Автоспорт
Драматичний схід гонщиків Red Bull Racing Макса Ферстаппена та Серхіо Переса на Гран Прі Бахрейну викликали чимало питань щодо надійності болідів RBR. В чому ж причина?
Першою причиною, яка зупинила обидва силові агрегати на болідах Red Bull Racing, вважалась нестача палива. Іншими словами, щось в паливній системі RB18 вийшло з ладу й вибрало останні кілька літрів, які мали довести машини до прапора.
Інтригуюча частина цієї проблеми полягала в тому, що паливні системи болідів Формули 1 тепер складаються зі стандартних деталей, які купляються мотористами у третіх сторін, які виграли тендери FIA на поставку стандартних компонентів.
Керівник автоспортивної програми Red Bull Гельмут Марко після фінішу припустив, що несправність сталась через компонент від стороннього постачальника.
«Ми підозрюємо, що є проблеми з паливним насосом для обох болідів, – сказав він для Motorsport.com. – Але паливний насос поставляється не від нас, ми просто повинні його взяти. І ми ніколи не мали цієї проблеми раніше».
Однак керівник команди Крістіан Хорнер не зміг визначити якусь конкретну причину й навіть спочатку простував несправність насосів.
«Це схоже на однакову проблему на обох болідах, – сказав Хорнер. – Ми ще точно не знаємо, що це таке, чи то підйомний насос, чи то колектор, чи щось у цьому роді, але ми повинні розібратися в цьому і зрозуміти що саме викликало це».
Цікаво, що під час перших тестів нових болідів у Барселоні у деяких команд виникли проблеми, пов’язані з насосом підкачки пального.
Несправності були у Haas, коли Гюнтер Штайнер зазначив, що в перший день тестів у них були проблема з паливним насосом, внутрішнім витоком у паливному баку й неправильним тиском.
У Ferrari були проблеми вже на тестах у Бахрейні, але проблема була досліджена та разом із FIA були вжиті контрзаходи між командами.
Проблема навіть вийшла на вищий рівень, коли з’явилось офіційне занепокоєння після кваліфікації в Бахрейні, яке було відображене у документі.
Командам з болідами в Q3 було повідомлено: «Лише для цієї події та всупереч вимогам статті 40.6 спортивного регламенту FIA, вам буде дозволено працювати з вашими машинами на годину більше, ніж потрібно, для перевірки паливного насосу».
Іншими словами, додаткову годину було передбачено спеціально в якості запобіжного заходу, аби команди могли подивитися на насос болідів, які пройшли у фінал кваліфікації.
При цьому, у команді Red Bull Racing також скористались додатковим часом.
Проте є велика ймовірність, що те, що трапилося, пов’язане з температурою. У неділю боліди 2022 року вперше подолали гоночну дистанцію з новим паливом E10 в реальних умовах, причому деякі гонщики часто були позаду інших болідів.
Тому такі речі, як висока температура гальм та двигуна, були проблемою для багатьох.
Можливо, не випадково, що проблеми у Red Bull сталися одразу після того, як на трасі з’явився автомобіль безпеки. У минулому вже траплялось, що боліди зупинялись, коли вони перегрівались від повільної їзди, особливо на початку сезону.
Охолодження палива завжди було проблемою для команд, оскільки, як зазначають правила, «заборонено використовувати будь-які пристрої на борту машини для зниження температури палива».
Це правило походить з ери атмосферних двигунів, коли більш холодне паливо створювало перевагу в продуктивності, але це не працює із поточними турбированими V6.
Тепер нам потрібно дочекатись офіційного аналізу від Red Bull – й команда точно має знайти рішення до Гран При Саудівської Аравії, що відбудеться вже наступного вікенду.
Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.
Джерело: Motorsport.com
Гонщик Aston Martin Фернандо Алонсо отримав штрафний час після перегонів в Австралії за...
Гонщик Ferrari Карлос Сайнс виграв гонку Гран Прі Австралії лише за два тижні після своєї...
Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен несподівано здобув поул в Мельбурні, хоча у практичних...
Причина одна. Не треба красти чужі перемоги. Це карма. Далі буде ще гірше. Слава Україні.