Автоспорт

Гран Прі Емілії-Романьї: Ферстаппен виграв «червону» кваліфікацію

Дата: 22 Квітня 2022
Автор: Роман Галімон

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв кваліфікацію Гран Прі Емілії-Романьї, яка зупинялась червоними прапорами аж п’ять разів.

 

Хоча Ферстаппен й виграв кваліфікацію в Імолі, але фактично не став поул-сіттером Гран Прі Емілії-Романьї, адже цей вікенд відбувається із спринтерською гонкою.

 

До речі, про нюанси цьогорічних «спринтерських» вікендів можна дізнатись в цьому матеріалі, де основною відмінністю є змінений розклад.

 

 

Італійський автодром імені Енцо і Діно Феррарі зустрів гонщиків та команди Ф1 дощовою погодою.

 

Перша практика навіть відбулась на мокрій трасі, але до кваліфікації трек в Імолі вже встиг просохнути, хоча бордюри все ще залишались мокрими.

 

Q1

Проте не встигла початись перша частина кваліфікація, як на боліді Williams Алекса Албона загорілись гальма заднього правого колеса. У якійсь момент навіть відбувся вибух й частини аеродинамічного обвісу були розкидані трасою.

 

 

Гоночна дирекція зупинила кваліфікацію, а Албон все ж зміг повернутись в бокси, де й залишився.

 

Перерва тривала недовго й пілоти продовжили сесію о 17:17 за місцевим часом.

 

Пілоти Ferrari майже одразу почали з найкращих кіл: Сайнс – 1.20.319, Леклер – 1.20.590. Але через хвилину між ними розмістився Ферстаппен – 1.20.349.

 

Траса продовжували підсихати й еволюціонувати, а тому гонщики почали ризикувати й з кожним колом відбувалось покращення часу. Леклер – 1.19.545, Сайнс – 1.19.956, Норріс – 1.20.168.

 

За таких умов жодний з гонщиків не хотів заїжджати в бокси. Сайнс покращився до 1.19.305, Ферстаппен – 1.19.295, але Леклер показав – 1.18.796.

 

Інші гонщики також покращились й особливо варто відзначити швидкість команди Haas. Гонщики Mercedes ледь-ледь пройшли до Q2, а ось пілоти команди AlphaTauri, у якої база знаходиться в 10 км від траси, вибули з кваліфікації.

 

 

Також далі не пройшли пілоти Williams та Естебан Окон.

 

Q2

Другий сегмент кваліфікації почався під загрозою дощу й пілоти поспішили виїхати на трасу.

 

Сайнс першим встановив орієнтир (1.18.990), але його майже одразу покращив Ферстаппен (1.18.793). Леклер виявився лише 5-м (1.19.584), пропустивши Норріса та Переса.

 

Ferrari попросила Сайнса пришвидшитись й можливо саме тому іспанець взяв додатковий та невиправданий ризик. В повороті «Рівацца» Карлос не втримав задню частину й червоний болід занесло й кинуло на бар’єр.

 

 

Підвіска машини була зруйнована й гонщику довелось повертатись в бокси вже на скутері. Не найкращий початок вікенду для Сайнса, який перед етапом отримав новий контракт із Скудерією до 2024 року.

 

На трасі з’явились червоні прапори й кваліфікація була відновлена о 17:51, коли на трасі вже пішов дощ.

 

Тепер вже гонщики не поспішали з’являтись на треку й Расселл, Шумахер, Хемілтон, Чжоу та Стролл опинились в ситуації, коли покращити час на колі було просто неможливо й вони «застрягли» в зоні вильоту.

 

 

Лише на останніх хвилинах пілоти, які вже гарантовано пройшли у фінал кваліфікації, зробили кілька кіл із дощовими налаштуваннями, аби зрозуміти поведінку машини на дощових компаундах.

 

Q3

На останню частину кваліфікації всі гонщики обрали проміжну гуму, адже дощ майже припинився й мокрою була лише частина траси із стартовою прямою. Від 4-го до 13-го повороту трек був майже сухим.

 

Проте не встигши показати жодного залікового кола, Магнуссен в 11-му повороті Acque Minerali виїхав за межі траси і болід одразу занесло. Кевін спробував уникнути зіткнення із бар’єром, але застряг у піщаній пастці.

 

 

Гоночна дирекція знову застосувала червоні прапори, але гонщик Haas все ж зміг виїхати з піску й повернувся в бокси.

 

Після невеликої передишки, боліди знову виїхали на трасу й Леклер майже останнім показав свій час 1.28.778, з яким й очолив протокол. Ферстаппен був лише у 0,020 секунди позаду.

 

Команди знову очікували на дощ й тому гонщики залишались на трасі. Ферстаппен зміг показати 1.27.999 й взяв «проміжний поул», але Леклер не зміг відповісти, адже сесія знову була зупинена червоними прапорами.

 

Єдиний у Q3 болід Alfa Romeo опинився на узбіччі, адже Боттас був просто змушений зупинитись перед тим же поворотом «Рівацца» через технічні проблеми.

 

 

Годинник фіналу кваліфікації зупинився за 2хв.58с до кінця сесії.

 

Цікаво, що Боттас евакуювався з траси разом із своїм болідом то ж варто незабаром чекати на нові «меми».

 

Кваліфікація була відновлена о 18:38 за місцевим часом. Але лише гонщики почали свої швидкі кола, як Норріс опинився в тій же пастці, що й раніше Магнуссен. Тим не менш, Ландо не зміг вибратись звідти й кваліфікація була зупинена червоними прапорами вже вп’яте.

 

 

За 38 секунд до кінця сесію вже не відновлювали й Ферстаппен став найкращим у цій кваліфікації. Леклер став другим, а Норріс буде стартувати третім, хоча й завершив сесію не найкращим чином.

 

 

До речі, відповідно до нових правил, гонщика, який переміг у кваліфікації «спринтерського» вікенду, не називають «володарем поулу». Поул-позиція надається пілоту, який виграє суботню спринтерську гонку. То ж статистично Макс Ферстаппен не здобув «поул-позицію», хоча виграв кваліфікацію Гран Прі Емілії-Романьї.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Райкконен вирішив повернутись в гонки

Кімі Райкконен вперше з’явиться в гонках після завершення кар’єри у Формулі 1, й у серпні...

Детальніше

Гран Прі Монако: топ-5 сюжетних ліній 2022 року

Друга черга здвоєних етапів цьогорічного сезону відбудеться цими вихідними на знаковому...

Детальніше

Гран Прі Іспанії: Тріумф Red Bull Racing та фіаско Ferrari

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв Гран Прі Іспанії, де команда Ferrari зазнала майже...

Детальніше