Автоспорт

FIA заборонить «підстрибування» від Гран Прі Бельгії

Дата: 17 Липня 2022
Автор: Редакція

FIA не буде пом’якшувати вимоги до днища болідів Формули 1 й планує обмежити «підстрибування» на Гран Прі Бельгії, незважаючи на опір команд Ф1.

 

У зв’язку зі скаргами гонщиків на наслідки надмірного підстрибування болідів, керівний орган автоперегонів запровадив низку заходів, спрямованих на викорінення цього явища.

 

FIA планує запровадити метрику аеродинамічних коливань (Aerodynamic Oscillation Metric – AOM) від Гран Прі Бельгії, яку команди не зможуть перевищувати.

 

Крім того, аби переконатися, що AOM поширюється на всіх учасників однаково, FIA також запроваджує заходи, які заборонятимуть трюки, котрі використовували деякі команди, щоб згинати днище та дошки для кращої продуктивності.

 

Хоча деякі команди привітали втручання FIA, інші були роздратовані її діями – і вважають, що керівний орган не повинен мати права диктувати, як командам налаштовують свої машини.

 

Крім того, було задано питання про те, чи потрібно FIA вживати будь-яких заходів щодо «підстрибування», оскільки ця проблема не була помічена в останніх перегонах.

 

Рішення FIA

Зазначене питання обговорювалося на засіданні Технічного консультативного комітету Формули 1 (TAC) у четвер, де FIA дала зрозуміти, що її позиція щодо цього питання не змінилася, незважаючи на критику команд.

 

У своїй заяві FIA заявила, що вона абсолютно рішуче переконана, що підстрибування є «значним питанням безпеки», тому не може бути жодних змін у її планах.

 

«Відповідальністю та прерогативою FIA є втручання в питання безпеки, і причина, по якій правила дозволяють вживати такі заходи, полягає саме в тому, щоб дозволити приймати рішення без впливу на конкурентну позицію, в якій може опинитись кожна команда», – сказано в заяві.

 

Хоча проблема підстрибування болідів не була поширеною в останніх гонках, FIA вважає, що цей фактор більше пов’язаний з характеристиками траси – і в календарі з’являться місця, як-от Будапешт, Спа та Сінгапур, де це може бути більшою проблемою.

 

FIA також побоюється, що, оскільки команди переходять до розробок своїх болідів 2023 року, збільшення притискної сили може спровокувати більші проблеми наступного року.

 

Ось чому FIA дотримується плану з двох пунктів, намагаючись позбавити спорт від проблеми.

 

Зміна правил

Від Гран Прі Бельгії запровадження AOM стане обов’язковим, але команди зможуть використовувати метрику вже на Гран Прі Франції наступного вікенду, щоб краще зрозуміти її.

 

Крім того, FIA вимагатиме посилення опорних блоків у боковинах болідів після того, як виявилося, що команди вміло зробили їх рухомими для уникнення зносу.

 

Будуть також змінені способи вимірювання дощок для перевірки того, що команди не використовують зникаючі блоки для проходження перевірок після перегонів, зношуючи інші ділянки днища.

 

FIA також окреслила зміни до технічного регламенту на 2023 рік, одержавши інформацію від команд.

 

Це підвищення країв днища на 25 мм, підвищення горловини дифузора під підлогою, запровадження більш суворих тестів на бічний прогин днища та використання більш точного датчика для кількісної оцінки аеродинамічних коливань.

 

Усі вищевказані заходи мають бути терміново подані до Всесвітньої ради автомобільного спорту FIA для ратифікації, щоб команди могли приступити до роботи над переглянутими проектами 2023 року.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

 

Джерело: Motorsport.com

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

McLaren готова розірвати угоду Ріккардо заради Піастрі

Команда Формули 1 McLaren офіційно повідомила Даніеля Ріккардо, що наступного року має намір...

Детальніше

Ferrari пояснила суперечливу стратегію Леклера в Угорщині

Команда Ferrari пояснила, чому перевела Шарля Леклера на шини Hard під час гонки Гран Прі...

Детальніше

Алонсо переходить до Aston Martin з 2023 року

Фернандо Алонсо приєднався до Aston Martin, підписавши багаторічну угоду з командою Формули 1 з 2023...

Детальніше