Автоспорт

Гран Прі Угорщини: Ферстаппен стратегічно переграв конкурентів

Дата: 31 Липня 2022
Автор: Роман Галімон

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен знову переграв своїх конкурентів із Ferrari та Mercedes та став найкращим у недільній гонці Гран Прі Угорщини.

 

Після кваліфікації стало відомо, що команда Red Bull Racing вирішила превентивно замінити двигуни на болідах своїх пілотів, проте ані Макс Ферстаппен, ані Серхіо Перес не отримали штрафи, бо ще не перевищили дозволені ліміти.

 

А ось П’єр Гаслі, який погано кваліфікувався, теж отримав новий двигун, але через вичерпання своїх лімітів, стартував із піт-лейн.

 

Погода не балувала гонщиків сонцем, а перед стартом взагалі хмари накрили трасу й погрожували дощем. Тим не менш, всі гонщики стартували на сліках: Рассел, Норріс, Ріккардо та Ферстаппен на «софті», інші в топ-10 на «медіум».

 

 

На старті Расселл втримав першу позицію, хоча атака Сайнса була доволі загрозливою. Позаду них без боротьби їхали Леклер та Норріс.

 

А ось Хемільтон вже на стартовій прямій обігнав обидва боліда Alpine й вийшов на 5-ту позицію (попереду Окона та Алонсо).

 

Ферстаппен та Перес покращились лише на одну позицію, витіснивши Ріккардо на межу топ-10. Магнуссен теж зробив гарний старт й обійшов Даніеля, але лише на кілька кіл.

 

 

Через уламки від боліда Албона на одне коло був застосований Віртуальний автомобіль безпеки, що дало можливість Расселлу збільшити відрив від Сайнса до 3-х секунд.

 

На 3-му колі VSC відключили й гонка поновилась: Ферстаппен та Перес почали обганяти суперників й підніматись вище. Першими позиціями поступились гонщики Alpine.

 

Цікаво, що до 10-го кола пілоти Ferrari (на Medium) не могли наздогнати Расселла (на Soft) й відрив був стабільний (біля 2,6 с). Можливо, Скудерія планувала провести лише один піт-стоп й наказала гонщикам економити гуму.

 

На 12-му колі Норріс майже без опору пропустив пару Хемільтона та Ферстаппена, які скористались DRS. За коло вже Перес відправив Ландо на 7-ме місце.

 

На 15-му колі стало зрозуміло, що «софт» вже не має відповідного зчеплення й Расселл, Норріс, Ферстаппен та Перес (у топ-10) почали втрачати темп. Крім того, у Макса знову винили помилки на двигуні.

 

 

На 17-му колі Расселл та Ферстаппен заїхали в бокси й отримали Medium та виїхали 5-м та 8-м.

 

У Ferrari вирішили провести дзеркальну тактику й закликали Сайнса на наступному колі (хоча гума Medium ще мала б довго триматись). Через затримку із заміною колеса іспанець втратив кілька секунд й виїхав знову позаду Расселла – тепер вже на 4-й позиції.

 

Перес та Хемільтон заїхали на 19-му та 20-му колах. При цьому всі гонщики отримали Medium, а отже очікувався ще один піт-стоп.

 

Гонку очолив Леклер, який випереджав Расселла на 21-му колі на 18 секунд, а Сайнса на 21 секунду. Ферстаппен був у 25-ти секундах.

 

 

Леклер отримав новий «медіум» на 22-му колі й виїхав позаду Расселла, але попереду Сайнса.

 

На цей момент топ-10 виглядала так: Расселл, Леклер, Сайнс, Ферстаппен, Окон (без піт-стопа), Хемільтон, Перес, Норріс, Боттас (без піт-стопа) та Чжоу (без піт-стопа).

 

Після піт-стопу Окона обидва гонщики Alpine опинились за межею топ-10, адже під час їхньої боротьби їх обох обійшов Ріккардо. На це вплинув й вибір шин: отримання Hard говорило про лише одну зупинку.

 

На 27-му колі Леклер увійшов в зону DRS Расселла та почав готуватись до атаки. Перша спроба на 28-му колі вийшла невдалою, як й наступні на 29 та 30-му колах. Але на 31-му монегаск обігнав британця в кінці стартової прямої.

 

 

Майже десять кіл ситуація на треку не змінювалась (лише пілоти Aston Martin обійшли конкурентів з Alpine на Hard), поки дощ не почав накрапати й робити поверхню слизькою.

 

На диво, на 39-му колі команда Red Bull закликала Ферстаппена за новим Medium. Вочевидь, в команді не вірили в дощ.

 

 

Скудерія відповіла піт-стопом лідера на 40-му колі, як й Mercedes, яка закликала Расселла. При цьому, Леклеру поставили Hard (попри проблем в інших на цій гумі), а Расселлу – Medium. Монегаск виїхав позаду Сайнса та Хемільтона, але за Леклером був Ферстаппен на «медіум».

 

 

На 41-му колі Макс проходить Шарля в кінці стартової прямої, але вже за півкола розвертає болід й втрачає позицію.

 

 

Топ-10 виглядає так: Сайнс, Хемільтон, Леклер, Ферстаппен, Расселл, Перес, Норріс, Ріккардо, Стролл та Феттель.

 

 

На 45-му колі Ферстаппен знову обійшов Леклера, який не зміг опиратись на твердому комплекті Hard.

 

На 48-му колі Сайнса закликали в бокси й поставили Soft. Але Скудерія знову провела піт-стоп із затримкою. Іспанець виїхав на 5-ій позиції позаду Расселла у 8-ми секундах.

 

Хемільтон став лідером гонки попереду Ферстаппена у 4-х секундах, Леклер був третім із відставанням вже 3 секунди.

 

На 52-му колі Льюїс заїхав у бокси й, отримавши Soft, виїхав 5-м позаду Сайнса у 10-ти секундах. Ферстаппен вийшов в лідери гонки.

 

 

Темп Леклера на Hard явно не відповідав лідерам й на 54-му колі Расселл обійшов гонщика Ferrari.

 

 

Скудерія була змушена реагувати й закликала Шарля на третій піт-стоп за гумою Soft. Гонщик, який претендував на перемогу, опинився 6-м (у 32 секундах від лідера й 7 секундах від Переса). Стратеги Ferrari знову перехитрили себе.

 

Топ-10 на 57-му колі виглядала так: Ферстаппен, Расселл, Сайнс, Хемільтон, Перес, Леклер, Норріс, Алонсо, Окон та Боттас.

 

 

На 63-му колі Хемільтон на Soft без проблем наздогнав й пройшов Сайнса, й колом пізніше наблизився до Расселла.

 

Джордж явно не хотів пропускати напарника, але вже на 65-му Льюїс вийшов на друге місце. За 5 кіл до фінішу Ферстаппен мав перевагу над Хемільтоном у 10 секунд.

 

 

За три кола до фінішу на боліді Боттаса відмовив двигун й Alfa Romeo зупинилась на трасі, через що знову ввели VSC.

 

За коло до картатого прапору гонку відновили, але змін у пелотоні вже не відбулось.

 

Ферстаппен впевнено фінішував першим й здобув 8-му перемогу в сезоні та 28-му в кар’єрі.

 

Хемільтон так й не наздогнав лідера, хоча показав найшвидше коло в гонці, а Расселл знову приніс Mercedes подвійний подіум.

 

 

Сайнс фінішував від подіуму лише в 2-х секундах, але у Ferrari самостійно обрали стратегію, яка призвела до суттєвих втрат у позиціях.

 

Перес з 11-го місця на старті пробився на 5-те й приніс команді важливі очки.

 

Норріс став останнім гонщиком, якого не зробили коловим, й показав як «окупилась» стратегія із Hard. Позаду нього Окон та Алонсо (з одним піт-стопом) теж фінішували на Hard, а Феттель замкнув призову десятку.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

McLaren готова розірвати угоду Ріккардо заради Піастрі

Команда Формули 1 McLaren офіційно повідомила Даніеля Ріккардо, що наступного року має намір...

Детальніше

Ferrari пояснила суперечливу стратегію Леклера в Угорщині

Команда Ferrari пояснила, чому перевела Шарля Леклера на шини Hard під час гонки Гран Прі...

Детальніше

Алонсо переходить до Aston Martin з 2023 року

Фернандо Алонсо приєднався до Aston Martin, підписавши багаторічну угоду з командою Формули 1 з 2023...

Детальніше