
Автоспорт
Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв гонку фінального етапу Ф1 сезону 2021 року – Гран Прі Абу-Дабі – та здобув перший титул у Ф1. Льюїс Хемілтон став віце-чемпіоном.
Майже за тиждень до фінального Гран Прі Абу-Дабі основних претендентів на титул попередили, що боротьба між ними не має завершитись зіткненням, бо штраф за таке порушення може привезти до повної дискваліфікації.
Отже Макс Ферстаппен та Льюїс Хемілтон пообіцяли не порушувати спортивний регламент та здобути свою перемогу чисто.
Після кваліфікації також стало відомо, що Микита Мазепин пропустить фінальну гонку сезону через можливе захворювання на COVID-19. Команда Haas не змогла знайти заміну, а отже Мік Шумахер самостійно представляв американську команду.
Як відомо, лише Хемілтон, Боттас та Цунода стартували на Medium у топ-10, а інші гонщики отримали той Soft, що використовували у кваліфікації. За межею «десятки», гонщики були в основному на Hard. Лише Шумахер був на «Софті».
LIGHTS OUT! 🟢
It's finally time – the 2021 Abu Dhabi Grand Prix is GO!#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/eBvQL3uvT8
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
На старті Хемілтон зміг краще зреагувати й першим увійшов у перший поворот й пішов у невеликий відрив, але вже у шостому повороті Ферстаппен спробував атакувати Льюїса й пірнув у внутрішню траєкторію.
Гальмування Макса було настільки пізнім, що він змусив британця виїхати за межі треку. Хемілтон вирішив зрізати 7-й поворот й виїхав далеко попереду гонщиків Red Bull Racing.
Момент був дуже схожий на аналогічні на попередніх Гран Прі й команда Red Bull попросила віддати Ферстаппену першу позицію. Проте стюарди гонки вирішили залишити цей інцидент без розгляду, але попросили Хемілтона повернути здобуту перевагу. Льюїс на той момент вже мав перевагу кілька секунд, а тому трохи пригальмував, аби Ферстаппен зменшив відставання.
Але цього було недостатньо, тим більше шини Soft на боліді Ферстаппена не могли вже відповідати швидкості боліда Хемілтона.
LAP 6/58
1 Hamilton
2 Verstappen (+2.1s)#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/aNZ0GYXC1v— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
До 10-го кола Хемілтон мав відрив майже три секунди від Ферстаппена, але одразу позаду був Перес (+3,6 с), що давало Red Bull можливість грати у стратегічні ігри з Mercedes, адже Боттас після старту опинився на 8-му місці, програвши позиції Леклеру та Цуноді.
На цей момент «десятка» виглядала так: Хемілтон, Ферстаппен, Перес, Сайнс, Норріс, Леклер, Цунода, Боттас, Окон та Ріккардо.
Вже на 14-му колі Ферстаппен заїжджає в бокси й отримує Hard. При цьому виїжджає позаду Сайнса й попереду Леклера, якого одразу з якоїсь причини зносить з траси й він повертається позаду Цуноди, котрого пізніше випереджає на стартовій прямій.
Команда Mercedes вирішила реагувати на тактику Ферстаппена й закликає Хемілтона на піт-стоп теж за Hard. Британець виїхав другим позаду Переса, якого команда, зі зрозумілих причин, перевела на тактику з пізнім піт-стопом (назвавши це планом «Б»).
LAP 16/58
Both title rivals have made their first pit stops
Hamilton emerges with his five-second lead over Verstappen in tact
As it stands – and there's a *long* way to go – Hamilton will be crowned world champion #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/Af5YGo94zV
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Лише на 18-му колі Ферстаппен випередив Сайнса, який досі їхав на «Софті», але на той момент відставання від Хемілтона вже складало майже 9 с. У свою чергу Льюїс вже наздогнав Переса, котрий отримав відкриті вказівки притримати британця.
Й мексиканець дійсно показав таку боротьбу, яку фанати чекали між пілотами Red Bull та Mercedes. Майже коло Серхіо стримував Льюїса та навіть випереджав його після відповідних обгонів. Завдяки цьому Макс зміг скоротити відставання до 1,5 с, але Хемілтон все ж зміг вийти вперед, а Перес одразу пішов на піт-стоп за новими шинами й перейшов знову на план «А».
Хемілтон знову почав поступово відриватись й на 24-му колі різниця між лідерами склала 2,2 секунди. При цьому на 3-е місце вийшов Боттас, який не робив ще зупинки та їхав на Medium, попереду від Переса у 6 секундах. Хоча сам фін відставав від напарника на 22 с.
LAP 29/58
Kimi is out 😞
His final F1 race finishes early with reported brake issues – and he's back in the garage #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/w1uBe1UbIV
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
На 27-му колі пелотон Ф1 втратив одразу два гонщика: Кімі Райкконен, для якого це була остання гонка в кар’єрі Ф1, та Джорджа Расселла, для якого це була остання гонка в команді Williams, адже він буде напарником Хемілтона наступного року. (до речі, Боттас сяде в машину Райкконена наступного сезону).
Тим не менш, Боттас зіграв свою команду роль (хоч не так, як Перес). Валттері протримався на трасі до 31-го кола, а отже змусив команду Red Bull не робити до цього моменту піт-стоп Ферстаппена, який би у такому випадку опинився позаду фіна.
We're into the second half of our title decider in Abu Dhabi
And it's looking good for Lewis Hamilton as things stand
Don't take your eyes off this one though…#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/dSG0VVMgZV
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Валттері виїхав аж 9-м позаду Леклера, адже у топ-10 ще перебували гонщики без піт-стопів (Алонсо та Гаслі), й за кілька піл зміг випередити монегаска, чим також вніс свою частку в командний титул Mercedes.
LAP 37/58
We're behind a Virtual Safety Car after Antonio Giovinazzi comes to a halt trackside
And it looks like Red Bull are about to pit…#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/STFgiKq5gd
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
На 36-му колі Джовінацці зупиняється у зоні безпеки через відмови коробки передач, й на треку з’являється «віртуальний автомобіль безпеки».
LAP 37/58
And Red Bull do call Max Verstappen in for a fresh set of tyres, under the Virtual Safety Car
Lewis Hamilton is now 17 seconds clear of his title rival – but is on much older tyres
Attack mode engaged for Max 🚀#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/2QtdnQTi9o
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Цим вирішила скористатись команда Red Bull й закликала обох гонщиків за новими шинами. При цьому, завдяки піт-стопу нідерландець не тільки отримав нові шини, але й скоротив відставання з 20 до 16 секунд.
Коли гонку поновили, то Ферстаппен одразу почав штампувати швидкі кола, на пів секунди швидше лідера гонки. У Mercedes повідомили Льюїсу, що вони не змінили йому шини, адже не хотіли втрачати першу позицію.
LAP 48/58
Lewis Hamilton is keeping Max Verstappen far enough away at the moment
With 10 laps to go, he's 12 seconds ahead of his rival as he navigates some traffic
But will his tyres last to the end of the race?
Tension = off the scale 🍿#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/dlSf1h8vHe
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Проте до 46-го кола розрив між Хемілтоном та Ферстаппеном зменшився лише до 14 секунд, адже навіть на зношених шинах Hard британець міг їхати у темпі суперника на нових Hard.
Під час останніх кіл по радіо Крістіан Хорнер визнав, що темп Mercedes був занадто сильним й знадобилось би диво, аби наздогнати Хемілтона.
LAP 54/58
Huge drama as Nicholas Latifi goes into the barriers – he reports that he is ok
But the Safety Car comes out and Max Verstappen immediately goes into the pits for some fresh tyres
We *could* have a final lap shootout here… WOW#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/j9uUZxGPaW
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Й диво сталось, коли за 5 кіл до фінішу Ніколя Латіфі розбив свій болід й перекрив трасу. Гоночна дирекція викликала справжній автомобіль безпеки.
У Red Bull одразу вирішили перевести Ферстаппена на нову гуму Soft, а Хемілтона знову залишили на трасі, аби не втрати лідерську позицію.
Залишилось лише дізнатись чи встигнуть прибрати уламки Williams до кінця гонки й чи дозволять коловим повернутись у коло лідера.
LAP 58/58
Safety Car is in – one lap to decide the championship!#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/LSJdZulMTt
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Спочатку гоночна дирекція вирішила не дозволяти коловим гонщикам повертатись в коло, аби провести хоча б одне коло у режимі гонки. Але врешті-решт колові були відпущені й Ферстаппен опинився за Хемілтоном на нових Soft.
LAP 58/58
Verstappen passes Hamilton on the final lap!
WOW#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/Js5BseCwZq
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
За таких обставин, на рестарті Хемілтон нічого не міг протиставити Ферстаппену й поступився позицією на першій же прямій. Як не намагався Льюїс боротися на наступній прямій, але зношений Hard не зміг допомогти.
Для Макса Ферстаппена це був перший титул у Ф1, а команда Mercedes здобула черговий Кубок Конструкторів, тим більше що Перес зійшов наприкінці гонки.
Третім фінішував Карлос Сайнс, який також допоміг Ferrari виграти боротьбу у Кубку Конструкторів проти McLaren.
Pos | Driver | Time/Retired | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:30:17.345 | 26 | |
2 | +2.256s | 18 | |
3 | +5.173s | 15 | |
4 | +5.692s | 12 | |
5 | +6.531s | 10 | |
6 | +7.463s | 8 | |
7 | +59.200s | 6 | |
8 | +61.708s | 4 | |
9 | +64.026s | 2 | |
10 | +66.057s | 1 | |
11 | +67.527s | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.
Гран Прі Британії почався зі справжньої британської погоди у першій практиці, але небо...
Формула 1 заявила, що коментарі, зроблені колишнім керівником Ф1 Берні Екклстоуном на захист...
Команда AlphaTauri підтвердила продовження контракту П’єра Гаслі на наступний сезон Формули...
Залишити відповідь