Автоспорт

Топ-10 пілотів Ф1: невдахи сезону 2019

Дата: 11 Грудня 2019
Автор: Редакція

Вже традиційно ми вирішили підпити підсумки сезону Ф1 2019 року рейтингом пілотів й почнемо з другої десятки.

 

Звісно, двадцятка гонщиків розділена на дві частини на основі оцінок, які виставили їм колишні редактори Motorsport.com Україна, а тепер просто віддані фанати автоспорту та Ф1.

 

Отже друга десятка виглядає, на нашу суб’єктивну думку, так.

 

20 місце – Ромен Грожан  – оцінка: 5

Роман Галімон– 6,0 – «Не робіть як Ромен» – лише так можна назвати виступи француза у сезоні-2019. Стільки безглуздих помилок не може собі дозволити пілот Ф1. Незрозуміло чому, але Haas ще на рік продовжив контракт з ним. Проте чи варто це було робити – побачимо наступного року.

Дмитро Левчук – 4 – Наприкінці сезону зі скарг Ромена глузував вже навіть Квят. Лише цим француз і запам’ятається. Звісно, цьогорічний болід Haas де дозволяв реально боротися за очки, але ж із будь-якого становища треба виходити гідно. Цього не зробив Ромен.

Роман Расюк– 5 – Месьє помилка Формули 1 2019 року. Француз переплюнув у цьому сенсі навіть Феттеля. Чого варті лише сутички з напарником на трасі у першій половині сезону і аварія на піт-лейн. Не можу зрозуміти, як команда обрала його на сезон-2020.

Ольга Журавель – 4 – Хронічне невезіння, скарги та дурнуваті інциденти – перше, що спадає на думку. Хоча француз має талант і багаторічний досвід, враження справляє здебільшого комічне. Хоча, можливо, саме заради шоу його і залишають у команді?

Андрій Іванов – 6 – А може, Ромен має якийсь серйозний компромат на Гюнтера Штайнера або самого Джина Хааса? Серйозно, чим ще можна пояснити, що з ним подовжили контракт на наступний рік? Француз став найгіршим гонщиком сезону, якщо не рахувати пілотів Williams, які виступали у своїй лізі. Звісно, частково невдалі виступи можна списати на проблемний болід, але лише три залікові фініші на рік, з яких два – на десятому місці, – це вже ганьба! Що має зробити Грожан, щоб його таки виперли з Haas – одне з найцікавіших питань наступного року.

19 місце – Антоніо Джовінацці – оцінка: 5,7

Роман Галімон – 6,5 – Здавалося, що місце Антоніо під загрозою після провального старту сезону, але італієць зміг «оклигатись» та після першого очка в Австрії здобув ще тринадцять. Не знаю, що саме так вразило команду, але гонщик залишиться в Хінвіллі ще на рік.

Дмитро Левчук – 5 – Новачки в Ф1 бувають різні. Наприклад, торік Леклер засяяв за кермом Sauber, а ось італієць значно довше вкочувався у Формулу 1. З іншого боку все можна звалити на досвідченість напарника, але навіть при цьому Антоніо міг би набрати більше очок, а не втричі менше за Кімі.

Роман Расюк – 7 – Антоніо з початку року фактично намагався просто провести безпроблемний вікенд. Коли йому це вдавалося, із середини сезону італієць все частіше став перемагати іменитого напарника у кваліфікаціях. У гонках було трохи складніше. Але в Італії він був кращим за Кімі, а у божевільній Бразилії – не гіршим за напарника.

Ольга Журавель – 3 –  На фоні напарника зовсім блідо. Авжеж, Ф1 потрібен італієць, але цей якийсь непереконливий.

Андрій Іванов – 7 – Взагалі-то все виглядало так, ніби саме Антоніо мав стати найгіршим у пелотоні (не чіпаємо Williams), якби його не «врятував» Ромен Грожан. Дебютант провів тьмяний сезон, особливо на фоні ветерана Кімі Райкконена, який у свої 40 повністю переграв новачка – лише у другій половині сезону Джовінацці трохи пришвидшився.

Очевидно, що італієць не має таланту на кшталт Шарля Леклера, тому шлях до Ferrari для нього напевне закрито. З огляду на це виникає питання, навіщо Скудерія залишила його в Alfa Romeo ще на один сезон, замість того, щоб посадовити на його місце когось іншого?

18 місце – Себастьян Феттель – оцінка: 5,8

Роман Галімон – 7,0 – «Ми виграємо та програємо разом» – люблять казати в Mercedes. «Ми не хочемо шукати крайніх» – кажуть у Ferrari. Здається, Скудерії вже давно треба зробити висновки стосовно виступів лідера команди, який програв боротьбу за титул, програв напарнику по команді, програв самому собі.

Дмитро Левчук – 5 – У будь-якого гонщика бувають провали та невдалі гонки. Але у випадку із Себастьяном варто констатувати, що у нього вони бувають частіше. Хоча коли у нього все гаразд, то він має всі шанси на успіх. Сезон 2019 – катастрофа. Від неї буде важко оговтатися, але якщо вірити пілоту, то він на це здатен (залишається лише перевірити). І тут навіть невідомо, що гірше. Чи то провал у порівнянні з 2018-м, чи то програш Ферстаппену, чи то програш Леклеру… Ну і в Бразилії вчудив невідомо що та невідомо навіщо.

Роман Расюк– 7 – Себе, в тебе багато хто вірив після зимових тестів!!!! Особливо, коли Ferrari фактично оголосила німця №1. Усі очікували, що смуга помилок припиниться, але їх стало більше: Бахрейн, Канада, Британія, Італія та Бразилія. Йому було важко на фоні молодого напарника. Швидкість нікуди не дівалася, але… ну занадто багато помилок. Хоча, сама Скудерія перевиконала план за помилками на декілька сезонів наперед.

Ольга Журавель – 3 – Претендував на титул – і??? Це чотириразовий чемпіон Ф1 – п’ятий у заліку пілотів? А чого зелений-гарячий напарник попереду? Божевілля якесь – ось моє враження від чемпіонату у виконанні Себа.

Андрій Іванов – 7 – Востаннє Себ ставав п’ятим у чемпіонаті у 2014-му, коли його так само переграв новий напарник Даніель Ріккардо. Після того Феттель перебіг до Ferrari, але за п’ять років, історія, здається, повторюється. І якщо за перемогами (1:2) та очками (240:264) програш німця ще вписується у межі нещасливого збігу обставин, то за кількістю поулів Феттель виявився просто розтрощений 22-річним юнаком, що проводить у Формулі 1 лише другий сезон – 2:7.

Що сказати? За минулим досвідом Себу варто було б збирати речі та йти деінде – до Renault або, скажімо, McLaren. Але, по-перше, там на нього не чекають, а по друге, якщо й чекають, то колишні вихованці Red Bull, які лише раді будуть дати німцю гарного щигля.

Чи зможе Феттель щось протиставити Леклеру наступного року? Щиро кажучи, слабо віриться. Хіба що йому допоможе команда – тактичними рішеннями чи пристосуванням боліда до його стилю…

Отже, Себастьяну лише й залишається, що сидіти у Ferrari, згадувати старі добрі часи з Кімі та марнувати час в очікуванні пенсійного віку, коли можна буде спокійно втекти до Sauber – і можливо, там на нього ще чекатиме Райкконен…

17 місце – Ленс Стролл – оцінка: 6,1

Роман Галімон– 7,0 – Ленс насолоджувався сезоном-2019 у своїй новій команді. Він не приховував, що йому комфортніше, підкреслював, що Racing Point краща за Williams, проте «на виході» здобув очок вдвічі менше за напарника. Іноді навіть у “своїй” команді потрібно викладатись!

Дмитро Левчук – 5,5 – Так, темп Racing Point був далеким від золотого періоду команди (Force India) ще два роки тому. Особливо на початку сезону за інерцією відчувався землетрус літа 2018-го. Проте згодом і болід оновили, і поїхав він краще. Особливо в гонках, коли напарник Стролла знову продемонстрував, як варто працювати з гумою і як треба реалізовувати стратегії. Ленс до цієї планки ще не піднявся.

Роман Расюк– 5,5 – Чим далі, тим більше упевнююсь, що Ленс навряд чи з’явився б в Ф1, якби не батько. Він не безнадійний, але йому має бути соромно щонайменше за ганебні результати у кваліфікації, коли напарник лише 6 разів не зміг подолати перший сегмент, а він – 14. Так, було четверте місце на посередній машині у хаотичному Гран Прі Німеччини, але в нормальних умовах він фінішував не вище дев’ятого місця, та й то лише у п’яти гонках. На фоні Переса виглядає ганебно. На цьому тлі, стає шкода,що Хюлькенбергу не вистачило місця в Ф1.

Ольга Журавель – 5 –  Знову ж, талановитий хлопець, але загубився у задніх рядах строкатого пелотону. І напарнику програв забагато.

Андрій Іванов– 7,5 – Ментально канадцю місце в одній групі з Грожаном і Джовінацці. Проте, йому пощастило фінішувати четвертим у божевільному Гран Прі Німеччини і значно дистанціюватися від цих невдах. Але ми-то знаємо, що Ленс, який отримав тепленьке місце в Racing Point завдяки грошенятам батька, виглядав не надто переконливо у порівнянні з Серхіо Пересом, який і сам давно вже не хватає зірок…

16 місце – Роберт Кубіца – оцінка: 6,2

Роман Галімон– 5,0 – На жаль, але від Роберта чекали дуже багато цього сезону. Проте ані він, ані болід Williams не змогли цього показати. Повний провал на фоні напарника і лише трохи врятована репутація завдяки одному балу на хаотичному Гран Прі Німеччини.

Дмитро Левчук – 3 – Життєва історія Роберта заслуговує не менше, ніж на десятку. Навіть перевіряти не хочеться, чи хтось інший буде здатен на подібне. Але поляк відверто провалив сезон. Він не зміг конкурувати з напарником. У першій половині сезону здавалося, що він зливає секунду на колі через неякісне шасі, але згодом виявилося, що все ж таки у Роберті було більше проблем. Не вийшло – бог з ним. Але ж варто було спробувати!

Роман Расюк – 6 – Можна скільки завгодно кепкувати, називати його повернення помилкою та згадувати програш у кваліфікаціях напарнику з рахунком 21:0. Але єдиний заліковий бал Williams у сезоні саме на його рахунку і сам факт повернення – це вже перемога. Принаймні ніхто з нас, і я в тому числі, не має абсолютно ніякого уявлення, чого це коштувало Роберту.

Ольга Журавель – 8 – Неймовірне повернення поляка за кермо боліда Ф1 саме по собі варте високої оцінки. Нехай пілот, обмежений наслідками травм у ралі, майже в усьому поступився напарнику-новачку, він провів цілком гідний сезон для такої машини, яка була цього року у Williams, завоював єдине очко команди у 2019 році та гідно завершив кар’єру гонщика Ф1.

Андрій Іванов – 9 – Дива не сталося. Довжелезна перерва, причому не тільки у Ф1, а в автоспорті взагалі, плюс травмована рука, плюс ймовірний психологічний вплив давньої аварії, призвели до того, що Роберт був найповільнішим гонщиком пелотону. Звісно, слід робити похибку на і так повільний Williams, але Кубіца програвав купу часу навіть своєму напарнику-новачку на такій же самій машині.

Проте, поляк доволі непогано виглядав у вільних практиках, і з огляду на це, можна було б обережно сподіватися на його прогрес із часом – але цього, на жаль, ми, швидше за все вже не побачимо. Роберт йде з Формули 1, але йде з високо піднятою головою. Вже те, що йому вдалося провести цілий сезон – у що неможливо було повірити ще пару років тому, стало величезним досягненням для нього і подарунком для всіх фанатів.

15 місце – П’єр Гаслі – оцінка: 6,8

Роман Галімон – 8,0 – Першу половину сезону француза просто не було видно на трасі. На «машині Ферстаппена» він навіть не міг фінішувати у топ-6. «Вирок» був однозначний – у Toro Rosso. Але П’єр взяв та й розкрився там! Звісно, він випередив Албона в заліку завдяки очкам в Бразилії, проте RBR ще треба гарно подумати на кого ставити у сезоні-2020.

Дмитро Левчук – 7 – Гаслі за кермом Red Bull та Toro Rosso – два різних гонщики. Просто дивовижно, як він міг настільки сильно провалитися на старті сезону. Він повністю заслужив на підвищення з Toro Rosso, але перша половина… Доходило навіть до реальної боротьби із пілотами середньої групи, що просто неприпустимо за кермом Red Bull. Але в Toro Rosso він знову довів, що не просто так виступає в Ф1. З чим пов’язані подібні кидання із жару в холод? Бозна. Можливо, перенервував або болід йому не підходив… Спитайте краще його.

Роман Расюк – 7 – Якщо команда зливає тебе у молодший колектив, то це щось таки означає. Маючи болід Red Bull, на якому Ферстаппен підіймався на подіум і вигравав гонки, француз змагався і навіть програвав Alfa Romeo, McLaren та Toro Rosso. Проте після повернення до складу італійських «червоних бичків» П’єр відчув запах смаженого. Але навіть за такого розкладу його друге місце у Бразилії стало одкровенням. Іншими словами, Гаслі – ніякий гонщик Red Bull і чудовий пілот Toro Rosso.

Ольга Журавель – 5 –  На мою думку, переоцінений пілот, який показав усі свої вади у першій половині сезону і абсолютно заслужено був переведений у молодшу команду. У цьому спорті не місце психологічно слабким.

Андрій Іванов – 7 – Після чудового минулого сезону від Гаслі розраховували якщо не боротьби на рівних із Максом Ферстаппеном, то хоча б регулярних заїздів на подіум. А натомість П’єр був більше схожий на батька Макса – Йоса Ферстаппена – часів його виступів у Benetton поруч із Міхаелем Шумахером. Невиразна швидкість за кермом Red Bull і безнадійне відставання від напарника призвели до закономірної заслання до Toro Rosso.

14 місце – Ніко Хюлькенберг – оцінка: 7,3

Роман Галімон– 6,5 – На жаль, але «Халк» програв новому напарнику та дав зрозуміти команді, що треба його міняти. «Безподіумний» гонщик не потрібен стайні, яка хоче потрапити туди, куди за десять років не зміг прорватися Ніко.

Дмитро Левчук – 7 – Німець колись мав опинитися у Ferrari, але свій шанс він втратив. Згодом стало зрозуміло, що у Маранелло не дуже й то помилилися. Так, Ніко класний гонщик, але таких багато у пелотоні. Спершу він почав поступатися Пересу, а цього року явно програв Ріккардо. Дайте Халку пристойного напарника – і до нього буде чимало запитань.

Роман Расюк – 7 –  Рекордсмен за кількістю гонок без подіуму, напевно, назавжди пішов з Ф1. Сезон-2019 – це відображення усієї кар’єри Ніко. Ця історія стала лише ще однією безславною спробою талановитого пілота продемонструвати гідний результат. Шкода, що він пішов, особливо коли в пелотоні є такі гонщики, як Стролл, але, на жаль, ніхто не сумуватиме, якщо Халк не повернеться.

Ольга Журавель – 7 –  Ще один сезон Халка, де наче і прискіпатися нема до чого, але й згадати майже нічого. Хоча шкода, що наступного року німця не буде у пелотоні – якби він мав кращу машину у правильний час, усе могло скластися інакше.

Андрій Іванов – 8 – Досить незвично бачити німця на такій низькій позиції в турнірній таблиці. Проте, певна частина провина лежить на боліді, який виявився значно гіршим, ніж очікувалося. Можливо, також далося взнаки те, що фактично Ніко втратив статус першого номера команди, який перебрав на себе Даніель Ріккардо. Як би то не було, цей сезон мало позначився на думці щодо таланту Хюлькенберга, і тим більше жаль, що Ніко залишає Формулу 1, принаймні, поки що.

13 місце – Данііл Квят – оцінка: 7,3

Роман Галімон– 7,0 – Лише за подіум у Німеччині команда мусить залишити росіянина. Але ці 15 очок складають майже половину його скарбнички в сезоні. З іншого боку, були незрозумілі атаки на останніх колах, які позбавляли його та команду важливих балів. Проте вибору у Toro Rosso, здається, немає.

Дмитро Левчук – 7 – На початку року Квят продемонстрував, що його варто було повертати у Toro Rosso. Принаймні, у команді точно не пожалкували, оскільки Данііл не впав нижче свого рівня і давав команді рівно те, що дозволяв болід. Пізніше замість новачка Албона його напарником став досвідченіший Гаслі – і ситуація трохи змінилася. Квят далекий від провалу, а (хоча й випадковий) подіум прикрашає ситуацію.

Роман Расюк – 7 – Рятівна паличка Red Bull, коли черга талановитої «енергетичної» молоді кудись щезла. Він має бути задоволений поверненням у Ф1, особливо подіумом у Німеччині. Проте повернення Гаслі до Toro Rosso вкотре продемонструвало, що Данііл у складі «червоних биків» лише тому що більше нікого немає на заміну. Якщо він хоче отримати краще місце, то у 2020-му має перемагати Гаслі.

Ольга Журавель – 7 –  Повернувся після звільнення і більш-менш пристойно від’їздив сезон, навіть потрапив на подіум. Цікаво, що з ним буде, враховуючи звички керівництва Red Bull.

Андрій Іванов – 8,5 – Квят повернувся до Ф1 і Toro Rosso після річної перерви значно більш зрілим. І це позначилося на швидкості – Данііл і близько вже не походив на того розгубленого гонщика, якого виставили з команди у 2017-му. Він подекуди сильно виступав у кваліфікаціях і гонках, а подіум в Хоккенхаймі став довгоочікуваною компенсацією за всі минулі чорні дні. Важко уявити мотивацію Квята – очевидно, що він лише гріє місце для чергового випускника юніорської програми Red Bull, але самому росіянину, схоже, комфортно в таких умовах.

12 місце – Кевін Магнуссен – оцінка: 7,4

Роман Галімон – 7,5 – Кевін дуже впевнено почав сезон і начебто «отримав борг» на Гран Прі Австралії, але потім щось пішло не так. Haas просто перестав їхати. Данець ще лише тричі зміг «затягнути» американський болід в очкову зону. Більшого, мабуть, не зміг зробити ніхто. Грожан би точно не зробив.

Дмитро Левчук – 7,5 – Як й інший пілот Haas, Кевін також полюбляє гострі вирази. Але на його користь грає те, що заробив він багатенько очок, враховуючи темп боліда в гонках. Звісно, можна було розраховувати на більший доробок, але якщо і так, то в особистому заліку данець відіграв би максимум одну позицію.

Роман Расюк – 6,5  – Невдалий сезон для Haas загалом. Команда була досить швидкою у кваліфікаціях, але у гонках перетворювалась ледь не на Williams. Враховуючи це, важко оцінювати досягнення Магнуссена. Кевін перевершив напарника у кваліфікаціях і гонках – ну хоч щось.

Ольга Журавель – 7 –  Добре попрацював, випередив у заліку напарника, але загубився у глибині пелотону.

Андрій Іванов – 8,5 – Після успішного минулорічного сезону, 2019-й став холодним душем для данця і всієї команди Haas. Проблеми з болідом не дали Кевіну змоги регулярно гостювати в топ-десятці, але й за таких умов Магнуссен здобув очок рівно у 2,5 рази більше за напарника.

11 місце – Джордж Расселл – оцінка: 8,0

Роман Галімон – 7,0 – Новачок Ф1 дійсно перевершив свого напарника за всіма статтями (чого лише вартий розгром у кваліфікації), але якщо подивитись в особистий залік, то Джордж на останньому місці. На тестах Mercedes британець зміг розкрити свій потенціал, але у Williams його можна лише «закопати».

Дмитро Левчук – 8 – Важкувато вихваляти чи критикувати пілота, коли він реально не мав реальних шансів на очки. Його позиції залежали лише від того, скільки суперників попереду просто не доїдуть до фінішу. Зі свого боку Расселл не залишив шансів іменитому напарнику і розтрощив його за всіма показниками, окрім одного – кількістю набраних очок. У даному випадку це залежало лише від везіння чи невезіння.

Роман Расюк – 7 – Чемпіон Ф2 отримав найгірший болід у пелотоні, коли ті, кого він торік переміг, навіть потрапили до топ-команди, хоча і не одразу. Через це важко оцінювати Расселла на їхньому тлі. Він зробив все, що від нього вимагалося, і розгромив напарника, але єдине, чого не вистачає, – залікових балів. Він потрібний Williams, і Williams потрібна йому, аби мати шанс довести, що вони можуть набагато краще.

Ольга Журавель – 10 –  Новачки цього сезону порадували всі без виключення, і Расселл – попри жахливу машину – достатньо продемонстрував свій талант.

Андрій Іванов – 8 – Той випадок, коли позиція в турнірній таблиці абсолютно не відповідає рівню гонщика. Дебют для Джорджа у Формулі 1 вийшов вкрай важким – з огляду на жахливий Williams, який був у його розпорядженні, – але саме він виглядав лідером команди, що й довів, розгромивши свого досвідченого напарника «всуху» у кваліфікаціях. На жаль, для Расселла, доля вирішила, щоб єдине очко, яке команді пощастило вибороти цього року, дісталося не йому.

З іншого боку, талант Расселла трохи загубився на фоні Роберта Кубіци, оскільки, судячи з форми поляка, на його фоні чи не кожний гонщик виглядав би чемпіоном…

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Mercedes залишиться у Формулі 1 до 2021 року

Mercedes підпише новий контракт із Формулою 1, проте з можливістю виходу через рік.   Mercedes...

Детальніше

Гран Прі 70-річчя Ф1: Ферстаппен переграв Mercedes

Ювілейну гонку Ф1, присвячену 70-річчю чемпіонату виграв гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен,...

Детальніше

Гран Прі 70-річчя Ф1: Боттас виборов поул у Хемілтона

Гонщик Mercedes Валттері Боттас здобув поул-позицію на ювілейному Гран Прі Ф1, після того як...

Детальніше