Автоспорт

Заморожування Формули 1: куди прямує світовий чемпіонат?

Дата: 13 Лютого 2021
Автор: Роман Галімон

Цього тижня стало відомо, що Формула 1 вирішила «заморозити» технічний регламент на двигуни, аби пожвавити конкуренцію всередині чемпіонату. Але чи це справді спрацює й куди піде далі Ф1?

 

Все почалось ще тоді, коли Honda оголосила про свій вихід із чемпіонату Ф1, адже не побачила доцільності вкладати гроші в розробку двигуна, який у реальному світі не міг бути використаний на дорожніх автомобілях.

 

Про прихід нових автовиробників чи просто компаній, що розробляють двигуни, теж не йдеться. За оцінками така програма може коштувати сотні мільйонів доларів й не гарантує перемог у Ф1, що доводить досвід Renault та Honda, хоча з Red Bull Racing японський бренд все ж здобув кілька перемог.

 

Тим не менш Honda вирішила залишити Ф1 й могла залишити команду з Мілтон-Кінс без двигунів вже у 2021 році, але погодилась провести ще один сезон та доробити мотор, перед тим як він буде заморожений.

 

Тепер Red Bull Racing на останньому засіданні Комісії Ф1 домоглась прийняття рішення про те, що у 2022 році всі доопрацювання на двигунах будуть зупинені.

 

Таким чином, Red Bull Racing зможе використовувати той самий двигун Honda (можливо під назвою Mugen) й не програвати іншим автовиробникам, які погодились, що останні зміни актуальні двигуни Ф1 отримають лише у 2021 році.

 

При цьому, поки невідомий спосіб отримання двигунів «енергетичною» командою: це може бути клієнтські відносини або концерн Red Bull викупить моторний підрозділ у Honda. До речі, він теж знаходиться у Мілтон-Кінс (Британія).

 

А що ж інші?

Цікаво, що ще минулого року інші виробники скептично поставились до «заморожування» двигунів, але за пів року їхні думки кардинально змінились.

 

Ferrari, на диво, погодилась на заборону доробок найпершою, проте з однією умовою – нові двигуни у Ф1 мають з’явитися вже у 2025 році. Тобто, на один рік раніше, ніж планувалось. Тепер командам потрібно розробити новий технічний регламент.

 

У Mercedes теж були не проти, адже їхній двигун залишається найпотужнішим, й це суперникам потрібно думати, як за рік наздогнати беззмінних лідерів кількох сезонів.

 

Врешті-решт, погодились й в Renault, де планують створити абсолютно новий двигун для сезону 2021 року, який стане першим для команди під новою назвою – Alpine.

 

Отже рішення, прийняте 11 лютого Комісією Ф1, тепер направлене на затвердження Всесвітньою радою з автоспорту, засідання якого відбудеться 21 лютого. Проте немає сумнівів у тому, що вибір команд Ф1 буде затверджений чиновниками.

 

А що ж далі після 2025?

Ок. Добре. Команди заморозили розвиток Ф1 до 2025 року, принаймні, у плані силових установок.

 

А куди далі розвиватиметься Ф1 в технічному плані? В той час, як весь світ, а особливо Європа, переживає бум на електромобілі , а всі автовиробники розробляють плани з випуску модельної лінійки з електромобілів, Формула 1 досі планує використовувати двигуни внутрішнього згорання.

 

Більш того, у Британії вже з 2030 року планується заборонити продаж автомобілів із ДВЗ.

 

Аналогічні заборони мають набрати чинності в Європі з 2040 року, та в Японії. За цей час й інші країни теж будуть змушені визначитись зі своєю стратегією.

 

Все це опосередковано впливатиме на Ф1 та на технології, які «випробовуються» у перегонах для їхнього подальшого застосування на дорожніх машинах.

 

У Ф1 вже заявили, що прагнуть перейти на синтетичне пальне з 2023 року, яке щоправда не має відрізнятись нічим від «звичайного» палива для болідів Ф1. Проте й тут виробникам теж доведеться вкластися у розробки, адже кожний захоче мати найефективніше пальне.

 

Формула 1 на водні?

Другим шляхом розвитку Ф1 можуть стати двигуни на водні. При цьому йдеться не про електричні машини з паливними елементами, як наприклад Toyota Mirai або Mercedes GLC F-Cell.

 

Йдеться про звичайні ДВЗ, які працюють на водні або водневій суміші. При цьому ККД двигуна має збільшитись, а вихлип стає набагато чистішим: вміст CO2 зменшується в півтора рази.

 

За припущеннями, італійської редакції Motorsport.com, на останньому засіданні Комісії Ф1 обговорювався перехід на 3,5-літрові атмосферні двигуни V8, які працюватимуть на водні, що може повернути у Ф1 кількох автовиробників. Але у цієї технології теж є свої мінуси.

 

Важко говорити, куди піде Ф1 далі. То й же Mercedes, наприклад, як виробник вже відмовився від розробки синтетичного палива  та водневих автівок. Інші шукають своє майбутнє між електрокарами та гібридами.

 

Формулі 1 залишається лише спостерігати за розвитком тенденцій у зовнішньому світі та реагувати на них. Навряд чи чемпіонат захоче буде «олдскульним» через 10 років й навряд чи організатори та учасники бачать його електричним.

 

А отже, правда десь посередині.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Гран Прі Іспанії: Хемілтон здобув 100-й поул

Кваліфікація почалась із затримкою у 10 хвилин, адже маршали наводили лад у бар’єрах після...

Детальніше

Гран Прі Португалії: Хемілтон беззаперечно переміг у Портімау

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон провів впевнену гонку Гран Прі Португалії, яку завершив 97-ю...

Детальніше

Гран Прі Португалії: Боттас здобув поул у Портімау

Гонщик Mercedes Валттері Боттас стартуватиме першим у недільній гонці Гран Прі...

Детальніше