Автоспорт

Формула 1 розробить боліди для дощу?

Дата: 22 Вересня 2021
Автор: Роман Галімон

На думку президента FIA Жана Тодта, Формула 1 має розробити новий регламент для наступної генерації болідів та врахувати досвід Гран Прі Бельгії 2021 року.

 

Минулого місяця гонка на трасі Спа-Франкоршам фактично не відбулась, адже була зупинена після кількох годин очікування під дощем та лише трьох кіл позаду автомобіля безпеки. До речі, звідки з’явилось це правило було описано в цьому матеріалі.

 

Рішення зупинити гонку, а точніше визначити переможця та нарахувати бали для першої десятки гонщиків, викликало чималу критики в бік організаторів Гран Прі та суддів гонки.

 

Проте з іншого боку, зрозуміло, що умови на трасі були неприйнятними для сучасних болідів Ф1, адже їхній високий рівень притискної сили та широкі шини призводили до великої кількості бризок у повітрі, що робило видимість для гонщиків позаду поганими. Про аквапланінг годі вже й говорити.

 

Пропозиція зміни боліди

Тодт вважає, що це питання потрібно вирішити в майбутньому, коли готуватиметься наступний перегляд технічного регламенту, який, швидше за все, збігатиметься з впровадженням абсолютно нових двигунів у 2025 році.

 

«Було багато тих, хто критикував те, що було прийнято у Спа [не ганятись]. Але що було б, якби після старту в нас трапилася аварія з 10 машинами, в результаті якої гонщики були б травмовані або ще гірше», – пояснив Тодт.

 

«Нас би розірвали. І навіть без травм нас піддали б критиці. Згідно з правилами 2025 року, ми повинні подумати про наявність болідів, якими можна керувати навіть під час дощу.

 

«Ви пам’ятаєте [Нікі] Лауду на Фуджі в 76-му? Він був єдиним із гонщиків, який відмовився від перегонів під дощем. Сьогодні кожен гонщик думає так, як тоді думав Лауда».

 

Ганятися або не ганятися

Колишній гонщик Ф1, а нині керівник DTM, Герхард Бергер також висловив свою думку стосовно «дощового» питання. Австрієць запропонував Формулі 1 визначитись стосовно необхідності проведення перегонів в дощових умовах взагалі.

 

«Чесно кажучи, я не співчуваю цьому, – сказав він про гонку в Спа. – Моя думка така: потрібно заздалегідь вирішити, чи проводити перегони під дощем чи ні. В Америці [на овалах] вирішили не проводити дощових перегонів, й це добре, й всі це знають.

 

Але раніше у Формулі 1 вони були, і ми також змагаємось під дощем у DTM. Автоспорт небезпечний, і так, це важко з точки зору видимості, але якщо ви вирішите на користь дощових гонок, то з цим вам доведеться мати справу.

 

Коли слизько або коли у вас багато води, вам просто потрібно зменшити швидкість. Це частина нашої гри.

 

Можливо, врешті-решт у Спа було дуже погано, але спочатку я не бачив жодної причини, чому гонка не почалась на мокрій трасі.

 

Початок позаду автомобіля безпеки – це те ж саме для мене. Я не згоден. Потрібно робити старт із решітки, також під час дощу. Для мене це менш небезпечно, коли ви наближаєтесь до першого повороту з меншою швидкістю. Зі справжнім стартом у вас буде більше води та менша видимість.

 

Просто зробіть два кола позаду автомобіля безпеки, а потім стартуйте з решітки».

 

До речі, нещодавно Формула 1 показала можливий вигляд боліда для сезону 2022 року.

 

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.

Поділитися
Теги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини за темою

Гран Прі США: Ферстаппен «агресивно» переграв Хемілтона

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен здобув перемогу на Гран Прі США, перегравши Льюїса...

Детальніше

Гран Прі США: Ферстаппен та Хемілтон стартуватимуть з першого ряду

Гонщик Red Bull Макс Ферстаппен став найкращим у кваліфікації Гран Прі США, проте Льюїс...

Детальніше

Формула 1 оприлюднила календар на 2022 рік

Формула 1 оприлюднила свій найбільший в історії календар на 2022 рік, але серед 23 гонок не має...

Детальніше