Автоспорт

Ф-1 2019. Топ-10 подій. Кубіца – герой, але не на трасі

Дата: 17 Грудня 2019
Автор: Роман Галімон

Продовжуємо підбивати підсумки сезону Ф1 2019 року й тепер настала черга Роберта Кубіци.

 

У 2006 році Роберт Кубіца просто увірвався у Ф1. Звісно, він не був вже новачком, адже мав рік роботи тест-пілотом Renault, паралельно вигравши титул у Формулі Renault 3.5.

 

 Читайте також:

Але, крім того, що він став першим польським гонщиком у Ф1, Роберт зміг «витиснути» з команди  BMW Sauber Жака Вільньова, якій, звісно, тоді вже був не в найкращій формі.

 

На Гран Прі Угорщини 2006 року Вільньов поскаржився на самопочуття і його замінив Кубіца. Поляк був настільки переконливий, що обіграв напарника Ніка Хайдфельда, а канадець взагалі вирішив залишити команду посеред сезону.

 

Так почалась кар’єра Роберта у Ф1. Далі був перший подіум у дебютному ж сезоні, й перша і єдина перемога, яка відбулась у сезоні-2008 на Гран Прі Канади.

 

Перейшовши до Renault у 2010 році, Кубіца здобув ще два подіуми, але команда з Енстоуна вже тоді явно втрачала свій чемпіонський темп, й поляк на 2012 рік домовився про перехід у Ferrari, де, начебто, мав отримати трирічний контракт. Але…

 

Але потім була моторошна аварія у міжсезонні, коли він вирішив взяти участь в Ралі Андори. Аварія була дуже серйозною й вартувала гонщику довгого відновлення й про Ф1 довелось забути на деякий час.

 

Проте Роберт зміг відновитися й вже у 2013 році почав знову з ралі. Три роки він відпрацював у різних командах та на різних етапах, поки не зрозумів, що готовий повернутися до машин із відкритими колесами.

 

У 2016 році він випробував себе кілька разів у GT3, де проїхав кілька добових гонок, а потім спробував себе за кермом LMP1 та Формули Е.

 

Багато хто думав, що це вже межа повернення польського пілота, але він, маючи підписаний контракт із приватною командою ByKolles на виступи в WEC, вирішив йти далі.

 

І йому на зустріч пішла команда Renault, яка теж повернулась до Ф1 після викупу назад команди та бази в Енстоуні.

 

5 липня 2017 року Кубіца почав своє повернення до Ф1 на закритих тестах у Хересі. Минуло ще кілька випробувань, перш ніж Renault вивела Роберта на офіційні тести після Гран Прі Угорщини, саме там де він почав свою кар’єру у Ф1. Символічно?

 

Проте попри четвертий час на тестах, Renault вирішила дати свободу поляку, а у паддоку з’явились чутки, що насправді Роберт програвав іншому тестовому гонщику французької команди Сергію Сироткіну і, здавалось, що на цьому «камбек» Кубіци завершений.

 

Але тут вже Роберт зміг згуртувати навколо себе однодумців та знайшов необхідний спонсорський контракт, аби стати у 2018 році резервним гонщиком Williams, поруч із Ленсом Строллом та («кривдником з Renault») Сергієм Сироткіним.

 

А коли Стролли вирішили «перейти» до Force India та створити на її базі Racing Point, в Williams утворилась «бюджетна дірка», яку успішно заповнив новий спонсорський контракт від Кубіци й поляк офіційно повернувся у Ф1.

Багато хто вважав це повернення лише маркетинговим ходом, аби привернути увагу до вже команди-аутсайдера, але після Гран Прі Австралії 2019 року все стало зрозуміло: Кубіца не зможе себе проявити за кермом Williams, адже болід найгіршим у пелотоні. «Вау-ефекту» не сталося.

 

Більш того, у поляка був у напарниках Джордж Расселл, який прийшов до команди за підтримки Mercedes, але після титулу в Ф2 довів, що навіть молодий та «голодний до перемог» гонщик нічого не може зробити з болідом FW42.

 

Почекавши до середини сезони Кубіца зрозумів, що у найближчому майбутньому високих результатів з Williams досягнути неможливо. Тим більш, що команді іноді просто бракувало запчастин на етап, а болід поляка деколи слугував донором для машини напарника.

 

Читайте також:

 

Програвши напарнику всі дуелі в кваліфікаціях, поляк зміг відповісти лише в гонках, де здобув єдине очко для команди (хоча це сталося на «божевільному Гран Прі Німеччини), та вирішив залишити команду наприкінці 2019 року.

 

Поки Кубіца ще не оголосив свої плани на майбутнє, але після тестів DTM він сказав, що поки хоче залишатись у паддоку Ф1, аби не втрати іншу можливість повернутися.

 

Звісно, важко оцінити результати Роберта у Ф1-2019 через наявність повільного боліда, проте, вочевидь, він програвав напарнику на аналогічній техніці. Можливо, якби Кубіца прийшов у більш конкурентну команду, то можна було б побачити кращі результати, проте поки можна сказати, що все ж кар’єра поляка у Ф1 дійшла кінця.

 

Дійсно були затрачені героїні зусилля на те, аби повернутися на вершину автоспорту, і при цьому Кубіца майже на рівних виступав з іншими гонщиками Ф1. Але все ж цього «майже» все ж не вистачило на трасі.

 

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Renault і McLaren можуть подати протест проти нового боліда Racing Point

Два найголовніших суперника Racing Point у Кубку конструкторів Формули 1 можуть подати протест...

Детальніше

Автодром Муджелло офіційно подасть заявку на заміну Гран Прі Китаю

Траса, яка належить команді Ф1 Ferrari, може стати місцем проведення квітневої гонки, яка...

Детальніше

McLaren і Алонсо можуть знову об’єднатися для участі в Інді-500

Фернандо Алонсо може спробувати знову об’єднатися з McLaren для третьої спроби здобути...

Детальніше