Автоспорт

Гран Прі Емілії-Романьї: Дощ та рестарт не зупинили Ферстаппена

Дата: 18 Квітня 2021
Автор: Роман Галімон

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв гонку на Міжнародній трасі ім. Енцо та Діно Феррарі в Імолі, яка почалась під дощем й зупинялась червоними прапорами.

 

Перед початком гонки пройшов дощ, а на саму гонку прогнозувалось його посилення. Більш того, болід Себастьяна Феттель заїхав в бокси після прогрівочного кола, де його обслуговували «занадто довго» за що отримав пізніше штраф.

 

 

Тим менш, німець отримав нові налаштування на дощ, але був змушений стартувати з боксів.

 

Й, можливо, це було правильним рішенням, адже Шарль Леклер розвернув свій болід вже на прогрівочному колі в намаганні розігріти гуму. Проте монегаск зміг повернутись й виїхав на своє стартове місце.

 

На старті Ферстаппен гарно зреагував й почав одразу атакувати Хемільтона. До першої шикани гонщики підійшли разом й Макс жорстко закрив внутрішній радіус та «витіснив» Льюїса на бордюри на виході.

 

 

Бордюри в Імолі дуже високі й болід Mercedes отримав сильний удар по днищу, а передній спойлер втратив крайку.

 

Проте вже на першому колі було чимало вильотів й один із них завершився розбитою машиною Латіфі. Ніколя вилетів всередині кола, а потім намагався повернутись й потрапив на непоступливого Мазепина, який розвернув болід Williams прямо в стіну. Для канадця це був кінець, а на трасу виїхала машина безпеки.

 

 

На 4-му колі Мік Шумахер в режимі «сефеті-кара» активно прогрівав гуму на стартовій прямій, але не втримав машину й відбив передній спойлер у видовищному розвороті. При цьому сталося це на виїзді з піт-лейн й дирекція закрила бокси, що змусило гонщика Haas їхати два кола без «носу».

 

Після 6 кіл гонщиків все ж відпустили вперед й виявилось, що Хемільтон не може переслідувати Ферстаппена, а на британця навіть почав «насідати» Леклер, який ще до машини безпеки випередив Переса.

 

При цьому Перес отримав 10-секундний штраф за випередження суперників під час сефеті-кара, коли вилетів у гравій й поступився 2 позиціями, які одразу вирішив собі повернути.

 

Тим часом, у гонці до 13-го кола вималювалась наступна картина: Ферстаппен збудував від Хемільтона відрив у 4 с, Леклер був далі ще на відстані 10 с. Перес жалівся на кермо й програвав 25 с напарнику.

 

 

Гонщики McLaren змогли вирватись із паровозику Гаслі, який продовжував їхати на повністю дощових шинах до 15 кола, й ставав легкою здобиччю для суперників. Після свого піт-стопу француз виїхав передостаннім.

 

 

Сайнс після намагався наздогнати гонщиків McLaren, але на перших колах постійно помилявся, але утримував 7-е місце попереду Стролла, Боттаса та Расселла.

 

На 17-му колі McLaren вирішила попросити Ріккардо поступитися Норрісу, адже молодий британець стверджував, що має кращий темп. Й вже за кілька кіл Ландо відірвався від Даніеля на 5 секунд.

 

На 23-му колі Aston Martin вирішила ризикнути першою й закликала Феттеля за сліками, але одразу стало відомо, що німець отримає й штраф «stop&go» за те, що команда не встигла підготувати болід у дозволений час до старту (за 5 хв. до зелених ліхтарів із машиною вже заборонено працювати).

 

На 28-му колі лідери теж вирішили робити заміну гуми й першим заїхав Ферстаппен, а Хемілтон залишився на одне коло на трасі, аби вийти вперед. Проте на піт-стопі британця виникла проблема з переднім правим колесом й Льюїс виїхав позаду Макса.

 

Лідери Red Bull та Mercedes почали обганяти цілу купу колових (серед яких був й Боттас), але у 7-му повороті (при спробі обігнати Рассела) Хемілтон вилетів та зачепив бар’єр, пошкодивши переднє крило. Тим не менш, британець повернувся в бокси й виїхав 9-м.

 

Частково не втратити Хемілтону багато місць «допомогли» жовті прапори після аварії Боттаса та Расселла. Гонщик Williams намагався обійти болід Mercedes до першої шикани, але фін «не помітив» маневру британця (який є також гонщиком програми Mercedes) й змусив Джорджа виїхати на траву (й це на високій швидкості).

 

 

Як наслідок болід FW43B розвернуло й направило у болід W12. Машини були повністю зруйновані, а гонка зупинена червоними прапорами на 33 колі, поки маршали прибирали уламки.

 

 

Гонку було відновлено о 16:25 за місцевим часом, але колових випустили трохи раніше, аби вони змогли повернутись в коло та не заважати лідерам на рестарті.

 

Гоночна дирекція вирішала проводити рестарт «з ходу» й Ферстаппен ледь не втратив першу позицію в останніх поворотах, коли занадто агресивно прогрівав шини.

 

 

Тим не менш, нідерландець впевнено повів пелетон із 35-го кола, а ось позаду нього на друге місце одразу вийшов Норріс, який випередив Леклера в тому місці, де зіткнулись Боттас та Расселл.

 

А ось Перес не зміг нагнати монегаска й втратив свою четверту позицію на користь Сайнса, коли болід Red Bull розвернуло в 6-му повороті. Мексиканець ледь виїхав з гравію та став 14-м.

 

 

Коли дозволили використовувати DRS, Хемілтон «повернувся» до гонки й обігнав Стролла, а на 43-му колі й Ріккардо. Таким чином, британець вийшов на 5-у позицію, позаду Ферстаппена, Норріса, Леклера та Сайнса.

 

На 50-му колі Хемілтон наздогнав та обігнав Сайнса, на 55-му колі Леклера (коли той «втратив» свій DRS), та на 60-му колі – Норріса. Всі обгони відбулись в одному місці, де зазнали аварії Боттас та Расселл.

 

 

Тим не менш, до Ферстаппена було вже 20 секунд й до кінця гонки розрив майже не змінився.

 

Фініш гонки відзначився черговим розворотом Мазепина та технічним сходом Феттеля, який на початку гонки скаржився на систему «безпровідних» гальм, а під кінець отримав проблему з коробкою передач.

 

Макс вперше виграв гонку в Італії, а до нього на подіуму приєднались Хемілтон та Норріс. Гонщики Ferrari увійшли до топ-5.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Формула 1 відмовиться від переходу на 16-дюймові шини

У 2026 році набуде чинності новий технічний регламент, але можливий перехід на 16-дюймові...

Детальніше

Mercedes хотів би запросити нідерландця – Вольфф

Тото Вольфф сказав, що Mercedes «хотів би мати» Макса Ферстаппена наступного сезону, але визнав,...

Детальніше

Гран Прі Саудівської Аравії: Red Bull Racing вдруге поспіль здобула дубль

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв гонку Гран Прі Саудівської Аравії, а Серхіо Перес...

Детальніше