Автоспорт

У Ф1 провели тести без «грілок»

Дата: 17 Січня 2022
Автор: Роман Галімон

Формула 1 готується до переходу на нові шини, разом із якими мають менше застосовувати термочохли для шин або «грілок».

 

Формула 1 – єдина велика гоночна серія у світі, де досі дозволений електричний підігрів шин. Але навіть у найвищому класі дні підігрівачів шин злічені.

 

FIA планує поступово скасувати термочохли до 2024 року з міркувань зменшення витрат. Перший етап уже запланований на наступний сезон. Дощові шини більше не підігріватимуться, а кожній команді дозволятиметься використовувати лише 20 замість 40 комплектів електричних ковдр для сліків.

 

Але терморегулятор теж прикручений. У той час як раніше шини були попередньо розігріті до 100°C спереду та 80°C ззаду, тепер лише 70°C буде дозволено на обох осях із введенням нових 18-дюймових коліс.

 

Спортивний директор Pirelli Маріо Ізола сказав, що вся ця інформація була врахована при розробці нових шин.

 

«При розробці шин ми звернули особливу увагу на процес розігріву. Цей аспект не повинен постраждати, коли робоче вікно було подовжено», – сказав Ізола.

 

Перший досвід в Абу-Дабі

Під час тестів у Абу-Дабі після фіналу сезону пілоти мали першу можливість випробувати готовий продукт. І, звичайно, електричні ковдри також були пристосовані до майбутніх стандартів.

 

«Гонщики сказали нам, що знадобилося кілька кіл, щоб шини увійшли в робоче вікно на двох найтвердіших складах», – зазначив Ізола.

 

Однак типи C1 та C2 також не ідеальні для умов пустелі. За відсутності швидких поворотів пілотам особливо важко генерувати температуру тут.

 

Ще одна проблема – нові гальма. У минулому інженерам вдавалось спритно направляли відпрацьоване тепло від вуглецевих супортів у диски, щоб нагріти шини зсередини. У майбутньому це вже неможливо. Гальма, диски та нові ковпаки є стандартними деталями, які поставляються постачальниками.

 

«У майбутньому гальма більше не будуть передавати стільки тепла до ободів. Навколо дисків стало більше повітря. Тому ми доручили командам під час тестів їздити з максимальним охолодженням гальм, щоб імітувати цю зміну», – пояснив Ізола.

 

Більші перепади тиску повітря

 

На додаток до більш тривалого процесу прогріву, для інженерів є друга проблема: тиск повітря змінюється більше від моменту виїзду з боксів до досягнення ідеальної робочої температури на трасі, за умов не використання термочохлів.

 

«Ми говоримо про збільшення на чотири-п’ять PSI порівняно зі стартовим тиском», – додав Ізола.

 

Гонщикам доведеться пристосовуватися до мінливих умов зчеплення на перших колах. На додаток до тенденції більшої недостатньої поворотності, деякі гонщики в Абу-Дабі також повідомили про підвищений ризик при гальмуванні. Тому Pirelli знизили мінімальний тиск повітря з 21,5 PSI до 20,0 PSI в ніч на другий день тестів, аби збільшити площу контакту шин.

 

Pirelli вже знизила тиск повітря на задній осі порівняно з останнім Гран Прі з 20,0 PSI до 17,0 PSI.

 

«Конструкція нової задньої шини є міцнішою. Це означає, що можна використовувати нижчий тиск», – сказав Ізола.

 

Під час наступних тестів у Барселоні наприкінці лютого, коли шини вперше з’являться на нових автомобілях, інженери, ймовірно, звернуть особливу увагу на тиск і температуру повітря.

 

Нові машини з іншим характером

Очікується, що нові боліди Ф1 будуть інакше поводитись на трасі й тому перед командами та шинником Ф1 виникнуть нові виклики.

 

«Я не можу дочекатися, аби побачити, як працюють шини на болідах 2022 року, – сказав Ізола. – З точки зору аеродинаміки та рівня притискної сили, це велика різниця від попередніх болідів. Я очікую, що нові автомобілі будуть мати меншу притискну силу в повільних поворотах і більшу в швидких поворотах. На жаль, ви не можете імітувати це з мулами».

 

І ще один новий аспект: машини 2022 року повинні важити мінімум 795 кілограмів – на 43 кілограми більше, ніж раніше. Не маловажна частина цього пояснюється великими колесами.

 

«Диски на 2,5 кілограми важчі спереду і на 3 кілограми важчі ззаду, – зазначив Ізола. – Гонщики сказали нам, що можна навіть відчути додаткову вагу на кермі».

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Джерело: Auto and Motorsport

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Райкконен вирішив повернутись в гонки

Кімі Райкконен вперше з’явиться в гонках після завершення кар’єри у Формулі 1, й у серпні...

Детальніше

Гран Прі Монако: топ-5 сюжетних ліній 2022 року

Друга черга здвоєних етапів цьогорічного сезону відбудеться цими вихідними на знаковому...

Детальніше

Гран Прі Іспанії: Тріумф Red Bull Racing та фіаско Ferrari

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв Гран Прі Іспанії, де команда Ferrari зазнала майже...

Детальніше