Автоспорт
На Гран Прі Тоскани було помічено незвичну конструкцію боліда Ferrari, який може стати корінням цьогорічних проблем команди у Ф1.
Команди Ф1 не часто знімають кожух двигуна прямо на стартовій решітці, а коли це трапляється, то одразу потрапляє до об’єктивів фотографів.
З 2017 років у Формулі 1 з’явились нові ширші шини та антикрила, й команди були змушені на це реагувати за рахунок подовження колісної бази – все заради аеродинаміки. На той час машини зросли на 20 сантиметрів в ширину, але вони також й стали довшими.
Mercedes став першопрохідцем цієї тенденції й збільшив колісну базу, аби отримати більшу ефективність аеродинаміки завдяки розподілу повітряних потоків навколо боліда й вивести їх на задній дифузор. В ідеалі, чистий потік забезпечує значно вищу притискну силу ззаду.
Однак довга колісна база має й свої недоліки. Теоретично, це особливо помітно на вузьких звивистих треках. Довгий час інженери поєднували недостатню поворотність у швидких поворотах з менш недостатньою у повільних поворотах (Пам’ятаєте «діву» W08?). Але завдяки сучасним технологіям підвіски (а тут вже згадайте DAS) проблему можна полегшити.
Тим часом «ракети Ф1» довжиною більше п’яти метрів легко й зараз пролітають крізь лабіринт огорож у Монако.
На Гран Прі Тоскани під час режиму червоного прапора механіки Ferrari зняли зовнішній кожух із боліда прямо на піт-лейн, дозволивши розглянути внутрішній устрій машини. Стало видно, що між силовою установкою і заднім крилом залишено великий простір, приблизно у метр.
Позаду двигуна розташовується лише коробка передач, яка займає не більше півметра, та довжелезна вихлипна труба. Таким чином, півметра були залишені вільними, просто заради подовження колісної бази.
Можливо, в цьому й криється проблема Ferrari? Вони так й не змогли приборкати довгобазне шасі, на яке перейшли за прикладом Mercedes? Деякий час справам допомагав двигун, але тепер після «падіння» його потужності, з’ясувались справжні проблеми Скудерії: аеродинаміка та шасі.
Враховуючи встановлені ліміти на бюджет, у команди з Маранелло не так вже багато простору для маневру.
Команди вже погодили перехід на змінений регламент у 2022 році, й основною зміною тут стане обмеження довжини колісної бази. Проте вона зменшиться лише на 10 см – база не перевищуватиме 3,6 метра.
Однак поки незрозуміло, як зменшення колісної бази вплине на ефективність. Найбільша притискна сила все ще формуватиметься від повітря під дифузором. Однак нові правила обмежать можливості заблокувати повітря штучними вихорами під машиною, тобто запобігаючи її виходу назовні.
Теоретично, збільшення додаткового простору гарантує чистий й стабільний приплив повітря до елементів антикрила. Але важко сказати, яку різницю матиме 10 см зменшення колісної бази.
Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook та Twitter.
Джерело: Auto Motor und Sport
Гонщик Aston Martin Фернандо Алонсо отримав штрафний час після перегонів в Австралії за...
Гонщик Ferrari Карлос Сайнс виграв гонку Гран Прі Австралії лише за два тижні після своєї...
Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен несподівано здобув поул в Мельбурні, хоча у практичних...
Залишити відповідь