Автоспорт

Ф1 представила болід для сезону 2022 року

Дата: 15 Липня 2021
Автор: Роман Галімон

Організатори Формули 1 показали як приблизно виглядатимуть боліди у сезоні 2022 року.

 

Перед Гран Прі Великої Британії, представники Формули 1 вирішили показали концепт-макет машини, яка відповідає технічним вимогам на 2022 рік.

 

Загальне уявлення про зовнішній вигляд автомобілів, які будуть створені в рамках серйозно зміненого технічного регламенту, можна було отримати ще два роки тому. Тоді, представляючи громадськості нову концепцію технічних вимог, керівники чемпіонату проілюстрували її за допомогою цифрових зображень і нефарбованої масштабної моделі.

 

З відмінностей між моделлю і повнорозмірним макетом одразу помітна різниця в конструкції пілонів заднього антикрила і кріплень дзеркал заднього виду. Також автомобіль отримав ретельно опрацьовані накладки на колісні диски.

 

Втім, при створенні своїх машин команди навряд чи будуть орієнтуватися на моделі і макети, створені організаторами чемпіонату.

 

Що зміниться?

Варто нагадати, що ключовою зміною при створенні машин наступного сезону стане повернення до класичної схеми реалізації граунд-ефекту – використання якої технічні вимоги унеможливили ще на початку 80-х років.

 

Зараз проблемою при реалізації граунд-ефекту є плоске днище. При розробці нових автомобілів від нього можна буде відмовитися. Нижні зони понтонів можна буде перетворити в дифузори – точніше, в аналоги трубок Вентурі, що складається з конфузора (ділянки, на якому перетин каналу для повітря зменшується) і дифузора (де перетин збільшується). Саме в цій області боліда повинна генеруватися найбільша частка притискної сили – в той час як роль антикрил буде вже не так велика.

 

Заднє антикрило буде істотно меншим – але ж саме воно зараз є одним із головних елементів, що перетворюють «чистий» повітря в «брудний».

 

Конфігурація переднього крила стане ще простішою. Таким чином, одна з головних проблем сучасної Ф1 – втрата притискної сили при їзді на хвості у суперника – може суттєво нівелюватись.

 

По-перше, зменшене заднє антикрило буде менше «забруднювати» повітря за собою.

 

По-друге, завдяки конфігурації дифузорів завихрення будуть максимально інтенсивними на більшій висоті – і машина позаду буде проїжджати «під ними».

 

По-третє, зниження ролі переднього крила призведе до того, що турбулентність потоку буде менше впливати на загальний рівень притискної сили, яку генерує автомобіль в конкретний момент часу.

 

При цьому в команд буде менше можливостей впливати на конфігурацію потоку в районі передніх коліс й в передній частині понтонів – причиною цього буде і спрощення конструкції переднього антикрила, і відмова від звичних дефлекторів й конфігуратор потоку.

 

Також Ніколя Томбасіс, що відповідає в FIA за контроль над Техвимогами до формул, повідомив, що одним із завдань при опрацюванні аеродинамічній конфігурації боліда було зменшення кількості уламків, які залишаються на трасі в разі пошкодження машини.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Формула 1 розробить боліди для дощу?

На думку президента FIA Жана Тодта, Формула 1 має розробити новий регламент для наступної...

Детальніше

Гран Прі Італії: Ріккардо виграв насичену інцидентами гонку

Гонщик McLaren Даніель Ріккардо здобув перемогу на Гран Прі Італії й приніс команді переможний...

Детальніше

Гран Прі Італії: Боттас впевнено виграв спринтерську гонку

Гонщик Mercedes Валттері Боттас виграв 18-колову спринтерську гонку Гран Прі Італії, яка...

Детальніше