Автоспорт

Гран Прі Австралії: що змінилося в Альберт-парку?

Дата: 5 Квітня 2022
Автор: Редакція

Австралійська траса Альберт-Парк зазнала деяких змін після останньої гонки Формули 1 у 2019 році. Як змінилася траса Гран Прі Австралії і чи покращить це гонки?

 

Більше чверті століття Мельбурн залишається домівкою для Гран Прі Австралії.

 

Через саму природу паркової зони, доріг загального користування та автостоянок, траса Альберт-Парк залишилася майже незмінною з часів першої гонки в Мельбурні в 1996 році. Те саме покриття дороги, ті самі повороти. Хоча боліди надзвичайно еволюціонували, трек не зміг зробити те ж саме.

 

Проте тепер зміни стались.

 

Після багатьох років нарікань щодо односмугової гонки та дуже обмежених можливостей обгону, організатори Гран Прі Австралії нарешті подарували фанатам оновлену трасу Альберт-Парк.

 

З’явилося нова більш зручна схема треку, нове дорожнє покриття та більший, кращий піт-лейн.

 

Що змінилося в Альберт-Парку?

 

 

Поворот 1

 

Перший поворот Альберт-Парку, горезвісного місця аварій, був розширений на 2,5 метра праворуч в напрямку руху гонщиків. Ідея полягає в тому, щоб полегшити ефект воронки, який раніше змушував боліди занурюватися в дуже вузький апекс, і полегшити боротьбу колесо-в-колесо.

 

Поворот 3

Цей поворот був розширений праворуч від гонщика на чотири метри разом із перепрофілюванням для збільшення позитивного нахилу. Це зробить доступними більше траєкторій і може навіть зрушити апекс назад, щоб були можливості обгонів із пізнім гальмуванням.

 

Поворот 6

Колись незграбний правий поворот 6, зазнав значних змін у рамках нової схеми. Поворот був розширений більш ніж на 7,5 метрів праворуч від гонщика, перетворивши його із зупинкового поворота на щось, що майже нагадує катапульту. Очікується, що результатом буде збільшення швидкості на 70 км/год у повороті.

 

Поворот 9/10

Старої шикани повороту 9/10, яка вела боліди на обсаджену пальмами пряму до повороту 11/12, тепер немає. Тепер це просто кінцівка сектору, який починається від зміненого повороту 6 та швидких 7 та 8. Раніше відомі як повороти 11/12 тепер отримали назву 9/10.

 

Очікується, що швидкість наближення до цього сектору становитиме понад 330 км/год, а на гонщиків діятиме сила 5.4G, коли вони гальмуватимуть у новому повороті 9.

 

При цьому, на зворотній прямій використовуватиметься нова зона DRS.

 

Поворот 11

Після довгого розгону від повороту 6 до виходу з повороту 10, поворот 11 тепер стане найкращою можливістю для обгону. Поворот був розширений на три метри всередину та перепрофільований з більш позитивним нахилом, щоб збільшити гоночні траєкторії.

 

Поворот 13

Передостанній поворот також був розширений зсередини, щоб гонщикам було важче захищати свою позицію.

 

Піт-лейн

Піт-лейн розширили на два метри, і тепер він щільно прилягає до краю траси, де раніше був трав’яний край. Очікуючи схвалення FIA, планується підняти обмеження швидкості на піт-лейні з 60 км/год до 80 км/год, що може відкрити більше стратегічних варіантів для команд.

 

Нове покриття

Оскільки оригінальний асфальт залишився недоторканим майже від 1995 року, коли з наступного року був проведений перший Гран Прі у Мельбурні, покриття траси також потребувало оновлення. І враховуючи, що це дороги загального користування протягом 51 тижня в році, за 27 років на поверхні було багато руху.

 

Чому трек змінили?

Планування нової схеми Альберт-парку тривало протягом кількох років. Гонщики та керівники команд довго критикували схему, яка вважалась застарілою, особливо через те, що машини ставали швидшими. Трек вже довго вважався односмуговою трасою з короткими нерівними зонами гальмування, що роблять обгін майже неможливим без значної переваги в темпі.

 

Ще в 2017 році організатори Гран Прі Австралії серйозно взялися за внесення великих змін до траси. Однак тоді, окрім самого покриття, планувалось лише змінити старий комплекс «Поворотів 11/12» на жорстку зону гальмування для покращення обгонів.

 

Врешті-решт план було відхилено. адже організатори (компанія AGPC) не наважились на порушення повсякденного життя Мельбурна, яке принесе закриття інтенсивних доріг загального користування.

 

Однак критика траси тривала. Наступного року гонщики знову критикували трасу й ідею змін знову повернули.

 

Згодом у AGPC вирішили, що якщо вже й робити реконструкцію зі значним порушенням щоденного руху транспорту, то потрібно й перепрофілювати частини треку.

 

Тому було залучено ряд гонщиків Формули 1, щоб допомогти втілити в життя новий план. Було погоджено змінену схему, і, використовуючи перерву в гонках в Австралії, викликану пандемією, робота розпочалася на початку 2021 року.

Фаза 1 розширювала піт-лейн на два метри, що також перемістило піт-волл на край гоночної траси, де раніше був трав’яний край.

 

Фаза 2 проекту була загальним розширенням і перепрофілюванням навколо треку для створення нового схеми.

 

Третім і останнім етапом було повне оновлення траси, яке було завершено на початку цього року.

 

Чи покращить це гонки?

Зміни, внесені до схеми Альберт-Парку, спеціально спрямовані на створення кращих можливостей для обгону.

 

Хоча поворот 1 навряд чи стане ключовим місцем для обгону, робота з розширення має зробити його менш односмуговим і дасть гонщикам кращі шанси ввійти в траєкторію та спробувати підготувати обгін у повороті 3. І виконати цей обгін легше за рахунок додаткових чотирьох метрів ширини на вході в поворот 3 і збільшеного позитивного нахилу, що забезпечує краще зчеплення в середині повороту.

 

Технічно, втрата старої шикани повороту 9/10 означає, що на одну потенційну зону обгону менше. Однак він ніколи не давав значної кількості обгонів, тому його принесли в жертву, щоб допомогти створити ключову можливість для обгонів на трасі – у новий поворот 11.

 

Боліди проїдуть з повороту 6 через швидкий поворот 9/10, а потім зупиняться на повороті 11. Цей поворот ширший і має більше позитивного нахилу, щоб забезпечити кілька ефективних траєкторій та можливості для гонщиків проявити креативність, щоб зробити обгін.

 

Якщо план підвищення ліміту швидкості на новій розширеній піт-лейн вдасться втілити в життя, це також може відкрити більше стратегічних варіантів для команд через скорочений час зупинки.

 

Окрім сподівань, що нова схема покращить перегони, є прогнози, що швидкість кола впаде приблизно на п’ять секунд.

 

Статистика Альберт-Парк

  • Довжина: 5,279 км (скорочення на 0,024 км)
  • Повороти: 14 (менше на 2)
  • Найшвидше коло: 1 хв.24,125 с (Міхаель Шумахер, 2004 р.)
  • Кількість проведених гонок F1: 24 (1996 – 2019)
  • Місткість: прибл. 140 000
  • Найбільше перемог на трасі: Міхаель Шумахер (4)
  • Найуспішніший виробник: Ferrari (8 перемог)
  • Останній переможець: Валттері Боттас (2019)

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Джерело: Motorsport.com

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Райкконен вирішив повернутись в гонки

Кімі Райкконен вперше з’явиться в гонках після завершення кар’єри у Формулі 1, й у серпні...

Детальніше

Гран Прі Монако: топ-5 сюжетних ліній 2022 року

Друга черга здвоєних етапів цьогорічного сезону відбудеться цими вихідними на знаковому...

Детальніше

Гран Прі Іспанії: Тріумф Red Bull Racing та фіаско Ferrari

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв Гран Прі Іспанії, де команда Ferrari зазнала майже...

Детальніше