Автоспорт

Формула 1 розробить боліди для дощу?

Дата: 22 Вересня 2021
Автор: Роман Галімон

На думку президента FIA Жана Тодта, Формула 1 має розробити новий регламент для наступної генерації болідів та врахувати досвід Гран Прі Бельгії 2021 року.

 

Минулого місяця гонка на трасі Спа-Франкоршам фактично не відбулась, адже була зупинена після кількох годин очікування під дощем та лише трьох кіл позаду автомобіля безпеки. До речі, звідки з’явилось це правило було описано в цьому матеріалі.

 

Рішення зупинити гонку, а точніше визначити переможця та нарахувати бали для першої десятки гонщиків, викликало чималу критики в бік організаторів Гран Прі та суддів гонки.

 

Проте з іншого боку, зрозуміло, що умови на трасі були неприйнятними для сучасних болідів Ф1, адже їхній високий рівень притискної сили та широкі шини призводили до великої кількості бризок у повітрі, що робило видимість для гонщиків позаду поганими. Про аквапланінг годі вже й говорити.

 

Пропозиція зміни боліди

Тодт вважає, що це питання потрібно вирішити в майбутньому, коли готуватиметься наступний перегляд технічного регламенту, який, швидше за все, збігатиметься з впровадженням абсолютно нових двигунів у 2025 році.

 

«Було багато тих, хто критикував те, що було прийнято у Спа [не ганятись]. Але що було б, якби після старту в нас трапилася аварія з 10 машинами, в результаті якої гонщики були б травмовані або ще гірше», – пояснив Тодт.

 

«Нас би розірвали. І навіть без травм нас піддали б критиці. Згідно з правилами 2025 року, ми повинні подумати про наявність болідів, якими можна керувати навіть під час дощу.

 

«Ви пам’ятаєте [Нікі] Лауду на Фуджі в 76-му? Він був єдиним із гонщиків, який відмовився від перегонів під дощем. Сьогодні кожен гонщик думає так, як тоді думав Лауда».

 

Ганятися або не ганятися

Колишній гонщик Ф1, а нині керівник DTM, Герхард Бергер також висловив свою думку стосовно «дощового» питання. Австрієць запропонував Формулі 1 визначитись стосовно необхідності проведення перегонів в дощових умовах взагалі.

 

«Чесно кажучи, я не співчуваю цьому, – сказав він про гонку в Спа. – Моя думка така: потрібно заздалегідь вирішити, чи проводити перегони під дощем чи ні. В Америці [на овалах] вирішили не проводити дощових перегонів, й це добре, й всі це знають.

 

Але раніше у Формулі 1 вони були, і ми також змагаємось під дощем у DTM. Автоспорт небезпечний, і так, це важко з точки зору видимості, але якщо ви вирішите на користь дощових гонок, то з цим вам доведеться мати справу.

 

Коли слизько або коли у вас багато води, вам просто потрібно зменшити швидкість. Це частина нашої гри.

 

Можливо, врешті-решт у Спа було дуже погано, але спочатку я не бачив жодної причини, чому гонка не почалась на мокрій трасі.

 

Початок позаду автомобіля безпеки – це те ж саме для мене. Я не згоден. Потрібно робити старт із решітки, також під час дощу. Для мене це менш небезпечно, коли ви наближаєтесь до першого повороту з меншою швидкістю. Зі справжнім стартом у вас буде більше води та менша видимість.

 

Просто зробіть два кола позаду автомобіля безпеки, а потім стартуйте з решітки».

 

До речі, нещодавно Формула 1 показала можливий вигляд боліда для сезону 2022 року.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Гран Прі Катару: Хемілтон виграв першу гонку Ф1 на Лосейл

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон виграв перший в історії Гран Прі Катару та зменшив відставання...

Детальніше

Ферстаппен та Боттас отримали штрафи на старті Гран Прі Катару

Макс Ферстаппен та Валттері Боттас втратять місця на стартовій решітці Гран Прі Катару...

Детальніше

Гран Прі Катару: Хемілтон здобув перший поул на Лосейл

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон став найшвидшим у кваліфікації Гран Прі Катару та здобув свій...

Детальніше