Автоспорт

Гран Прі Саудівської Аравії: Хемілтон виграв суперечливу гонку

Дата: 6 Грудня 2021
Автор: Роман Галімон

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон виграв Гран Прі Саудівської Аравії, тим самим повністю нівелювавши відставання від Макса Ферстаппен у боротьбі за титул Ф1.

 

Перед стартом стало відомо, що команда Red Bull не знайшла пошкоджень коробки передач на боліді Макса Ферстаппена, а отже нідерландець мав стартувати третім, позаду пілотів Mercedes/

 

На старті ж дует «срібних стріл» впевнено блокує спроби конкурентів обійти їх у першому повороті й далі Хемілтон спокійно йде у відрив, а Валттері Боттас поступово відстає та втримує Ферстаппена на трасі, де обганяти не так вже й можливо та безпечно.

 

Фактично, лише за наявності проблем можна обійти суперника, як це сталося із Фернандо Алонсо, у якого не працював DRS й Карлос Сайнс без проблем покращив свою позицію.

 

 

Пелетон потрохи розтягувався й стабілізувався, поки на 10-му колі Мік Шумахер не розбив свій болід й не викликав сефеті-кар.

 

 

Появою автомобіля безпеки вирішили скористатись в Mercedes й закликали Хемілтона до боксів за новим комплектом Hard. Багато інших гонщиків теж вирішили скористатись «безкоштовним» піт-стопом, але не Ферстаппен.

 

Як не намагався Боттас стримати нідерландця за собою в режимі SC, Хемілтон не зміг залишитись першим після виїзду з піт-лейн й Ферстаппен очолив гонку. Проте не надовго.

 

 

На 14-му колі гоночна дирекція вирішила зупинити перегони, адже бар’єр після аварії Шумахера потребував суттєвого ремонту. Гонщики знову повернулись в бокси й тепер вже Ферстаппен отримав новий кампаунд Hard, при цьому зберіг першу позицію.

 

Перший рестарт

 

 

Рестарт відбувся о 21:15 за локальним часом й для Хемілтона він явно вдався кращим. Британець зайняв внутрішню траєкторію першого повороту й залишив Ферстаппену невигідну зовнішню, проте Макс продовжив атакувати й, зрізавши другий поворот, повернув першу позицію.

 

При цьому, Естебан Окон, який робив рестарт з четвертої позиції, зміг обійти Боттаса в першому повороті, а потім й Хемілтона на виході з другого.

 

У команді Mercedes вже почали обговорювати порушення Ферстаппеном меж траси при обгоні, як гонка була зупинена знову.

 

 

Справа в тому, що Серхіо Перес опинився в щільній боротьбі з Шарлем Леклером на прямій після другого повороту й монегаску просто нікуди було діватись (або в стіну, або в мексанця) й сталось зіткнення, після якого більших ушкоджень зазнав болід Red Bull (таких, які призвели до сходу).

 

 

В цей момент, позаду пелетону Микита Мазепин явно не помітив гальмування всіх гонщиків й просто влетів у задню частину болід Willaims Джорджа Расселла, після чого обидва гонщики не змогли продовжити гонку.

 

Другий рестарт

 

До рестарту команді Red Bull та Ферстаппену було запропоновано повернути Хемілтону позицію, адже у зворотньому випаду гонщику загрожував штраф. При цьому болід №33 мав стати на третю позицію на стартовій решітці, адже мав пропустити ще й Окона, який отримував перше місце на рестарті.

 

Ферстаппен вирішив поступитись позицію, але команда поставила йому новий комплект Medium, що мав дати кращу швидкість проти суперників, які мали Hard на рестарті (Окон, Хемілтон, Боттас – були на «харді»).

 

 

Й м’якіший комплект спрацював: Макс зміг із третього місця стати у внутрішню траєкторію першого повороту. Й хоча Окон повторив «проїзд Ферстаппена» узбіччям й спробував захистити першу позицію, але гонщик Red Bull вийшов вперед.

 

 

Хемілтон зміг розібратись з Оконом лише наступного кола й почав гонку за Ферстаппеном, скорочуючи невеликий розрив.

 

Тільки британець почав підбиратися до нідерландця, як на трасі стався черговий інцидент.

 

 

Юкі Цунода у спробі атаки на Себастьян Феттеля зруйнував не лише свою гонку, але й суперника. Йшлося тоді про боротьбу за 8-е місце. Японець не вдало атакував німця й зломив переднє антикрило, уламки від якого залишились між першим та другим поворотом. Режим віртуальної машини безпеки нейтралізував гонку – Цунода став останнім, Феттель – 11-м.

 

Пізніше Цунода отримав ще й 5-секундний штраф.

 

 

На 25-му колі Алонсо теж викликав жовті прапори, але залишився на трасі. Тим не менш, тепер іспанець вже був 15-м.

 

 

Болід Феттеля явно втратив аеродинаміку й позицію Себа почав атакувати Райкконен, що призвело до зіткнення й нових уламків на трасі. Гоночна дирекція знову нейтралізувала гонку режимом VSC, аби маршали прибрали уламки.

 

На цей момент топ-10 виглядала так: Ферстаппен, Хемілтон, Окон, Ріккардо, Боттас, Гаслі, Джовінацці, Сайнс, Леклер, Стролл.

 

 

Лише на 33-му колі гонку було поновлено й здалось боротьба між лідерами нарешті почнеться. Проте на 36-му колі знову з’явився VSC через уламки на трасі.

 

 

На 37-му колі Хемілтон підібрався до Ферстаппена й майже обіграв його у першому повороті, але Макс перегальмував й спробував втримати свою позицію, знову виїхавши за межі треку.

 

 

Red Bull попросила свого гонщика повернути позицію, але нідерландець зробив це посередині треку й Льюїс не зрозумів маневру суперника й просто в’їхав у болід Red Bull. Права частина переднього крила Mercedes була пошкоджена.

 

Й поки гоночна дирекція вивчала дії лідерів гонки, Боттас обігнав на 40-му колі Ріккардо.

 

На 43-му колі Ферстаппен все ж таки віддав місце Хемілтону на прямій, але вже у наступному повороті вже повернув лідерство. В цей же момент стало відомо, що Макс отримає 5-секундний штраф за порушення меж траси.

 

 

На 44-му колі Макса все ж попросили «правильно» пропустити Льюїса й гонщик Red Bull вже остаточно віддав першу позицію.

 

В такому порядку гонщики й фінішували. Лише Боттас на останніх метрах забрав останнє місце у Окона.

 

Таким чином, перед фінальною гонкою сезону основні суперники порівнялись у особистому заліку за очками – обидва мають 369,5. Й це після 21-го етапу!

 

Після гонки Хемілтон та Ферстаппен були викликані до стюардів щодо пояснень стосовно інциденту на 37-му колі. Вже після того, як гонщики залишили трек, було винесено рішення про додатковий штраф гонщику Red Bull у 10 секунд. Втім, результати гонки це не змінило.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Формула 1 у 2022 році: перші тізери болідів

Формула 1 починає сезон 2022 року й команди вже опублікували перші зображення болідів 2022...

Детальніше

Ферстаппен отримав Кубок чемпіона Ф1, а Хемілтон став «Людиною року»

FIA провела традиційне нагородження за підсумками гоночного сезону 2021 року й нагородила всіх...

Детальніше

Mercedes відкликала апеляцію на результати Гран При Абу-Дабі

Команда Ф1 Mercedes відкликала свою апеляцію щодо результатів Гран Прі Абу-Дабі напередодні...

Детальніше