Автоспорт

«Пункт Ферстаппена» блокує новий контракт Хемільтона

Дата: 7 Лютого 2021
Автор: Роман Галімон

Новий контракт Льюїса Хемільтона з командою Ф1 Mercedes досі не підписаний й цьому може стати на заваді «пункт Ферстаппена».

 

На даний момент, 7 лютого 2021 року, семиразовий чемпіон Ф1 Льюїс Хемільтон все ще не має контракту на сезону Ф1 із жодною командою, в тому числі з Mercedes.

 

Нещодавно F1-Ukraine писав, що Тото Вольфф повідомив про стадію, де знаходиться угода й описав її як «ми надсилаємо кручені м’ячі» своїм юристам.

 

За припущеннями, Льюїс хотів би включити до свого контракту «пункт про Ферстаппена», який би дозволив йому блокувати можливий прихід нідерландця (або іншого гонщика, як Джордж Рассел) до Mercedes, доки британець має контракт із командою.

 

Екклстоун проти

Колишній керівник Ф1 Берні Екклстоун в інтерв’ю виданню F1 Insider розповів, що він думає про таку ситуацію.

 

На питання, що робити керівнику команди в подібних обставинах, він чітко висловився: «Я дав би зрозуміти Хемільтону: ти приймаєш те, що ми пропонуємо, або ти йдеш. Будь-яку людину можна замінити. Й лише одна людина вирішує, які гонщики будуть їздити в цій команді: це я!».

 

При цьому Екклстоун згадав подібну ситуацію. Будучи власником та керівником команди Brabham, він хотів залучити до неї талановитого бразильця на ім’я Айртон Сенна. Проте тоді новий чемпіон Ф1 Нельсон Піке не був цьому радий.

 

«Він відреагував як вперта дитина, – сказав Екклстоун. – Він не хотів, щоб Сенна був напарником у команді за будь-яку ціну. Він одразу визнав потенціал Айртона».

 

Екклстоун все ж не привів Сенну до команди, але сказав, що зробив це, щоб зберегти мир.

 

«Наш головний спонсор не хотів мати двох бразильців у команді. Це одна з причин, чому я вирішив не приводити Сенну до команди. Мир та спокій в команді були на той час важливішими.

 

Але оскільки я також був головою асоціації конструкторів, то подбав про те, щоб Сенна влаштувався в інше місце, у Toleman. Я знав, що він стане майбутньою суперзіркою, тому дуже хотів бачити його у Формулі 1».

 

За словами Екклстоуна, інший гонщик, з яким Хемільтона часто порівнюють, не потребував «пунктів Ферстаппена» у своєму контракті. Слова Міхаеля Шумахера було достатньо.

 

«Міхаелю навіть для цього не знадобився пункт у контракті. Він був явним номером 1, з ним Ferrari хотіла повернутися в дні слави. Ось чому Жан Тодт (тодішній керівник команди – прим. ред) завжди заздалегідь запитував його, кого б він хотів бачити партнером по команді. Міхаель міг добре існувати з Едді Ірвайном, Рубенсом Барікелло та Феліпе Массою. Якби Міхаель заперечив – вони б не опинились у Ferrari».

 

Важливість номера 1

Однак навіть легенді Формули 1 двічі доводилося усвідомити, що його вплив був недостатньо великим. У 2006 році Шумахер більше не міг перешкоджати президенту Ferrari Луці ді Монтеземоло підписати фінського суперталанта Кімі Райкконена на 2007 рік. Частково з цієї причини Шумахер пішов у відставку наприкінці 2006 року. Райкконен виграв титул з Ferrari й досі є останнім чемпіоном світу для команди з Маранелло.

 

Також цікавий та маловідомий інший факт: у 1999 році Шумахер хотів перейти до McLaren-Mercedes. Для цього відбулася таємна зустріч між ним, його менеджером Віллі Вебером, керівником команди McLaren Роном Денісом та тодішнім босом Mercedes Юргеном Хаббертом під час Гран Прі Монако в колишньому готелі Beach Plaza (тепер Le Meridien) у 1998 році. Сторони більш-менш домовлялись, поки Шумахер не почав вимагати статусу номера 1, включаючи вибір свого напарника по команді.

 

Хабберт не міг цього прийняти й альянс Шумахера та Mercedes було відкладено до 2010 року.

 

То чи правий Хемільтон у своїх бажаннях отримати «пункт Ферстаппена»? Залишайте свої коментарі нижче, або на наших сторінках в соцмережах:  Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Формула 1 відмовиться від переходу на 16-дюймові шини

У 2026 році набуде чинності новий технічний регламент, але можливий перехід на 16-дюймові...

Детальніше

Mercedes хотів би запросити нідерландця – Вольфф

Тото Вольфф сказав, що Mercedes «хотів би мати» Макса Ферстаппена наступного сезону, але визнав,...

Детальніше

Гран Прі Саудівської Аравії: Red Bull Racing вдруге поспіль здобула дубль

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв гонку Гран Прі Саудівської Аравії, а Серхіо Перес...

Детальніше