Автоспорт

Правило 40-річної давності зупинило Формулу 1 у Спа

Дата: 2 Вересня 2021
Автор: Роман Галімон

Коротеньке правило, яке понад 40 років залишається незмінним у регламенті Формули 1, стало причиною багатьох суперечок, які оточили Гран Прі Бельгії.

 

Після суперечливого Гран Прі Бельгії, де гонщики проїхали лише 2 кола й отримали очки та кубки, у Формулі 1 виникло відчуття, що щось відбувається неправильно.

 

У вівторок президент FIA Жан Тодт підтвердив, що ця тема обговорюватиметься на наступному засіданні Комісії Формули 1, яке відбудеться 5 жовтня.

 

Проте на даний момент регламент досі передбачає, що потрібно пройти лише два кола Гран Прі, щоб набрати половину очок, й при цьому не зазначено, що вони повинні бути гоночними колами, які проходять за умов зеленого прапора.

 

Ось чому після проходження двох повних кіл позаду автомобіля безпеки в Спа у неділю 10 перших гонщиків отримали очки.

 

Єдина зміна від початкової стартової решітки полягала в тому, що кваліфікаційний сьомим Серхіо Перес був позаду після своєї аварії на розігрівочному колі, пропустивши вперед Естебана Окона, Шарля Леклера, Ніколя Латіфі та Карлоса Сайнца.

 

Реакція гонщиків

Потрібно віддати належне, але деякі гонщики були трохи збентежені, коли їм оголосили про нарахування очок за гонку з двох кіл.

 

«Я не відчуваю, що сьогодні заслужив очки за те, що я зробив, – сказав П’єр Гаслі, який був класифікований шостим. – Я думаю, що вся суть набору очок базується на перегонах. І так, я трохи здивований. Я просто відчуваю, що вони вивели нас на трек у кінці, щоб проїхати ці три кола позаду автомобіля безпеки, а насправді це було гірше, ніж раніше, просто щоб дозволити цьому статися».

 

«Це жарт, – сказав Себастьян Феттель, який став п’ятим. – Я думаю, що якщо ви хочете отримати винагороду за кваліфікацію, ви повинні отримати бали за кваліфікацію. Що ми зробили сьогодні? Я думав, що потрібно пройти 25% перегонів, щоб отримати якісь бали».

 

Також не дивно, що поза топ-10 опинились гонщики, які зазвичай набирають очки, й вони теж були незадоволені ситуацією.

 

«У нас не було можливості набрати очки, – сказав Фернандо Алонсо. – Я одинадцятий, у мене не було кола, щоб набрати очко. Тож це шокує. Але це їхнє рішення. Тому ми не змогли сьогодні змагатись. Це була лише ситуація з червоним прапором або ситуація позаду автомобіля безпеки. Тож як ви можете набрати очки за не-гонку?»

 

«Чи варто це було очок? – запитав Валттері Боттас. – З мого боку, звичайно, я був поза очками, тому в мене ніколи не було можливості боротися за очки. Я не думаю, що це були гонки. Але маємо те що маємо. Напевно, це складний виклик для Формули 1».

 

Історія правила

Цікаво, що мінімальна вимога у вигляді двох кіл для підрахунку половини очок з’явилась більше чотирьох десятиліть тому.

 

Як стверджує Motorsport.com після детального вивчення кількох старих регламентів, цей пункт з’явився десь між 1977 та 1980 роками.

 

Саме тоді Берні Екклстоун почав активно брати участь у контрактах просування гонок, хоча тоді він ще не мав тих посад, котрі отримав пізніше.

 

За припущеннями, це міг бути наказ Екклстоуна, відповідно до якого правила були змінені так, що два кола вважалися гонкою, а, отже, трасам не потрібно було повертати гроші, якщо щось пішло не так.

 

Подія чи гонка?

Дійсно, багато спостерігачів та гонщиків припустили, що стали свідками двох кіл у неділю лише з фінансових причин, які, принаймні частково, задовольнили договірну вимогу надати промоутеру Спа «гонку».

 

Проте дехто пропонує тепер розділити поняття «подія» та «гонка».

 

До речі, у великій кількості документації щодо Формули 1 використовується саме перша фраза, яка починається з практики та кваліфікації, а отже ще раз можна зробити висновок, що Ф1 виконала свої контрактні зобов’язання.

 

Звісно, ніхто 40 років тому не міг припустити, що мінімальна дистанція гонки дійсно буде 2 кола. До минулих вихідних результат найкоротшого Гран Прі в історії був відзначений в Аделаїді у 1991 році, де гонка тривала протягом 14 кіл й навіть без автомобіля безпеки, якого в ті дні ще не існувало.

 

Проте й після появи сефеті-кара у 1994 році, ніхто не здогадався, що може існувати сценарій, коли вся гонка триватиме без справжніх гоночних кіл.

 

Тим не менш, FIA та Ф1 вже відреагували й мають придумати вихід із цієї ситуації, а вболівальники Ф1 можливо частково будуть задоволені подіумом Джорджа Расселла, який без сумніву хоробро виборов друге місце у кваліфікації.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Гран Прі Італії: Ріккардо виграв насичену інцидентами гонку

Гонщик McLaren Даніель Ріккардо здобув перемогу на Гран Прі Італії й приніс команді переможний...

Детальніше

Гран Прі Італії: Боттас впевнено виграв спринтерську гонку

Гонщик Mercedes Валттері Боттас виграв 18-колову спринтерську гонку Гран Прі Італії, яка...

Детальніше

Гран Прі Італії: Боттас здобув поул спринтерської гонки

Гонщик Mercedes Валттері Боттас стартуватиме першим у суботній спринтерській гонці, адже на...

Детальніше