Автоспорт

Гран Прі Абу-Дабі: Ферстаппен виграв гонку та перший титул Ф1

Дата: 12 Грудня 2021
Автор: Роман Галімон

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв гонку фінального етапу Ф1 сезону 2021 року – Гран Прі Абу-Дабі  – та здобув перший титул у Ф1. Льюїс Хемілтон став віце-чемпіоном.

 

Майже за тиждень до фінального Гран Прі Абу-Дабі основних претендентів на титул попередили, що боротьба між ними не має завершитись зіткненням, бо штраф за таке порушення може привезти до повної дискваліфікації.

 

Отже Макс Ферстаппен та Льюїс Хемілтон пообіцяли не порушувати спортивний регламент та здобути свою перемогу чисто.

 

Після кваліфікації також стало відомо, що Микита Мазепин пропустить фінальну гонку сезону через можливе захворювання на COVID-19. Команда Haas не змогла знайти заміну, а отже Мік Шумахер самостійно представляв американську команду.

 

Старт

 

Як відомо, лише Хемілтон, Боттас та Цунода стартували на Medium у топ-10, а інші гонщики отримали той Soft, що використовували у кваліфікації. За межею «десятки», гонщики були в основному на Hard. Лише Шумахер був на «Софті».

 

 

На старті Хемілтон зміг краще зреагувати й першим увійшов у перший поворот й пішов у невеликий відрив, але вже у шостому повороті Ферстаппен спробував атакувати Льюїса й пірнув у внутрішню траєкторію.

 

Гальмування Макса було настільки пізнім, що він змусив британця виїхати за межі треку. Хемілтон вирішив зрізати 7-й поворот й виїхав далеко попереду гонщиків Red Bull Racing.

 

Момент був дуже схожий на аналогічні на попередніх Гран Прі й команда Red Bull попросила віддати Ферстаппену першу позицію. Проте стюарди гонки вирішили залишити цей інцидент без розгляду, але попросили Хемілтона повернути здобуту перевагу. Льюїс на той момент вже мав перевагу кілька секунд, а тому трохи пригальмував, аби Ферстаппен зменшив відставання.

 

Але цього було недостатньо, тим більше шини Soft на боліді Ферстаппена не могли вже відповідати швидкості боліда Хемілтона.

 

 

До 10-го кола Хемілтон мав відрив майже три секунди від Ферстаппена, але одразу позаду був Перес (+3,6 с), що давало Red Bull можливість грати у стратегічні ігри з Mercedes, адже Боттас після старту опинився на 8-му місці, програвши позиції Леклеру та Цуноді.

 

На цей момент «десятка» виглядала так: Хемілтон, Ферстаппен, Перес, Сайнс, Норріс, Леклер, Цунода, Боттас, Окон та Ріккардо.

 

Гонка під контролем Mercedes

 

Вже на 14-му колі Ферстаппен заїжджає в бокси й отримує Hard. При цьому виїжджає позаду Сайнса й попереду Леклера, якого одразу з якоїсь причини зносить з траси й він повертається позаду Цуноди, котрого пізніше випереджає на стартовій прямій.

 

Команда Mercedes вирішила реагувати на тактику Ферстаппена й закликає Хемілтона на піт-стоп теж за Hard. Британець виїхав другим позаду Переса, якого команда, зі зрозумілих причин, перевела на тактику з пізнім піт-стопом (назвавши це планом «Б»).

 

 

Лише на 18-му колі Ферстаппен випередив Сайнса, який досі їхав на «Софті», але на той момент відставання від Хемілтона вже складало майже 9 с. У свою чергу Льюїс вже наздогнав Переса, котрий отримав відкриті вказівки притримати британця.

 

Й мексиканець дійсно показав таку боротьбу, яку фанати чекали між пілотами Red Bull та Mercedes. Майже коло Серхіо стримував Льюїса та навіть випереджав його після відповідних обгонів. Завдяки цьому Макс зміг скоротити відставання до 1,5 с, але Хемілтон все ж зміг вийти вперед, а Перес одразу пішов на піт-стоп за новими шинами й перейшов знову на план «А».

 

Хемілтон знову почав поступово відриватись й на 24-му колі різниця між лідерами склала 2,2 секунди. При цьому на 3-е місце вийшов Боттас, який не робив ще зупинки та їхав на Medium, попереду від Переса у 6 секундах. Хоча сам фін відставав від напарника на 22 с.

 

 

На 27-му колі пелотон Ф1 втратив одразу два гонщика: Кімі Райкконен, для якого це була остання гонка в кар’єрі Ф1, та Джорджа Расселла, для якого це була остання гонка в команді Williams, адже він буде напарником Хемілтона наступного року. (до речі, Боттас сяде в машину Райкконена наступного сезону).

 

Тим не менш, Боттас зіграв свою команду роль (хоч не так, як Перес). Валттері протримався на трасі до 31-го кола, а отже змусив команду Red Bull не робити до цього моменту піт-стоп Ферстаппена, який би у такому випадку опинився позаду фіна.

 

 

Валттері виїхав аж 9-м позаду Леклера, адже у топ-10 ще перебували гонщики без піт-стопів (Алонсо та Гаслі), й за кілька піл зміг випередити монегаска, чим також вніс свою частку в командний титул Mercedes.

 

 

На 36-му колі Джовінацці зупиняється у зоні безпеки через відмови коробки передач, й на треку з’являється «віртуальний автомобіль безпеки».

 

 

Цим вирішила скористатись команда Red Bull й закликала обох гонщиків за новими шинами. При цьому, завдяки піт-стопу нідерландець не тільки отримав нові шини, але й скоротив відставання з 20 до 16 секунд.

 

Коли гонку поновили, то Ферстаппен одразу почав штампувати швидкі кола, на пів секунди швидше лідера гонки. У Mercedes повідомили Льюїсу, що вони не змінили йому шини, адже не хотіли втрачати першу позицію.

 

 

Проте до 46-го кола розрив між Хемілтоном та Ферстаппеном зменшився лише до 14 секунд, адже навіть на зношених шинах Hard британець міг їхати у темпі суперника на нових Hard.

 

Під час останніх кіл по радіо Крістіан Хорнер визнав, що темп Mercedes був занадто сильним й знадобилось би диво, аби наздогнати Хемілтона.

 

Диво сталось

 

 

Й диво сталось, коли за 5 кіл до фінішу Ніколя Латіфі розбив свій болід й перекрив трасу. Гоночна дирекція викликала справжній автомобіль безпеки.

 

У Red Bull одразу вирішили перевести Ферстаппена на нову гуму Soft, а Хемілтона знову залишили на трасі, аби не втрати лідерську позицію.

 

Залишилось лише дізнатись чи встигнуть прибрати уламки Williams до кінця гонки й чи дозволять коловим повернутись у коло лідера.

 

 

Спочатку гоночна дирекція вирішила не дозволяти коловим гонщикам повертатись в коло, аби провести хоча б одне коло у режимі гонки. Але врешті-решт колові були відпущені й Ферстаппен опинився за Хемілтоном на нових Soft.

 

 

За таких обставин, на рестарті Хемілтон нічого не міг протиставити Ферстаппену й поступився позицією на першій же прямій. Як не намагався Льюїс боротися на наступній прямій, але зношений Hard не зміг допомогти.

 

Для Макса Ферстаппена це був перший титул у Ф1, а команда Mercedes здобула черговий Кубок Конструкторів, тим більше що Перес зійшов наприкінці гонки.

 

Третім фінішував Карлос Сайнс, який також допоміг Ferrari виграти боротьбу у Кубку Конструкторів проти McLaren.

 

Pos No Driver Car Laps Time/Retired PTS
1 33 Max Verstappen Red Bull Racing Honda 58 1:30:17.345 26
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 58 +2.256s 18
3 55 Carlos Sainz Ferrari 58 +5.173s 15
4 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri Honda 58 +5.692s 12
5 10 Pierre Gasly AlphaTauri Honda 58 +6.531s 10
6 77 Valtteri Bottas Mercedes 58 +7.463s 8
7 4 Lando Norris McLaren Mercedes 58 +59.200s 6
8 14 Fernando Alonso Alpine Renault 58 +61.708s 4
9 31 Esteban Ocon Alpine Renault 58 +64.026s 2
10 16 Charles Leclerc Ferrari 58 +66.057s 1
11 5 Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 58 +67.527s 0
12 3 Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 57 +1 lap 0
13 18 Lance Stroll Aston Martin Mercedes 57 +1 lap 0
14 47 Mick Schumacher Haas Ferrari 57 +1 lap 0
15 11 Sergio Perez Red Bull Racing Honda 55 DNF 0
NC 6 Nicholas Latifi Williams Mercedes 50 DNF 0
NC 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 33 DNF 0
NC 63 George Russell Williams Mercedes 26 DNF 0
NC 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing Ferrari 25 DNF 0

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Гран Прі Іспанії: Леклер впевнено виграв кваліфікацію

Гонщик Ferrari Шарль Леклер став найкращим в Барселоні, де відбувається Гран Прі...

Детальніше

Мер Нью-Йорка запросив Формулу 1

Керівник Liberty Media Грег Маффей повідомив, що нещодавно обраний мер Нью-Йорка Ерік Адамс...

Детальніше

Формула 1 скоротила сезон до 22 Гран Прі

У календарі Формули 1 на 2022 рік буде лише 22 етапи, а не 23, які спочатку планувалися. Тепер...

Детальніше