрозуміло, але водночас нічого не ясно. Як можна було скотитися до явного аутсайдера, будучи ще у 2015 році третіми в КК. Можна говорити, про системні проблеми, невміле керівництво, відсутність необхідного бюджету, але є таке враження, що їхня позиція повністю влаштовує команду. Як сказав Жак Вільньов, зараз у Ф1 можна просто перебувати у паддоку та отримувати призові. Цього цілком достатньо для менеджерів та акціонерів команди.

Дмитро Левчук – 1 – Вибачте, але за що ставити вищий бал? 2, 3, 4? Яка різниця… Команда тупо на дні. Без жодних шансів навіть на Q2. Без шансів на очки. І якщо вважати за здобуток один бал Кубіци, коли здобути менше було майже неможливо, тоді так – можна і вісімку поставити:) Але ще більше мене веселили випадки, коли команда економила на запасних деталях і просила гонщиків не дуже ризикувати або взагалі знімала їх з гонки… Це вже на десятку тягне.

Роман Расюк – 3,5 –  Фіалка не розцвіла. Колись легендарна команда ледь не повторила рекорд першої команди Френка Вільямса, яка у 1976 році не здобула жодного залікового балу. Стайня має подякувати стюардам Гран Прі Німеччини за можливість набрати бодай очко і не відчути на собі найбільшу за 43 роки ганебність ситуації. І все це з двигуном, який шостий рік поспіль виграє обидва заліки чемпіонату. Де та легендарна Williams. Чесно кажучи, не розумію, як за таких обставин Френку вистачає духу з’являтися на Гран Прі і сприймати усе це з усмішкою.

Ольга Журавель – 2 – Скільки вже років продовжується це падіння? Сезон розпочали у найкращих традиціях аутсайдерів – не встигли з новою машиною до початку зимових тестів. Решта чемпіонату склалася ненабагато краще, і єдине очко зароблене завдяки неймовірному збігу обставин. Не поставила одиницю лише тому, що команда обрала собі склад пілотів із пілотів, а не з рента-драйверів.

Андрій Іванов – 2 – Минулого року здавалося, що Williams просто спіткнулася, зробивши невдалу спробу скопіювати болід Mercedes. Що ж, з ким не буває? Та цього року правда вилізла назовні – проблема набагато серйозніше. Мало того, що машина стала ще гіршою – команда довго не могла зібрати її до купи і весь сезон пройшов під тиском нестачі запчастин.

Важко цензурними словами описати те, на що перетворилася одна з небагатьох легендарних команд Формули 1. Ще важче спробувати зрозуміти дії керівництва стайні на чолі з Клер Вільямс – чи є якийсь план виходу з кризи? Чи робиться хоч щось більш-менш адекватне, щоб повернутися хоча б до спроможності конкурувати з командами другого ешелону? Відповіді немає. І це пригнічує.

9. Haas – 4.1 бали (Результати сезону: КК – 9 місце, 28 очок)

Роман Галімон – 5.5 – Ще один провал року. «Впасти» з п’ятого місця у 2018 році на дев’яте у 2019 – потрібно вміти. Здається, трюки Haas з минулорічною машиною Ferrari вже не працюють. Цілий рік команда витратила на намагання зрозуміти поведінки шин і це їм не вдалось. Що ж, наступного року шини не зміняться. Може це дасть шанс «американцям»?

Дмитро Левчук – 4 – Якщо у кваліфікаціях пілоти Haas хоч якось могли боротися у середній групі, то в гонках була повна катастрофа – вони губили все, що тільки можна. І якщо у 2018-му тому причиною були помилки різного характеру, то цього року всі проблеми були від боліда, який не вмів працювати з шинами на довгій дистанції. Виправити це виявилося дуже складно…

Роман Расюк– 3 –  Отруєння простроченим неіснуючим енергетиком.  Це ще крутіше, ніж Williams. Таке ще треба вміти. Я одразу так і не згадаю, щоб команда звершила сезон із болідом, що гірший за машину, яку тестували на передсезонних тестах. Я не можу пригадати, щоб команда відмовлялась по ходу сезону від оновлень, оскільки вони не те що неефективні, а навіть просто уповільнюють болід. Здається, у Гюнтера Штайнера і Джина Хааса почалася якась смуга невезіння, і тому вони вирішували питання неправильно. Це стосується як розвитку боліда, так і обраного на сезон-2019 енергетичного спонсора. А ще дивує вибір складу пілотів на сезон. Як можна після такого ганебного сезону і вже надцятого шансу залишати у команді Ромена Грожана???

Ольга Журавель– 3 –  Якщо торік за регрес протягом сезону ще можна було виправдатись, то цього року команда явно пішла не тим шляхом у розвитку машини. Чому так сталося, хтозна, можливо, варто було більше зосередитись на своїх справах, а не буркотіти з будь-якого приводу.

Андрій Іванов – 5 – У 2019- му команда зробила суттєвий крок назад, але не можна сказати, що вона була стабільним аутсайдером: маючи досить швидкий болід, у Haas весь сезон потерпали від проблем із шинами, які так і не змогли вирішити.

Проте, на певних етапах, коли ці проблеми раптом зникали, команда претендувала на лідерство середини пелотону.

Окремо варто зазначити і виступи Ромена Грожана, який міг би принести значно більше очок і поліпшити турнірне становище Haas.

8. Alfa Romeo – 6 балів (Результати сезону: КК – 8 місце, 57 очок)

Роман Галімон – 6,0 – Повне перейменування з Sauber на Alfa Romeo частково допомогло команді. Але «туман» швидко розсіявся, коли технічного директора Ferrari знову відкликали в Маранелло, а новинки перестали працювати. Фактично, весь сезон команду тягнув Кімі Райкконен, а 22 очки в шаленій Бразилії склали ледь не половину зароблених за сезон. Все говорить поки про те, що наступний сезон не стане кращим для команди з Хінвілля.

Дмитро Левчук– 6 – Приклад команди з одним пілотом. Джовінацці поступово додавав, але ж скільки очок він набрав… Дуже мало. У противагу цьому Райкконен у першій половині сезону майже не вилазив із очкової зони та продовжував дивувати. На жаль, на екваторі сила команди почала падати – і стало значно важче.

Роман Расюк – 6 –  Канхвета очєнь класна, «Тузiк» вкусний!

Все як із Sauber. Попри непоганий початок сезону, наявність іменитого гонщика і яскравої обгортки у вигляді легендарної колись назви, стайня ніяк не позбавиться від старих болячок – здатність розвивати болід протягом сезону. Тому протягом року було і четверте і передостаннє місце у Кубку конструкторів. Виняток – Гран Прі Бразилії і перший за десять років подвійний фініш у топ-5 (Гран Прі Бельгії 2009 року). Все є і швидкі пілоти, і нормальні двигуни. Але у цій зовні непоганій цукерці залишається дивний присмак –не вистачає вміння розвиватися протягом сезону.

Ольга Журавель – 5 –  Старалися та намагалися, але видатних результатів не отримали і залишили враження аутсайдера.

Андрій Іванов – 7 – Досить сильні виступи на початку сезону і відверте «доїжджання» у другій половині – ознака команди з дуже обмеженим бюджетом, але гарним технічним штабом. Власне, саме такою і була стайня з Хінвіля переважний час свого існування.

Та цього року в колишній Sauber вдруге в її історії з’явився екс-чемпіон світу. І саме завдяки Кімі Райкконену, який заробив левову частку очок, команда не опинилася на передостанній сходинці Кубку конструкторів. Визначною виявилася кандидатура другого пілота – якби в Alfa Romeo було два Райкконени, команда б упевнено увійшла до топ-6. Натомість другим болідом керував Антоніо Джовінацці – один з найгірших пілотів сезону, що і позначилося на підсумкових результатах.

7. Renault – 6.2 балів (Результати сезону: КК – 5 місце, 91 очко)

Роман Галімон – 7,5 – Французька команда з базою в Британії знову зробила крок назад у своєму плані «виходу в боротьбу за титул у 2021 році». Все може бути ще гірше, якщо нове керівництво взагалі закриє команду після сезону 2020 року. У 2019-му ж Renault програла сама собі 30 очок й одне місце у КК. Поки що все говорить про те, що перспективи у команди й на наступний рік не райдужні.

Дмитро Левчук – 6 – Французи простояли на місці. Так, абсолютний прогрес був, але ж справа у відносному – наприклад, в McLaren додали значно більше. І це при тому, що буксували в Haas та Racing Point. Сезон, який мало чим порадував Ріккардо, ще й проблеми з двигуном повністю усунути не вдалося. Таке.

Роман Расюк – 5,5 –  Квадрат замість ромба.

Наобіцяти спочатку Ніко Хюлькенбергу, а потім Даніелю Ріккардо золоті гори… з часом… колись… потім з прицілом на боротьбу з командами топ-3. Принаймні Сіріль Абітбуль обіцяв подіуми у 2019-му. А на ділі плентатись у середині пелотону і боротися з… Toro Rosso. Коли вже вигадають смайл рука-обличчя? До речі, саме в Toro Rosso Даніель Ріккардо провів останній сезон без перемог. Це було ще у 2013 році. І ось знову. З 2016 року усі знали, що повернення Renault у Формулу 1 не буде легким, але ж не на стільки!

Ольга Журавель – 5 –  Від французів прориву не очікувала, але і такого тьмяного сезону також. Щось не там вони швидкість шукають – або не з тими людьми.

Андрій Іванов – 7 –  Четвертий сезон для французької стайні мав дати відповідь – куди, власне, команда прямує у Формулі 1? Але відповіді на це немає. Від заводської команди на четвертий рік існування очікують, якщо не боротьби за титул, то, принаймні, регулярних подіумів, а натомість Renault тупцює на місці. Маючи одну з найсильніших пар в пелотоні – Даніеля Ріккардо й Ніко Хюлькенберга – команда не змогла не те, що наблизитися до лідерів, а навіть стати найкращою в другому ешелоні. Більше того, у боротьбі за це не надто почесне звання її випередила власна клієнтка – McLaren, яка якраз стрімко вибирається з багаторічної кризи.

У своїй попередній ітерації – у 2000-х роках – Renault вже на другий рік здобула першу перемогу, а на четвертий виграла чемпіонат. Маючи за приклад такі досягнення, можна очікувати від керівництва концерну певних висновків щодо доцільності витрачання коштів на таку дорогу, але безглузду іграшку.

6. Racing Point – 6.3 балів (Результати сезону: КК – 7 місце, 73 очки)

Роман Галімон – 7,0 – «Неперефарбована» Force India почала їхати лише у другій половині сезону, коли почали працювати новинки. У команди зараз є майже безлімітний бюджет, аби боротися за кращі місця. Але, здається, в цьому й проблема. Раніше команда «вистрілювала» на одному 100 раз випробовуваному рішенні, а зараз «очі розбігаються» від можливостей: чи то будувати болід-2020, чи то проектувати нову базу, чи строїти новий аеротунель.

Дмитро Левчук – 6 – Промучилася команда цей рік. Спершу відчувалися зміни у структурі команди, які відбулися ще у 2018-му. Банально знадобився час для того, щоб отямитися. Посеред сезону справи пішли краще, але основна сила була в гонках, де болід поводив себе краще, ніж у кваліфікаціях. Але більшість очок для команди витягнув Перес. Не вистачало Стролла. Але наступний сезон тут буде важливішим і для команди, і для Ленса.

Роман Расюк – 5,5. Завдячуючи Пересу.

Таке враження, що увесь штат команди зітхнув із полегшенням і розслабився, коли стайню врятували у 2018 році. Мабуть, слід усьому колективу розповісти, що команда на межі зникнення, а керівництву робити вигляд, що ледь знаходяться гроші на оновлення, щоб машина знову стала швидкою. А поки доводиться завдячувати Серхіо Пересу, який витягнув колектив на сьоме місце, хоча за швидкістю болід перевершував лише Williams. А Стролл… Йому варто заспівати пісеньку «Тато може, тато може придбати що завгодно, тільки швидкість, тільки швидкість він не може мені купить».

Ольга Журавель – 5 –  Мабуть, я очікувала, що із грошима Стролла команда виступатиме не гірше, ніж у попередні пару років. Але перехідний період виявився важчим – сподіваюся, наступний сезон продемонструє можливості Racing Point в умовах достатнього фінансування.

Андрій Іванов – 8 – Після минулого року пертурбацій, зміни власника і назви, команда трохи оговталася і, хоча і відкрилася трохи назад за загальними підсумками сезону, проте, продемонструвала певний прогрес, особливо у другій половині року. Визначною виявилася також фігура другого пілота – після сильної минулорічної пари Перес-Окон, Стролл виглядав особливо блідо й заробив значно менше очок, ніж міг би трохи кращий за нього гонщик.

5. Ferrari – 7.2 балів (Результати сезону: КК – 2 місце, 504 очки)

Роман Галімон – 8,0 – Майже після перших гонок стало зрозуміло, що це знову не рік Скудерії. Коли ж в Маранелло знайшли «якесь» рішення для покращення максимальної швидкості було вже занадто пізно. Навала поулів у другій половині сезону це непогано, але підкріпити їх перемогами вдавалось не завжди. До того ж й Mercedes з Хемілтоном вже були далеко. Фінальним акордом стало зіткнення Феттеля та Леклера. І, здається, у Ferrari не зробили висновки з цієї аварії.

Дмитро Левчук – 7 – Той сезон, коли все могло скластися інакше. Так, можливо, без боротьби за титул, але у Червоних були всі шанси протриматися в чемпіонській гонці ледь не до завершення сезону. Було багато помилок – як командних, так і індивідуальних. І Леклер, і Феттель зобов’язані були набирати більше очок. Але й команда “допомагала” різними стратегіями. Але ще більше дивувала невизначеність з командною тактикою: то так, то ні, то давайте поштовхаємось. І це та Ferrari, яка у свій золотий період початку нульових взагалі не мала з цим проблем. Точніше, це вже да-а-алеко не “та” команда…

Роман Расюк– 7 –  Скажена курка з відірваною головою.

Якщо Mercedes – це команда-організованість Формули 1, то Скудерія – команда-дезорганізованість. За два попередні сезони італійці привчили нас до досить яскравого початку сезону. Тому не дивує розчарування уболівальників на перших етапах поточного сезону після досить вдалих зимових тестів. Тести і вдалий дебют Шарля Леклер – це все, що можна згадати позитивного про Скудерію у 2019 році.

Машина відповідала вимогам пілотів лише на швидкісних ділянках трас і у кваліфікаціях, та і то в основному одразу після літньої перерви. Проте повільні треки – не єдина проблема команди. Траплялось, болід був ненадійним, часто помилявся Феттель. Це все – лише пів біди. Керівництво і криворукі стратеги – основний головний біль Ferrari. Апогеєм усього цього не подобства стало зіткнення пілотів команди у Бразилії. Це колись мало статися. Питання було лише «коли». Скудерії варто перестати вірити у Феттеля, як в месію, і тоді, можливо, ситуація зміниться на краще.

Ольга Журавель – 6 –  Здається, такого безладу давно не було… І пілоти щосили допомагали зберегти у команді божевільний стиль сезону 2019 року. Якимсь дивом другі у Кубку конструкторів – мали всі шанси бути третіми або нижче.

Андрій Іванов – 8 – «Наші знов програли» – це, мабуть вже стало девізом для вболівальників Скудерії в останні три, п’ять, десять років. Загалом, з огляду на історію Формули 1, це традиційний стан для Ferrari – щорічні надії на титул, поодинокі перемоги, розчарування в підсумку й нові надії на наступний рік (виключенням є лише дивовижний період перебування в команді Міхаеля Шумахера), тому не варто надто лаяти команду, за те, що вони не вибились із традицій.

До того ж болід не був зовсім безнадійним, що довів Шарль Леклер, який здобув на ньому аж сім поулів – більше, ніж будь-хто інший з гонщиків. Інша справа, що деякі рішення команди виглядали дещо дивними, як і поведінка гонщиків у певні моменти… Але ж, мабуть це і є природні властивості італійської команди – трохи нехлюйства додає шарму Ferrari, на противагу стерильній і нудній Mercedes.

В якості втіхи можу запропонувати вболівальникам згадати Ferrari зразка 1991-96 років. На тому фоні команда виглядає чи не взірцем колективу Ф1.

4. Toro Rosso – 7.6 балів (Результати сезону: КК – 6 місце, 85 очок)

Роман Галімон – 6,5 – Італійська команда залишається тестовим полігоном для Red Bull. Тут тестують не лише двигуни Honda, але й гонщиків. Частково, саме тому команда рідко може претендувати на високі місця. Проте два «випадкових» подіуми у Німеччині та Бразилії суттєво піднесли «другу Скудерію» над іншими суперниками. Але для боротьби у топ-5 потрібно щось більше.

Дмитро Левчук – 8 – Останніми роками середняки Ф1 могли продертися на подіум лише дивом. У випадку з Toro Rosso диво траплялося двічі. У шалених гонках у Німеччині та Бразилії спершу Квят, а потім і Гаслі фінішували у топ-3. Гаслі взагалі став другим – і це той пілот, якого повернули з Red Bull. Вочевидь, у цих гонках була здобута левова частка очок, але ж саме Toro Rosso опинилася там, де треба!

Роман Расюк – 8 –  Команда можливостей.

«Фарм-клуб» Red Bull завершив сезон на шостому місці у Кубку конструкторів. А знаєте коли таке було востаннє? Правильно – у 2008 році, коли Себастьян Феттель здобув єдину для стайні перемогу. Проте цього року команда може похизуватися двома подіумами, нехай у доволі хаотичних (особливо в Німеччині), але досить цікавих гонках. Ну нехай один раз вгадали зі стратегією, але двічі… Здається автоспортивний бог не до тої італійської команди (мова не про Alfa Romeo) відправив нормальних стратегів. Дуже добре як для Red Bull №2.

Ольга Журавель – 6 –  Таке… Молодша команда, де весь час міняють пілотів… Результат наче і непоганий, але враження легкого безладу.

Андрій Іванов – 9,5 – Toro Rosso – дивна команда. Всі звикли, що головними задачами цього колективу є не турнірні звитяги, а суто приземлені – виховування кадрів для старшої команди, перевірка нового партнера-моториста тощо.

Ситуація з пілота цього року дісталася найвищої точки абсурду – Toro Rosso починала сезон з двома «вигнанцями», яких раніше звільнили з гоночної програми Red Bull – Даніілом Квятом і Алексом Албоном. Останнього влітку замінив попередній пілот команди П’єр Гаслі, якого знов-таки викинули з Red Bull за профнепридатність. Та дивовижним чином, це ніяк не позначилося на мотивації  гонщиків – і той же Гаслі після пониження поїхав так, як робив це у свої найкращі часи, і навіть приїхав на подіум в Бразилії! А влітку подіум виборов Квят…

Загалом сезон з пілотами, які опинилися в команді завдяки випадку, став чи не найкращим в історії Toro Rosso, хоча й завдяки певному везінню. І це заслуговує на високу оцінку.

3. Red Bull – 8.7 балів (Результати сезону: КК – 3 місце, 417 очок)

Роман Галімон – 8,5 – Якщо дивитися на очки, то команда не зробила рішучого кроку вперед. Ба більше, програла собі торішній два очка! Це можна зрозуміти: змін двигуна, зміна гонщиків, але й Макс Ферстаппен здобув «лише» три перемоги. Цікаво, що після літньої перерви не відбулося традиційного «прискорення» Red Bull. Навпаки, темп впав й Ферстаппен навіть заявив, що «розглядає» варіанти. Крім того й Honda поставила свій ультиматум. Отже у команди з Мілтон-Кінс є лише один рік, аби виграти титул у нинішньому складі. Далі доведеться все перебудовувати.

Дмитро Левчук – 9 – Багато хто очікував провалу від Red Bull, після того як вона перейшла на двигуни Honda. Але диво – вона знову перемагала. Точніше, Ферстаппен. Вже не було чутно криків “джі-пі-ту-енджін”. Виявляється, з Honda можна працювати. Так, це вже не перший рік в Ф1 у японців, але ж справа у стосунках між сторонами, які відчайдушно хочуть перемогти. Red Bull знову мала болід, який міг дещо приховати недоліки двигуна – і це призвело до декількох перемог. Початок непоганий, але наступного року Ферстаппен точно вимагатиме більшого і буде вирішувати, куди йти далі.

Роман Расюк – 8,5 – Honda надає крила.

Окрім Срібних стріл лише «червоні бики» цього року заробляли залікові бали у кожній гонці. Все це завдяки одному пілоту, якого, схоже, не турбують проблеми з машиною, – Максу Ферстаппену, який став бронзовим призером чемпіонату. До того ж, після літньої перерви, у нього в напарниках з’явився дещо кращий пілот, який і допоміг команді у цьому досягненні. Рішення замінити П’єра Гаслі на Алекса Албона було правильним. Торік тільки ледащий не глузував зі зміни мотористів команди. Але подивіться на результати. Торік з двома топ-пілотами і відносно «надійнішими» моторами команда заробила на… 2 очки більше. Три перемоги – не п’ять, але у дебютний рік співпраці з Honda дуже і дуже непогано.

Ольга Журавель – 8 –  Прогресують, але вже складається враження, що команда з Мілтон-Кінса щороку починає з того ж місця, що і минулого сезону – а потім сумлінно вдосконалюється і навіть часом претендує на чемпіонство. Час вже реально претендувати.

Андрій Іванов – 9,5 – Найголовнішим досягненням для команди стало те, що вона не випала з обойми топ-команд після ризикованого переходу на двигуни Honda. Подіум в першій же гонці, поул і три перемоги – здається, на такий успіх не розраховували ніде, хіба що в самому Мілтон-Кінсі.

Команда здобула лише на два очки менше, ніж минулого року, і це при тому, що головним здобувачем фактично був лише один Макс Ферстаппен, тоді як Даніеля Ріккардо не надто успішно намагалися замінити П’єр Гаслі та Алекс Албон.

До речі, щодо другого номера – з огляду на величезне відставання і Гаслі, і Албона від Ферстаппена виникає підозра, чи не зробила Red Bull цього року ставку на один болід? Та позаяк, ця команда все більше нагадує Benetton часів Міхаеля Шумахера, і не здивуюся, якщо наступного року Red Bull, нарешті, кине виклик Mercedes у боротьбі за титул – принаймні, в особистому заліку.

2. McLaren – 8.8 балів (Результати сезону: КК – 4 місце, 145 очок)

Роман Галімон – 9,0 – Британська команда поки все робить правильно. Майже за два сезони стайня з Вокінгу прорвалась з передостаннього місця на четверте у КК. І хоча до лідерів все ще далеко, проте прогрес з болідом 2019 року очевидний. Проте затриматись на четвертому місці буде важко (занадто багато конкурентів), але й в команді не бажають на ньому зупинятись.

Дмитро Левчук – 8 – Невже британська команда стала на шлях повноцінного повернення? Так, прогрес відчутний та незаперечний, але далі треба ризикувати, щоб дістатися до фаворитів. Це вже питання наступних років, але поки що McLaren вдалося перезавантажитися. Перехід на двигуни Renault цьому посприяв, оскільки з Honda вже спільної мови не знаходити. Але відбулося і ще одне – зміна складу пілотів. Яким би талановитим пілотом не був Алонсо, але нагнітати він завжди вмів. Збіг чи ні, але з приходом Сайнса-Норріса, які стібали один одного на кожному кроці, все перевернулося. Карлос дуже класний гонщик і допоміг команді у боротьбі за четверте місце. Ландо теж молодець, хоча очок поменше. Посеред сезону особливої необхідності у поверненні Алонсо у 2020-му не було. А на фініші сезону ще й вишенька на тортику – перший за бозна-скільки років подіум.

Роман Расюк – 8 –  McLaren воскрес – славімо його!

Гучно прийшов, тихо пішов. Це про Алонсо. І як тільки він пішов, то команда піднялась навіть не на рівень 2014 року, коли завершила сезон п’ятою, а на рівень 2012 року. Так високо британський колектив не підіймався з 2012 року, коли за неї ще виступав Льюіс Хемілтон. Можете мене закидати помідорами, але таке враження, що Еріка Бульє та Фернандо Алонсо слід було позбутися разом із Роном Деннісом. Можливо тоді команда винирнула б на поточний рівень значно раніше. Були б ці двоє зараз у команді, і навряд чи ми побачили б такий довгоочікуваний подіум – перший за 5,5 років!

Ольга Журавель – 9 –  Нарешті прогрес став таким, що не викликає сумнівів. Дуже вдалий дует пілотів і якісна робота. Шкода, що лише один подіум і той завдяки збігу обставин.

Андрій Іванов – 10 – Здається, у Вокінгу нарешті все запрацювало, як треба. Виявилося, що «треба просто припинити» скиглити – і результати не забаряться.

Попри певні проблеми з клієнтським двигуном, McLaren не лише випередила заводську Renault з такими ж моторами, а упевнено стала найкращою «серед інших», повернувши собі, між іншим традиційне місце у «Великій четвірці».

Подіум Карлоса Сайнса наприкінці року став не лише заслуженою винагородою для команди після багатьох років страждань, але й надією на те, що в наступному сезоні таких досягнень буде значно більше.

1. Mercedes – 9.6 балів (Результати сезону: КК – 1 місце, 739 очок)

Роман Галімон – 9,5 – Чемпіони вшосте поспіль! Що тут ще сказати? Mercedes та Хемілтон довели, що лише краще працюють під тиском, а головне майже не помиляються. Боттас, який намагався «перезавантижитись» та почати боротьбу за титул, був швидко усунений й команда стабільно набирала очки. Саме такий рецепт перемоги обрали в Бреклі. Ви знаєте інший?

Дмитро Левчук – 9 – Так, Mercedes знову стала подвійним чемпіоном. Які ж до неї можуть бути претензії – чому не 10? На мою думку сезон у неї був геть неідеальним. Це вже не ті роки, коли вона була фаворитом на кожному етапі. Більш ніж на половині з них вона вела реальну боротьбу з Ferrari чи Red Bull – і не завжди перемагала. Особливо у другій половині сезону, коли Хемілтон надовго залишився без поулів. Ще варто додати, що й суперники допомогли відсвяткувати успіх. Все склалося на користь Mercedes, команда доклала чимало зусиль для цього, але…

Роман Расюк– 10 –  Mercedes, Mercedes über alles.

Срібні стріли цього року були далеко не найшвидшими, але найбільш організованими. Справжня німецька машина. При цьому стайні не вистачило зовсім трохи, аби оновити власний рекорд за кількістю очок у сезоні – 739 проти 765 у 2016 році. Рекордний шостий чемпіонський титул серед пілотів поспіль. Немає чого обговорювати.

Ольга Журавель – 10 –  Дострокові чемпіонські титули в обох заліках із шаленою перевагою говорять самі за себе. Попри побоювання після передсезонних тестів та трохи невпевнений початок команда втримала статус лідера ще на один рік.

Андрій Іванов – 9,5 – Команда, яка вшосте поспіль виграла чемпіонат в обох заліках, мала б отримувати вищий бал. Але… одна справа, коли ці перемоги даються у запеклій боротьбі з рівними суперниками, і зовсім інша – коли це робиться за величезної переваги. Звісно, добре, що в поодиноких гонках Mercedes зазнавала конкуренції з боку Ferrari та Red Bull, але… Дещо виправити ситуацію могла б боротьба самих гонщиків між собою, але Валттері Боттас чи то з власних причин, чи то за сприяння команди не може поки що це забезпечити.

Але рано чи пізно успішні періоди закінчуються, і тривожний натяк на це у вигляді успіхів тріумвірату Ферстаппен-Red Bull-Honda вже з’явився цього року. А там, можливо, й Ferrari вистрілить, як це очікують від неї кожного року.

 

 

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Доменікалі стане новим генеральним директором Формули 1

Стефано Доменікалі призначений президентом і генеральним директором Формули 1 з січня 2021...

Детальніше

Боттас очолив й другу практику Ф1 у Сочі

Після першої практики гонщик Mercedes Валттері Боттас показав найкращий час за підсумками...

Детальніше

Боттас очолив першу практику Ф1 у Сочі

Пілот Mercedes Валттері Боттас показав найкращий час на першому тренуванні Гран Прі Ф1 у...

Детальніше