Автоспорт

Ф-1 2019. Топ-10 подій. Регламент-2021 – як Liberty визнала поразку

Дата: 13 Грудня 2019
Автор: Левчук Дмитро

Нові чи вже старі власники Формули 1 мріяли про революцію у топовому класі автоспорту, проте реальність виявилася значно складнішою за теорію – “попередники” не просто так мали великі проблеми.

 

Зі сторони часто здається, що проблеми можна легко подолати. А чому ні, якщо інші просто “не знають”, як виконувати ту чи іншу роботу. У вас теж таке було, чи не так?:)

 

 Читайте також:

 

Ось так у Формулі 1 з’явилася Liberty Media, яка не лише забажала заробляти на автоспорті гроші, але й зробити цей автоспорт кращим. Хтось був проти цього? Аж ніяк! Скептики одразу попередили, що Ф-1 це не лише гарна забавка, але й важке бюрократичне болото. Хочете піти проти команд та концернів? Нехай щастить!

 

Вже на початку нової епохи стало зрозуміло, що впровадити всі бажані зміни буде дуже важко. Цей факт відійшов трохи в тінь через цікаві події на трасах у 2017-2018 рр, коли Ferrari та Себастьян Феттель зачепилися за боротьбу за титул. Те, що гонки стали цікавішими одразу після зміни влади, було чистим збігом. А далі були будні…

 

Саме у 2019-му треба було вирішити та – що найголовніше – узгодити, куди ж рухатися далі. Фундамент для цього вже був закладений раніше, коли стало зрозуміло, що нові команди чи виробники моторів не дуже хочуть в Ф-1 навіть при дещо зміненому регламенті.

 

Тому було погоджено просто не чіпати регламент на силові установки. З одного боку це поразка, оскільки дуже багато говорилося про те, що саме цей компонент має видозмінитися. З іншого боку, раз нових постачальників в Ф-1 не було видно, то навіщо змінювати двигуни? Лише для того, щоб поточні команди витратили чимало коштів, після чого розподілення сил могло і не змінитися? А якщо і змінилося б, то ніхто не міг застрахуватися від того, що у нас буде новий абсолютний фаворит і гонки цікавішими не стануть – зміниться лише ім’я лідера.

 

Лише в уяві Liberty Media сподівалася, що вона прийде (порядок наведе) та автовиробники завалять Ф-1 заявками на участь. Але ні. Ну хоча б добре те, що цю проблему усвідомили та почали активніше працювати над іншими важливими аспектами.

 

Один із них – стеля витрат. Дуже корисна штука, оскільки вона теоретично дозволяє вирівняти становище в пелотоні. Наприклад, якщо позначку у 175 мільйонів не перевищуватимуть лідери пелотону, то інші можуть спробувати знайти додаткове фінансування, щоб наздогнати визнаних фаворитів за цим показником та мати більше шансів на успіх.

 

Раніше середнякам треба було в декілька разів збільшувати свої бюджети, щоб мати шанси на перемоги, а ось зараз… А що буде у 2021-му ніхто ж не знає! Стелю витрат вже намагалися впроваджувати і у 2010-му через це “кинули” три нові команди, які сподівалися на більш-менш рівну конкуренцію, але у підсумку через “мізерні” бюджети не мали шансів відштовхнутися від дна.

 

Контроль витрат наразі є головною проблемою. У 2020-му FIA та Ф-1 у тестовому режимі визначатимуть видатки всіх команд, але у автора цього матеріалу немає впевненості в тому, що все буде кришталево чисто. Ну всі ж знають, як команди можуть обходити регламент та шукати якісь варіанти у формулюваннях.

 

Так само вони будуть шукати, як обійти й новий регламент на аеродинаміку. Це буде так, але загальна прийнята концепція дозволяє сподіватися на те, що гонки стануть цікавішими. Знову ж таки – це все на папері.

 

Перші кроки до цього були прийняті ще перед сезоном 2019-го. Мова про змінену аеродинаміку, через що команди вимушені були шукати шлях, за яким піти. Наприклад, це прямо вплинуло на форму Ferrari, яка змушена була шукати, як виправити свої проблеми (і згодом зробила це досить успішно).

 

У 2021-му будуть ще більші зміни. А отже, шасі може стати запорукою успіхів, оскільки на той момент по двигунам буде більш-менш рівна ситуація. І тут важливий момент в тому, що у 2020-му, коли команди розроблятимуть новий болід, обмеження на витрати не будуть діяти… По суті фінанси команд “вирівняються” лише за рік, але досить ймовірно те, що на той момент фаворити та середняки вже будуть не в рівних умовах.

 

Звісно, зі стелею витрат буде краще. Ще й призові будуть розподілятися чесніше. Але ми ж бачили на прикладі турбоери, наскільки складно наздоганяти в Ф-1, якщо на старті ти програєш вічність. У Mercedes три роки взагалі не було конкурентів, а потім вони хоча і були, але німецька команда все одно взяла ще три титули.

 

На жаль, багаторічне слідкування за Формулою 1 навчило, що папірцям вірити не можна. Так, у романтизмі немає нічого поганого, але хочеться дуже дочекатися 2021-го, щоб побачити те, що творять зараз. Дуже хочеться побачити багато рівних команд, коли середняки перестануть бути лише рухомими перешкодами на трасі – це набридло!

 

Набридло те, що топ-6 фінішерів на фініші ти знаєш ще до старту гонки… Так-так, є виключення, але це лише виключення. Чи буде переродження? Нових моторів не буде, не буде й нових виробників у найближчій перспективі, бюджети вирівняють, але вже після фундаментальної розробки шасі… На хвилі песимізму буде веселіше помилитися та за рік побачити диво-Формулу:)

 

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Алонсо отримав штраф за аварію Расселла на Гран Прі Австралії

Гонщик Aston Martin Фернандо Алонсо отримав штрафний час після перегонів в Австралії за...

Детальніше

Гран Прі Австралії: сенсаційна перемога Сайнса та схід Ферстаппена

Гонщик Ferrari Карлос Сайнс виграв гонку Гран Прі Австралії лише за два тижні після своєї...

Детальніше

Гран Прі Австралії: Ферстаппен несподівано виграв кваліфікацію

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен несподівано здобув поул в Мельбурні, хоча у практичних...

Детальніше