Автоспорт

Ф1 представила болід для сезону 2022 року

Дата: 15 Липня 2021
Автор: Роман Галімон

Організатори Формули 1 показали як приблизно виглядатимуть боліди у сезоні 2022 року.

 

Перед Гран Прі Великої Британії, представники Формули 1 вирішили показали концепт-макет машини, яка відповідає технічним вимогам на 2022 рік.

 

Загальне уявлення про зовнішній вигляд автомобілів, які будуть створені в рамках серйозно зміненого технічного регламенту, можна було отримати ще два роки тому. Тоді, представляючи громадськості нову концепцію технічних вимог, керівники чемпіонату проілюстрували її за допомогою цифрових зображень і нефарбованої масштабної моделі.

 

З відмінностей між моделлю і повнорозмірним макетом одразу помітна різниця в конструкції пілонів заднього антикрила і кріплень дзеркал заднього виду. Також автомобіль отримав ретельно опрацьовані накладки на колісні диски.

 

Втім, при створенні своїх машин команди навряд чи будуть орієнтуватися на моделі і макети, створені організаторами чемпіонату.

 

Що зміниться?

Варто нагадати, що ключовою зміною при створенні машин наступного сезону стане повернення до класичної схеми реалізації граунд-ефекту – використання якої технічні вимоги унеможливили ще на початку 80-х років.

 

Зараз проблемою при реалізації граунд-ефекту є плоске днище. При розробці нових автомобілів від нього можна буде відмовитися. Нижні зони понтонів можна буде перетворити в дифузори – точніше, в аналоги трубок Вентурі, що складається з конфузора (ділянки, на якому перетин каналу для повітря зменшується) і дифузора (де перетин збільшується). Саме в цій області боліда повинна генеруватися найбільша частка притискної сили – в той час як роль антикрил буде вже не так велика.

 

Заднє антикрило буде істотно меншим – але ж саме воно зараз є одним із головних елементів, що перетворюють «чистий» повітря в «брудний».

 

Конфігурація переднього крила стане ще простішою. Таким чином, одна з головних проблем сучасної Ф1 – втрата притискної сили при їзді на хвості у суперника – може суттєво нівелюватись.

 

По-перше, зменшене заднє антикрило буде менше «забруднювати» повітря за собою.

 

По-друге, завдяки конфігурації дифузорів завихрення будуть максимально інтенсивними на більшій висоті – і машина позаду буде проїжджати «під ними».

 

По-третє, зниження ролі переднього крила призведе до того, що турбулентність потоку буде менше впливати на загальний рівень притискної сили, яку генерує автомобіль в конкретний момент часу.

 

При цьому в команд буде менше можливостей впливати на конфігурацію потоку в районі передніх коліс й в передній частині понтонів – причиною цього буде і спрощення конструкції переднього антикрила, і відмова від звичних дефлекторів й конфігуратор потоку.

 

Також Ніколя Томбасіс, що відповідає в FIA за контроль над Техвимогами до формул, повідомив, що одним із завдань при опрацюванні аеродинамічній конфігурації боліда було зменшення кількості уламків, які залишаються на трасі в разі пошкодження машини.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Гран Прі Катару: Хемілтон виграв першу гонку Ф1 на Лосейл

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон виграв перший в історії Гран Прі Катару та зменшив відставання...

Детальніше

Ферстаппен та Боттас отримали штрафи на старті Гран Прі Катару

Макс Ферстаппен та Валттері Боттас втратять місця на стартовій решітці Гран Прі Катару...

Детальніше

Гран Прі Катару: Хемілтон здобув перший поул на Лосейл

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон став найшвидшим у кваліфікації Гран Прі Катару та здобув свій...

Детальніше